2001-ben én is laktam a Havannán egy fél évet. Volt egy hangulata a helynek. Ismerek olyanokat, akik bekúrva este 10kor kiálltak az erkélyre trombitával, és elkezdték fújni Maradandó élmények... Megpróbáltam most megkeresni az akkori elhíresült videót a havannáról, amikor a videóban valaki kerget valakit, és csak annyit hallassz, hogy a dúrva anyád de nem találtam rá. Akkoriban még nem volt hozzáférésem autóhoz, csak bkv-ztam, azt nem lopták el. De amúgy szerintem nem volt veszélyes hely, de azért jónak sem mondanám.
Laktam utána a 8ban a Leonardo da Vinciben is egy évet, ami a "híres" Szigony utca szomszédos utcája, jártunk heti 2-3szor partizni meló mellett, de ott sem volt soha semmi problémánk. Haverom autója a szigony utcai parkolóban állt, és egyszer sem törték fel. Mindezt úgy, hogy közben a centrálzárja nem zárta a jobb hátsó ajtót, ami évek után derült ki, tehát jó eséllyel egy jó ideje már nyitott hátsó ajtóval parkolt
Ja, meg laktam angyalföldön a Csángó utcában, na az is egy szép környék volt akkoriban. Ott meg a szomszédunkban vágtak ki egy fát, ami rádőlt az autóra, abból is internetes videó volt, de azt sem találom most.
Ja, ott mondjuk volt atrocitás is, a mélygarázsban haverom kocsijának körbevágták a keretnélküli ajtó gumitömítését, kifeszegették az ajtót, és kilopták a fejegységet, meg a hangszórókat. Meg is lett a tettes, fehér ember volt, a szomszédos házból, azt vallotta, hogy kábítószerre kellett neki a pénz... meg ugyanitt a 13-ban 2 barátomnak is loptak el autót, az egyik renault clioját, a másiknak meg céges valami talán fordot. Azután kapott egy használt fiat puntot, amit annyira utált, hogy mindenhol ahol megállt nyitva hagyta ott, de egyszer sem raktak bele semmit és el sem tűnt
Szép emlékek...
Voltam ott két alkalommal is munkából kifolyólag, hááát.... Nem tudok osztozni a véleményeden.
Biztosan szép, ha az egészet nézzük, de amit tapasztaltam, az pont az ellenkezője. Mondjuk korán reggel kezdtük és nem is tudtam az egészet körbejárni.
Hát, 30-40 évvel ezelőtt elég csikágó volt a Havanna, de napjainkban egy egész kulturált hely lett. Szépen leszigetelt/kitatarozott panelházak, gumiőrleményes futópálya, nem azt mondom hogy most aztán egy elit hely, de egész tűrhető környék lett belőle! Ellenben a pesterzsébeti Vécsey lakótelep, az egy tök nyugis és kulturális hely volt régen, nagyjából a középosztály lakóhelye volt többnyire, aztán elég lecsúszott része lett a városnak. Mintha megállt volna az idő, a házak pusztulnak lefele, a környéken sétálva Harlemben érzi magát az ember. Kiderült, hogy a nyóckerből kipaterolt dzsigolók Erzsébeten és Csepelen landoltak, hát mind a két kerület eléggé ledegradálódott.
Ismerem az oldalt, de útvonaltervezésre még nem használtam. Itt a XVIII-ban nem sok bringaút van, a Havanna mellett van egy kis szakasz, meg a Ferihegy vasútállomástól Vecsés széléig illetve a 2-es terminálig. A XVI-XVII jobban el van eresztve, de azért van hova fejlődni, lásd pl Bécs, ahol a várost teljesen keresztül szövik a bringautak. Amúgy nem igazán szeretek Budapesten tekerni, nem is szoktam. A főbb útvonalak mentén nagyon rossz a levegő, többet árt az egész mint használ.
Próbáltad már a merretekerjek.hu-t? Én minden cangás utamat azzal tervezem meg, minden biciklis út fel van tüntetve. A város legszélén lakom a XVII-ben, s mindenhova tök jól el tudok jutni cangaúton, tavaly Budaörsre is áttekertem a Premier Outletbe, teljesen át kellett vágni a városon, s szinte végig cangaút volt. De az autósokkal sincs baj, vigyáznak, figyelnek, főleg ha az emberen egy színesebb kabát van.
Amikor Gödöllőn dolgoztam, nyáron én is bringával jártam be Kartalról, 20km, 50 perc tekerés, imádtam. Reggel 5-kor indultam otthonról, akkor még alig volt forgalom a 30-ason, kényelmesen lehetett cangázni. Sajnos itt Pesten belül már nem lehet olyan jól közlekedni cangával, pl a XVIII és a XX között csak olyan úton tudsz átjutni, ahol rohadt nagy a kamionforgalom, meg sem kíséreltem bringával közlekedni, nem akartam hogy ledaráljanak a kamionok. Maradt az autó, mert BKV-val kb 1 óra alatt tudtam volna megtenni azt a kemény 7 km-t, ami elég röhejes, napi 12-14 órás műszak mellett egyáltalán nem hiányzott hogy közel 2 órát töltsek még munkábajárással, kocsival 30-40 perc volt az össz utazási idő.