Dettó. Ha balta hullik az égből, akkor is bicajjal megyek mindenhova Budapesten belül. Normális esetben (= araszoló forgalom) szinte mindig gyorsabb, kiszámítható, illetve a pszichés része: haladok a célom felé, nem pedig egy helyben állva nézek végig 6 zöld lámpát.
Egyébként tény, hogy testben és lélekben is rá kell állni, főleg a téli bringás közlekedésre, de megfelelő felszereléssel és biciklivel sokat lehet ezen is segíteni, illetve ha megszokja az ember, utána már az autózás gondolata is hátborzongató tud lenni.
Tény, hogy a munkám jellegéből adódóan van bent váltóruhám, illetve gyerekeket meg kettes létrát sem kell logiszitkázni, ez azért jelentős könnyítés.
Én télen-nyáron biciklizek. 1 autónk van és bár vehetnék magamnak is egyet, de teljesen indokolatlan. 1.2 km a munkahelyem és csak azért nem sétálok, mert város széle és nincs végig járda. Kapom is mindig az ívet kollégáktól, hogy hülye vagyok. De mindig azt mondom, hogy manapság nincs már igazán nagy hideg, így nem igazán fázok rajta. Illetve csak akkor ne essen, ha munkába megyek. Hazafele nem érdekel, ha elázok. Habár munkahelyen is van váltóruhám. Nincs az az isten, hogy feladjam a biciklizést. Kb mindenhova azzal megyek és sokkal gyorsabb, egyszerűbb, nyugodtabb.
Jó a bringa. Mikor helyben dolgoztam én is azzal jártam. 10 perc volt.
Viszont a rossz idő beköszöntével már nem opció. Vagy ha bejön egy jó kis esős időszak.
Vagy ha kapsz egy jó kis defektet, akkor garantált a késés. Mondjuk én már évek óta defektgátlót hazsnálok, azóta nem volt defektem.
Amikor Gödöllőn dolgoztam, nyáron én is bringával jártam be Kartalról, 20km, 50 perc tekerés, imádtam. Reggel 5-kor indultam otthonról, akkor még alig volt forgalom a 30-ason, kényelmesen lehetett cangázni. Sajnos itt Pesten belül már nem lehet olyan jól közlekedni cangával, pl a XVIII és a XX között csak olyan úton tudsz átjutni, ahol rohadt nagy a kamionforgalom, meg sem kíséreltem bringával közlekedni, nem akartam hogy ledaráljanak a kamionok. Maradt az autó, mert BKV-val kb 1 óra alatt tudtam volna megtenni azt a kemény 7 km-t, ami elég röhejes, napi 12-14 órás műszak mellett egyáltalán nem hiányzott hogy közel 2 órát töltsek még munkábajárással, kocsival 30-40 perc volt az össz utazási idő.