Először is leszögezném, hogy ez az első villanyos autónk, hibridet se vezettem előtte. Azért vettük, hogy a feleségem ne az 1,8-as benzines Civiccel vigye-hozza a gyerekeket iskolából, edzésről, küölönóráról, mamikhoz, stb. Na most erre a célra kitűnő, nem is találhattunk volna jobbat.
A hatótávja valahol 200 km körül van, de ez így városban több, mint elég, este, vagy délelőtt meg felrakjuk a házi "benzinkútra", másnapra újra 100%-al indul még a csepegtető töltéssel is.
Én imádom a kis fineszes megoldásokat, kamera a tükrök helyén, nem kell semmilyen kulcs, beülsz, nem kell semmit nyomkodni, csak elindulsz, kényelmes, hátsókerekes, így kvázi helyben megfordul, a myhonda appal bármit megtudhatsz az éppen aktuális állapotról.
A legnagyobb fless nekem az egypedálos mód. Ki kell tapasztalni, de így fékekre egyáltalán nincs szükség, baromi jól autózható. Valami irtózat jó a klíma, 25 fokra kell állítani, hogy ne legyen rohadt hideg bent, ezt nagyon eltalálták.
A műszerfal sokak szerint kicsit átláthatatlan, nekem személy szerint tetszik, az meg külön király, hogy van egy káva előtte, ahova rátámaszthatod a tenyered élét, és így nem kell a levegőből böködnöd.
Ami viszont nem tetszik: nincs könyöklő, aminek nem értem a miértjét, elfért volna bőven. A klímapanel szélső oldalán van (konkrétan a legszélső gomb) az ülésfűtés kapcsolója, egyszer már sikerült a térdemmel eltalálnom. Nem kellemes 25 fokban azt érezni, hogy égeted a szőrt a seggedről.... A csomagtartó: persze arra pont elég, hogy az iskolatáskák beleférjenek, de három gyereknél bevásárláskor már lehet annyi cucc, hogy kicsi. Szabhatták volna nagyobbra, dehát hátul van a motor meg a hajtás, ennyi fért el. Mondom, ez nem akkora probléma, de tényleg kicsi a raktér, na.
Összességében viszont olyan aha érzés, hogy csak mosolyogsz. Céleszköz, unikális platform, minden ízében alkatrészében érezni, hogy oda rakták, ahova tervezték, minden a helyén van, nem lötyög, nem zörög.