Biztos hozható a 8l, de minek? (Egyébként sprintmonitoron ennél durvábbak is vannak - talán 6,4-et is láttam. A pszichomókusok azt állítják, hogy a fogyasztás kérdése jellemzően egy erős trigger a "lefelé okosításra" az embereknél. Ez egyfajta automatikus agyi védekező funkció a választásunk mások előtti igazolására.)
Viccet félretéve. Igaz, hogy nálam még csak kb. 8k km van benne, de most megnéztem és 8,53 volt a legjobb átlagom egy 800km-es karikán - veretés nélkül - jellemzően pályán és alsóbb rendű utakon megtéve. A teljes átlag jelenleg 9,81 teljesen gyári szívóoldali rsz-el. Ez kb. 30% pálya, 30% város és 40% autóutas használatban alakul és kezd stabilizálódni. 95%-ban nincs ballaszt sem utasok sem pár zsák cement képében. Cserébe szeretem a vtec-et!
Kíváncsi leszek, hogy neked mennyit hoz majd vissza a gyári betét, de meglepődnék ha drámaian csökkenne. Majd azért megoszthatod, hogy milyen lett!
Igen EP3 az alany, igazából mióta megvan csak K&N betétszűrő van bent, igy nincs viszonyítási alapom, több mint 60ezret mentem vele, és 10L körül mozog a fogyasztás igaz hogy 60-70% autópálya 130-150 között. De több helyen olvasom hogy pályán 8 körül esznek, kíváncsi vagyok mi az igazság, úgyhogy rendelek bele egy gyárit és megnézem most.
Mivel a több levegőhöz több benzin jár, ezért szerintem értelemszerűen nőni fog. Mivel ha jól látom egy EP3-ról van szó, akkor ez kb 10% fogyinövekedés, ami reálisnak tűnik. De nagy része nyilván a lábadban van, illetve a használat körülményei miatt is nőhet. (Nekem simán +/-2l attól függően, hogy hétvégi autózás, vagy általános közlekedés volt e túlsúlyban. Vagyis ha berakás után elvitted megjáratni, akkor még csak nem is sok! )
Mindenképpen járj ki pár tankot és úgy nézd, ne csak egy kiragadott példát!