Világos,de lehet egy kovácsolt dugó nem olyan nehéz ami hasonló kompressziós,mint egy PCT vagy rosszul gondolom?
@shadam a baltásítás pedig nem csak a súly könnyítése miatt jó, 9800at forgó motornál már az is fontos, hogy mekkora ellenynomást kap a dugó alulról. És akkor még lehet polírozni se árt a főtengelyt, persze úgy már inkább egy üzemórás motorról beszélünk.
1.Csak a Hubdyno-s nap után már teljesen bele vagyok zavarodva ebbe a HP , WHP közti különbségbe. Ott azt mondták @tschokker, hogy kb 30 LE különbség van azon a padon. Értem én, hogy más padnál más hogy számolja a hajtás veszteségét,de elsőkerekes szívó autóknál kb 15%-ot szoktak mondani. De kíváncis vagyok a véleményetekre erről, sajnos nekem az a pad ahol az enyém 211LE lett nem írta ki a kerékteljesítményt.
2. Hát ha az az 50 gramm máshonnan el lenne véve, akkor valószínű ( főtengely baltásítással mondjuk lehet annyit csökkenteni a forgó tömegből ), de, ha nem gondolom rosszul 0,5 kompresszió viszonyban azért nem elhanyagolható. VAGY az égéstérnek a kialakítása nem ahhoz a kompresszióhoz van kitalálva és át kellene alakítani,hogy érdemben hozzon teljesítményt? Csak hagosan gondolkodok, kíváncsi vagyok.
Durva,mondjuk azt érdekesnek tartom,hogy a főtengelyre számított és a kerék telejsítmény között ekkora a különbség, szívó elsőkerekes autóknál durván 15% lehet. ( és akkor ez még mindig nem annyira nagy kompresszió, PCT dugókkal mégerősebb lett volna )