HONDA fórum
2024. május 18. szombat, 14:34,  Alexandra, Erik Legújabb regisztráltunk: igiigi 0 



Téma neve

#50765 degumentes 0  2019. január 8. 12:33:28 re: #50764 (Honda imádó + )  ←  ‹›  0 | rejt
Nem erőltetem, ez volt a kiindulópont. [SMIL:/szetvert.gif] de attól még megszerettem.

#50764 Honda imádó +  2019. január 8. 11:59:19 re: #50763 (degumentes 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
A Karbik alaból is szívásra vannak kitalálva nem nyomásra, a bármiféle feltöltő + karbi az meg jó sosem lesz és szerintem életképes sem sokáig, nem értem miért erőlteted ezt a karbit [SMIL:/smile4.gif]
2019. január 8. 12:52:04: megválaszolva degumentes 0  által, → #50767 
2019. január 8. 12:33:28: megválaszolva degumentes 0  által, → #50765 

#50763 degumentes 0  2019. január 8. 11:53:50 re: #50762 (Honda imádó + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Egy időbe volt olyan ötletem, hogy bedobozolom a karbikat aztán turbót elé, de az már tényleg beteg. Egy jackson racing supercharger hever itthon a polcon, az megy fel a karbik helyére, d16a6 kábelköteggel, p28 ecu-val. De ez csúszik május környékére. Addig meg, ha jövök legközelebb haza, fel kellene progizni a karbikohoz a hengerenkénti gyújtást, mert a karbis gyújtás nem annyira jó vtec-hez [SMIL:/szetvert.gif]
2019. január 8. 11:59:19: megválaszolva Honda imádó +  által, → #50764 

#50762 Honda imádó +  2019. január 8. 11:28:59 re: #50759 (degumentes 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Persze értjük, csak én ilyen gáchi vagyok, hogy beleszólok mikor havi egyszer írok bejegyzést [SMIL:/smile5.gif] , és nem lehetetlen megcsinálni, csak szerintem egyszerűbb egy swapot venni és rendbe rakatni gépműhellyel.
Azt a trabi zégert meg hagyjad, gépműhely megcsinálja, úgy is le kell szedni a csapszeg hosszából is, megcsinálják a zéger hornyát is és egy kipattintó furatot is, mert ez a füles zéger nem az igazi, szeret letörni aztán tud ám rendet csinálni.
A kompresszoros témánál is marad a kalgulátor? [SMIL:/okoska.gif]
2019. január 8. 11:53:51: megválaszolva degumentes 0  által, → #50763 

#50759 degumentes 0  2019. január 8. 10:57:09 re: #50758 (Honda imádó + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Rendben szarul fogalmaztam, de értjük, hogy miről akartam írni [SMIL:/smile2.gif] Van rá példa itthon is aki ezt megcsinálta, szóval csak gépműhely kérdése az egész [SMIL:/szetvert.gif]
2019. január 8. 11:28:59: megválaszolva Honda imádó +  által, → #50762 

#50758 Honda imádó +  2019. január 8. 10:52:25 re: #50757 (degumentes 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Mi az, hogy teljes értékű vtec? [SMIL:/smile2.gif] Ilyen fogalom nincs, a vtec egy szelepvezérlés változás típus aminek vannak különböző fajtái attól függően, hogy a gyártónak a motor fejlesztésekor mi volt a célja.
A d15z6 fejbe y8 vagy esi tengelyt himbasorral aplikálni nem lehetetlen, de vonalba kell fúrni, arról nem is beszélve, h elég esélytelen csak himbasort meg tengelyt találni olcsón.
Szeleptányér átmérő alapján összehasonlítgatni nem azonos motorcsalád motorjainak a teljesítményét kicsit vicces.
2019. január 8. 13:03:34: megválaszolva civic4d 0  által, → #50769 
2019. január 8. 11:12:09: megválaszolva degumentes 0  által, → #50760 
2019. január 8. 10:57:09: megválaszolva degumentes 0  által, → #50759 


2019. január 8. 10:56: Szerkesztve Honda imádó +  által, megtekintés

#50757 degumentes 0  2019. január 7. 20:10:29 re: #50756 (Dep 76 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Azért a két vtec közöt, van ám különbség a működésben. A d16z6 az vtec nyitásnál ad nagyobb nyitást a szelepeknek, a d15z6 viszont úgy működik, hogy eco mótban 12 szelep van működésben, 4 meg csak részben nyit, amikor megszűnik az eco mód, akkor gyakorlatilag olyan mint egy non-vtec és így van 114le. Ezért ha d16z6 veztengely és himbasor felkerül, akkor lesz teljes értékű vtec. [SMIL:/smile5.gif] ha egy d15z6-ba kerül d16z6 himba+veztengely, simán hozza a d16z6 teljesítményét és 100cm3-vel kevesebb.
2019. január 8. 10:52:25: megválaszolva Honda imádó +  által, → #50758 

#50756 Dep 76 0  2019. január 7. 19:05:12 re: #50755 (civic4d 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Köszönöm.
Közben beszéltem a szerelőmmel , ugyanerre jutottunk.
Az átmérőnél a ," csak- ot" arra értettem ,hogy azt gondoltam , nagyobb a külömbség, mert jóval agresszívebb nyitásúnak tűnik egy esi vtec- ben. Tudom ,hogy a d15z6 eco vtec , de nyitva sem harapja úgy mint az esi.
Szóval esi hf lesz.
2019. január 8. 11:18:47: megválaszolva Honda imádó +  által, → #50761 
2019. január 7. 20:10:29: megválaszolva degumentes 0  által, → #50757 

#50755 civic4d 0  2019. január 7. 17:28:45 re: #50753 (Dep 76 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
az az 1mm nem kevés....,átmérőről beszélünk! a 30mm a 29mm-hez képest 8-9%-kal több levegőt tud átjuttatni azonos szívóreőnél vagy hogy mégjobban érezd a nagyságrendet d15-b16 ugye az "csak" 4mm diferencia de ott már 30% a különbség.
ha elkezded a tuningot én mindenképpen a d16z6-ot javasolnám.
2019. január 7. 19:05:12: megválaszolva Dep 76 0  által, → #50756 

#50753 Dep 76 0  2019. január 6. 21:47:07 re: #50752 (civic4d 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
A mostani az d16y7 , 107 le, non vtec.
Ehhez képest gondolom a jobban megyt.
Azt hittem nagyobb a szelepátmérő külömbség.
Akkor szerintetek melyik hf-et használjam? D15z6 ,vagy d16z6?
Általában a d16z6 - ot látom , swappoláshoz használni.
2019. január 7. 17:28:46: megválaszolva civic4d 0  által, → #50755 
2019. január 7. 06:12:11: megválaszolva degumentes 0  által, → #50754 

#50752 civic4d 0  2019. január 6. 21:39:25 re: #50751 (Dep 76 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
120-130 Le nem nagyon tud megindulni szerintem ilyen csekély Le változást még érezni is alig lehet. (a különbség a két szeleptányér átmérője közt 1mm. ha jól emlékszem pl. szivószelepek d15 29mm. d16 30mm. ((b16 33mm)))
2019. január 6. 21:47:07: megválaszolva Dep 76 0  által, → #50753 

#50751 Dep 76 0  2019. január 6. 21:16:58 re: #50745 (civic4d 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Akkor gondolom , váltáskor jobban megindul egy esi hf - el.
2019. január 6. 21:39:25: megválaszolva civic4d 0  által, → #50752 

#50745 civic4d 0  2019. január 4. 23:21:12 re: #50743 (Dep 76 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
d15z6-ban a szelepek átmérője kissebb mint a d16z6-ban
2019. január 6. 21:16:58: megválaszolva Dep 76 0  által, → #50751 

#50743 Dep 76 0  2019. január 4. 21:51:48 re: #50736 (nbinszky + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Akkor segítsetek légyszives!
Most tervezek swappolni egy D16y7 motort.
A terv , hogy kap egy d16z6 hengerfejet, y8 szívósort, p28 ecu programmal.
Viszont nekem van az előző megtört kocsimból d15z6 hengerfejem.
Lehet az a hf is jó lenne ezek szerint, a z6 tengellyel és himbasorral?
Agy ha megvan a komplett cuccom a d15z6 - ból akkor mit érdemes még használnom?
2019. január 6. 21:07:34: megválaszolva bütyök +  által, → #50749 
2019. január 4. 23:21:12: megválaszolva civic4d 0  által, → #50745 
2019. január 4. 22:54:15: megválaszolva degumentes 0  által, → #50744 


2019. január 4. 21:53: Szerkesztve Dep 76 0  által, megtekintés

#50736 nbinszky +  2019. január 2. 11:28:40 re: #50735 (degumentes 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
d15z6 fejbe d16z6 tengely+himbasorral jobb lesz valamivel nagy fordulaton is, de nem kell +20LE-re számítani azért. . főleg a 2500-5500ig tartomány javul majd d16z6tengellyel. dinamikusabb, autózhatóbb lesz közép fordulat tartományban. párat csináltunk már.
viszont eco uzemmód nem lesz többet. valamivel több lesz a fogyasztás, de nem sokkal.

2019. január 4. 21:51:48: megválaszolva Dep 76 0  által, → #50743 

#50735 degumentes 0  2019. január 2. 11:17:12 re: #50734 (ewqewq 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
A d15z6-z7 nem ugyanaz mint egy d15b2+d16z7 hf. Meg ehhez jön hozzá a P29 púpos dugattyú az y8 vékonyabb tömítés is. Úgy tudom, hogy a d15z6 hf kialakítása más, magasabb a kompresszió viszony mint a d16z6-nál és az csak úgy vtec, hogy nem ad nagyobb nyitást és így 114le a d15z7-ről nem tudok sokat, gondolom japán belpiac 3stage vtec-nél gondolom megvan a nagyobb nyitás is innen az a +15le, de ezt csak gondolom. Ha egy d15z6-ba betennél egy d16z6 tengelyt himbávsl meg kaptna egy p28 ecut progizva, ott is meglenne 15le plussz szerintem, csak többet nem lenne eco mód. [SMIL:/mosoly.gif]
2019. január 2. 13:16:21: megválaszolva ewqewq 0  által, → #50738 
2019. január 2. 11:28:40: megválaszolva nbinszky +  által, → #50736 

#50734 ewqewq 0  2019. január 2. 10:54:16 re: #50733 (degumentes 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
szia! azt megtudnád mondani , hogy hol van az 15 Le D15z7-ben? Amit kibogarásztam a manuálbol +net az a 3 fázisú vtec kép + "Lean Burn rendszer" (d16y8-as fejbe pl. van ilyen "lean Burd"?)

Ezek az értékek meg ugyan az mint d15z6-ban

Bore and Stroke : 75 mm × 84.5 mm (2.95 in × 3.33 in)
Rod Length : 137 mm
Compression : 9.6:1

A szívósor, és a kipufogó is megegyezik vajon?
2019. január 2. 11:17:12: megválaszolva degumentes 0  által, → #50735 

#50733 degumentes 0  2019. január 2. 09:48:14 re: #50732 (civic4d 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Egy picitt több lesz [SMIL:/szetvert.gif] Z7 hengerfej van, Y8 hf tömítés. Amit tudok hogy hf nállam 2x síkolva, blokk 1x. A végnyomás 16bár volt, mikor összekopott minden [SMIL:/smile2.gif] mondjuk a tömítés még kérdőjel, hogy a dugó a blokk síkjából kintebb lest e vagy nem.
2019. január 2. 10:54:16: megválaszolva ewqewq 0  által, → #50734 


2019. január 2. 09:50: Szerkesztve degumentes 0  által, megtekintés

#50732 civic4d 0  2019. január 2. 09:14:51 re: #50730 (nbinszky + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
p28-as dugóval ha összerakod akkor kb. ott leszel komp.viszonyba (8.5:1) mintha a 136,4 hosszú h.kar+vitara dugó-de abból is a -11cm3-is nekem ez van síkolásokkal lett 8.9:1
2019. január 2. 09:48:14: megválaszolva degumentes 0  által, → #50733 

#50730 nbinszky +  2019. január 2. 07:24:23 re: #50717 (degumentes 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
nekem is ilyen van itthon már egy ideje :D

Nekem mondjuk turbós lesz. csak ugye kérdés mivel.
Gyári dugókkal kellene, kisebb nyomással. De itt vannak a vitarák is, csak ahhoz meg blokkból kell síkoltatni.


2019. január 2. 09:14:51: megválaszolva civic4d 0  által, → #50732 
2019. január 2. 07:36:24: megválaszolva degumentes 0  által, → #50731 

#50717 degumentes 0  2019. január 1. 14:40:02    ‹›   →  ↑  +1 | rejt


Megjött Pollynak az ajándék [SMIL:/szetvert.gif]
2019. január 2. 07:24:24: megválaszolva nbinszky +  által, → #50730 
2019. január 1. 17:57:09: megválaszolva civic4d 0  által, → #50718 



Felhasználói lehetőségek
Felhasználói neved:
Jelszavad:







Get Firefox!

 A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.
Moderáció és szabályok

Szerver load: 0.35, 0.37, 0.33
Oldalgeneráláshoz felhasznált idő: 0.036 mp, 27 query