Én már kifejtettem a véleményem ebben a témában. Az áramlástan egyértelműen fogalmaz, minél simább egy cső belső felülete annál kisebb az átamlási ellenállás benne. Ha valaki a golf labdát hozza fel példaként akkor az keveri a szezonzt a fazonnal. Az teljesen másról szól.
A hengerfej csatornák érdessé tétele nem az áramlási ellenállás javítására szolgál, hanem a jobb keverékképzést szolgálja (turbulensebb áramlás segít ebben) azaz létezik az a felállás, hogy az áramlási ellenállás növelésével kevesebb teljesítményt vesztesz mint az ebből fakadó a motor által beszívott homogénebb keverék jótékony hatásával nyersz.
Sokszor volt mér téma a polírozás.
Volt erről szó konkrétan esetleg a tanulmányaidban?
Sok szívósor belseje érdes és nem azért mert nem tudták simára/simábbra önteni.
A rücskös felületen megtapadnak a levegő buborékok és utána a gyorsan áramló levegő ezeken jobban csúszik, mint ha a szívósor falát dörzsölné'.
Ha polírozva van, akkor nem tud megtapadni és dörzsölve áramlik.
Na most erre lennék kíváncsi, hogy ez tényleg hogy van a gyakorlatban.
Mert sokszor együtt említik a portolással, ami biztos hasznos, ha nem passzolnak teljesen az érintkező "átmérők", hogy nem legyen utána "lépcső".
Lesz hozzá erősebb szeleprugó is. Gaál motorsport fog nekem segíteni portolás,polírozás terén,de egyetemen tanultam Hő és áramlástechnikát szóval nem lesz azzal se gond.
Az itt olvasott tapasztalatok alapjan nem fog kelleni a nagyobb pillango. De Skunk2 Stage2 tengelynel cserelni fogod a gyari rugokat is? Mert az ajanlott.
Jajj elírtam bocsi.... Copy szívósor vagy ITR szívósor,mindkettő járatait fogom portolni meg polírozni,mert szerintem nem nagy kunszt és nem is nagyon erőbefektetést számomról,ha már egyszer ki van szedve akkor úgy akarom összerakni,hogy ezt is megcsináltam,meg ki szeretnék hozni minél több lóerőt abból a setupból ami lesz igazándiból nem tudom melyikkel járnék jobban,emrt ahogy néztem 65-70E meg mindkettő megállna ,csak melyikkel lenne erősebb.. (sk2 stg2 tengel,akkor ez a toda copy leömlő,ctr dugók,Hf portolás,matchport mindkét odlalról..,csak nem tudom szükség van-e 70es pillangóra vagy elég az ITR-é tiltás 9000-re lesz rakva és angyobb tengelyt nem akarok mert utcán sokat fogom használni
)
Szivosort es a leomlot a talalkozasoknal erdemes megigazitani a tokeletesebb atmenet miatt. Ezen felul ha ugy gondolod a hengerfej csatornait lehet portolni ha va ra embered es kereted.
Szerintem:
Itr szivosor, pillango maradhat b16, vagy ha jar az itr szivosorhoz akkor azzal.
Toda copy leomlo.
"Copy leömlő portolva polírozva vagy ITR gyári?" ezt nem nagyon ertem.