HONDA fórum
2024. május 14. kedd, 02:21,  Bonifác, Bonis Legújabb regisztráltunk: igiigi 0 



Téma neve

#33316 integra_type_r 0  2021. február 3. 20:55:41 re: #33308 (bneon 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
azt gondolom, hogy a mi mintáink nem feltétlenül relevánsak...

mi az autós társadalom nagyon-nagyon szűk szegmensét képviseljük, akiket ilyen szinten érdekel az autó és az autózás maga...
az emberek 99,9%-a számára ez csak egy közlekedési eszköz nem más...
de ebben nincs semmilyen újdonság, mert ez korábban sem volt nagyobb nagyságrend...(emlékszem amikor én vettem az integrát 2005-ben akkor se nagyon ismerte senki...csak a hondás nerd-ök...mert akkor sem volt tucat autó...)

elsőre talán egy ellentmondásnak tűnik de -ahogy korábban írtam- az internet ezeket a folyamatokat inkább katalizálta és elmélyítette...azzal, hogy rengeteg információ érhető el a neten, youtube-on, stb...

hogy ez ugyanolyan érdeklődés e mint ami a mienk volt 10-15 évvel ezelőtt...nyilván nem vagy nem feltétlenül...(ha belegondolunk még youtube sem volt akkor...) hanem más...de attól még sztem nem tűnt el...inkább átalakult...organikusan változik ez is a korunkkal...

erre a carthrottle-nak volt egy jó osztályozása, hogy mennyire polarizált ez is mint a világunk egyébként...

8 Types Of Car Enthusiasts
------------------------------
One: Appearance Car Guy
Two: Mechanic/Tuner Car Guy
Three: Thrill Seeker Car Guy
Four: Competition Car Guy
Five: Experience Car Guy
Six: Brand Snob Car Guy
Seven: Fanboy Car Guy
Eight: Driver Skill Car Guy

egyébként ami miatt talán másként érezhetjük az az, hogy a korábban a sokkal szűkebb pólusú média platformok (index fórum, crx forum, stb) összegyűjtötték az ilyen érdeklődésű embereket, de ma, amikor mindenre van egy facebook csoport vagy platform (insta, messenger, whatsup, stb), fragmentálták célcsoportokra ezeket az embereket és kevésbé alkotnak már egy látható tömeget...

de ha megnézzük a youtube-on is az autós tartalmak száma folyamatosan nő és egy nagyon komoly tartalmi kategóriát képvisel, persze van egy erős entertaining része is, de van mellette sok más niche szegmens is amely folyamatosan életben tartja és hoz be új tartalmat és minőséget az autós kultúrába, szemléletet ad és edukál...kiemelten a fiatalabb generációt is...

én azt látom, hogy a fiatalok között sem veszett el ez a típusú érdeklődés és értékrend, és a fiatal youtuberek is szivesen nyúlnak autós témákhoz...akár itthon is...tehát az autó érdeklődés általában nem tűnt el...
persze nem elvárható, hogy egy 50-60 éves ember szofisztikált értékrendjével tegyék mind ezt...de ha vissza emlékszünk, mi is sokat fejlődtünk ebben, mert akár egy FF szinttől mondjuk eljutni egy singer porsche-ig az nem egy kis út...de ha még mindig ott tartanánk, akkor elpazaroltunk volna 20 évet az életünkből...

ettől függetlenül sztem a belső égésű motoros autós kultúra és az ehhez kapcsolódó élményfaktorú autós érdeklődés még sokáig velünk lesz, mert bár egyre kevesebb ilyen autót gyártanak, de a kultúránk része lesz még a következő 15-20 évben mert a méretei miatt megkerülhetetlen lesz...és ennek a változása inkább egy nagyon hosszú folyamat lesz mint egy varázsütésszerű változás egyik napról a másikra...még akkor is, ha az elektromos autók térhódítása nagyságrendekkel gyorsabb lesz mint korábban bármi...

ráadásul ahogy értékelődnek fel annál erősebb lesz a kultusz körülöttük és ahogy egyre kevesebben engedhetik meg magunknak ezeket a különleges autókat emiatt lesz ennek egy még erősebb cool-ság faktora...

#33308 bneon 0  2021. január 23. 09:26:27    ‹›   →  ↑  +14 | rejt
Olvasva a kommenteket lehet, hogy érdekelne titeket egy "mai" gyerek véleménye is az egészről. :)
22 vagyok, jelenleg kereskedelem marketing hallgató Pesten.
Igyekszem nem túlfosni a szót, 17 éves koromban kaptam meg szüleimtől első 6gen civicemet, de a 17-20-ig tartó korszakomra nem teljesen vagyok büszke, mert akkor az autózást a halálos iramból tanultam.
Az első civicet le tudtam cserélni később egy vti-re, amit akkor azt hiszem 950-ért vettem, csak rozsdás volt a 2 ív, de egyébként végig vezetett sz. könyves 175 ezer km.-es volt azt hiszem.
Utána a legnagyobb váltás (ez is szülői támogatottsággal, ezt van aki elítéli van aki nem, én inkább őszintén leírom) az egy Integra volt. Ezt 2018-ban vettük, akkor volt 2.95M ft. azt hiszem 155 ezer km-el.
Ez a vásárlás, illetve a talán leghíresebb japán manga sorozat megtekintése után alakultam át szerintem egy normálisabb felhasználóva, már nem az egyenesek és a lőerők érdekeltek, hanem maga a gép, a karbantartása illetve amit korábban írtatok a sok különböző külső hatás amikkel szembesültem az integra vezetése alatt. Hálás vagyok mindennek, hogy megtapasztalhattam azt.
2 év után eladtam, mert suliba járni nem volt szívem vele, esőben sem vittem ki, télen evidens, hogy garázsban állt, illetve a másik ok, az az volt, hogy nem voltak igazán jó utak itthon (közút) ahol egy jobbat lehetett volna vele autózni. Voltam vele pályanapon, hatalmas élmény volt, de az egy költségesebb dolog és (kövezzetek meg) nekem a hegyi szerpentines utak adta élmény semmihez nem hasonlítható. De az a 2 út amit ismerek a közelben (Dobogókő, Lepence) hát nem éppen japán útminőségűek.
Ezért eladtam és lecseréltem egy kényelmesebb utazóautóra.
Már 2018-ban sem ismerte csak 10-ből 1 barátom a Honda Integrát, de azt még ő sem tudta, hogy miért ekkora szám ez az autó.


Illetve egy gyors sztori, egyszer egy autós találkozón odajött 3-4 fura figura, akik csak nézték. a motorteret. Kérdezték, hogy mi ez? Mondtam, hogy egy Honda Integra. Kérdezték, hogy mekkora motor van benne? Na én nem bírtam ki és mondtam, hogy egy 1.8, de jövőre tervezem felfuratni 1.9 pd-re. Néztek nagy elismerően, bólogattak, hogy az biztos nagyon baszó lesz, Mondtam, hogy igen, az az lesz :)

Hogy rövidre fogjam, szerintem a mai fiatalok sosem fognak az ilyen autók után érdeklődni már. Volt, hogy vittem 1-2 barátomat vele, akik nagy Bmw-sek meg Audisok, ment a szar Hondázás, de 6000 felett meg csak pislogtak, hogy hu b+ mi ez. De ezzel nem győztem meg őket, mert oké k jó feeling, meg nagyon durva nyers stb. de nincs benne nagyzene, nem lehet vele nőzni stb stb.

Véleményem szerint, a Mazda MX-5 lesz az egyetlen olyan autó, amit venni fognak még a fiatalok és talán benne van a "bugi". De azt is csak azért, mert szarrá van promozva (TC, Speedzone, egyéb ismert nagy autós arcok stb)

Ami kell ahhoz, hogy ennek a hobbynak élhess és ami nincs meg szerintem a fiatalok nagyrészében az az alázat, a régi japán autók iránt. Nincs meg a türelmük kitanulni egy elektronika nélküli autót. Mindenki csak be akar ülni, egyből 200-al menni, kanyarban is nagyot menni, csak győzze megfogni az elektronika.

Számomra sokszor nem is az volt az élmény, amikor mentem az Integrával, hanem amikor olajat cserélhettem benne (mániákusan 3-4 ezrenként), lemoshattam, kitakaríthattam, karbantarthattam, ahogy ezt egy ilyen autó megérdemli. Nem is volt "jobb" érzés elrakni a garázsba tisztán lemosva, kitakarítva, teletankolva.

Ez egy nagyon nagyon szűk réteg, ha egyáltalán van még ilyen a fiatalok körében.
Van még a lakókörnyezetemben egy két srác, akiknek szintén volt rá pénzük és vettek régebbi JDM autókat, 240 sx-et, r33 gts-t, de ők sem igazán azért vették, mert hegyi kanyarokat akarnak befűzni vele, csak a hatos úton tudják elrúgni neki.. számomra ők sem az az igazi réteg.

Én most dolgozom suli mellett, bejárok az off autóval munkába, iskolába, mindenhova. A célom, hogy össze tudjak rakni immáron saját keresetből egy saját hobbyautót, ami nem egy integra lesz, hanem talán egy 1.4 4g civic, egy swift és társai.

Szerintem az alattam lévő generációt meg lehetne egyébként fogni, ha nem a mai médián nőnek fel és nem olyan szülők nevelik, akiknek szintén csak státuszszimbólum egy autó és csak az M7-en Balatonra akarnak villogva 200-al lemenni a családdal.

Viszont mire a mai 10-12 évesek eljutnak oda, hogy vennének ilyen autókat, teljesen elfogynak illetve ami lesz, az 2x annyi lesz mint ma, és azok már nem azok lesznek, amiket jó szívvel kimész és meghajtasz.

Mint mondtam, az MX-5-ben látom a jövőt, esetleg még GT86, sport swift, amik megfizethető árúak lesznek nagyjából.

Örülök, hogy még találkozhattam és ráadásul még vezethettem is ilyen legendákat, mint egy Honda Integra, sajnálom, hogy nem voltam olyan anyagi helyzetben, hogy egyszerre fent tudjak tartani 2 autót, mert akkor biztos nem adtam volna el.
2021. február 3. 20:55:41: megválaszolva integra_type_r 0  által, → #33316 
2021. január 23. 09:40:17: megválaszolva Yakumo +  által, → #33309 



Felhasználói lehetőségek
Felhasználói neved:
Jelszavad:







Get Firefox!

 A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.
Moderáció és szabályok

Szerver load: 1.27, 1.2, 0.94
Oldalgeneráláshoz felhasznált idő: 0.06 mp, 8 query