HONDA fórum
2024. május 14. kedd, 01:12,  Bonifác, Bonis Legújabb regisztráltunk: igiigi 0 



Téma neve
Fék-futómű-gumi-felni

#42815 bejemves 0  2024. március 7. 07:43:06 re: #42805 (kashmir7 + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Engem ez a mondat fogott meg: " A megfelelő bekoptatás után, viszont egy sokkal tartósabb féket kap és a fékbetétre megadott hőtartományban 100% fékhatás érhető el."

Ez a megadott hőtartomány mennyi? Én pl. igen szomorú lennék, ha valaki mondjuk autópályán azért ér utol, mert a csúcsszuper versenyfék jéghideg és 150 °C alatt fing, így első pedál lenyomásra 30%-kal nagyobb fékutat eredményez, mint a leghitványabb, utángyártott, olasz szar.
2024. március 7. 09:26:41: megválaszolva grego +  által, → #42816 

#42805 kashmir7 +  2024. március 6. 17:14:55 re: #42798 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
A fékmester ezt írja:

EBC

"Mit érdemes tudni az EBC sport fékbetéteiről?
Minden új fékalkatrészt be kell járatni, de ez különösen igaz az EBC fékbetéteire. Bármely EBC fékbetétet is választja, minden betét „pluszos betét” vagyis megtalálható rajta egy speciális bekoptató réteg (Brake-in), melyre azért van szükség, mert az EBC betétek sokkal keményebbek más fékbetét gyártók termékeihez képest. Ezen bekoptató réteg (Brake-in) segítségével, viszont hamarabb elérhető az új féktárcsa és fékbetét összekopása, ill. használt féktárcsa esetében, ezen rétegnek köszönhetően a féktárcsa teljesen lesimul.
Az EBC Brakes ezt a bekopási időszakot saját weblapján kb. 8000 kilométernek tünteti fel, de saját tapasztalunk alapján kb. 3000-6000 km alatt ez megtörténik. Ezen időszak alatt, természetesen kerülni kell a füstölésig való fékezést, hisz ezzel csak felégetjük fékbetétünket és „üvegessé” válik a felülete.
Nagy ritkán előfordulhat, hogy EBC fékbetét vásárlása után, visító hangot ad a fékbetétünk, de itt szeretnék megnyugtatni mindenkit, hogy ez a bekopási idő után teljesen megszűnik. A megfelelő bekoptatás után, viszont egy sokkal tartósabb féket kap és a fékbetétre megadott hőtartományban 100% fékhatás érhető el."
2024. március 7. 07:43:06: megválaszolva bejemves 0  által, → #42815 
2024. március 6. 19:39:50: megválaszolva Tonx +  által, → #42808 
2024. március 6. 17:24:14: megválaszolva grego +  által, → #42807 
2024. március 6. 17:22:45: megválaszolva grego +  által, → #42806 

#42798 grego +  2024. március 6. 14:57:25 re: #42797 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Mondjuk ez a hosszú bekoptatás nem tudom mi, mert pl. egyszer vettem hirtelen felindulásból "verseny" fékszettet az Ep3-ra, amit Öreg Kergyu is tett az RSX-re.
Akkor még egy Honda szerelőhöz jártam aki otthon fusiban is szerelt. Felrakta, majd közölte hogy most elmegy bevasalni a fékeket. 5 perc múlva visszajött jó büdös volt a kocsi. Kérdeztem ez mi? Hát ezt így kell, padlógáz padlófék és ezt 4-5x eljátszani és kész is. Mehetek :D

Legutóbb első fékbetétet cseréltem az FK2-n. Kimentem az M4-re Gallaival meg integra type r kollégával, aztán fékezgettünk jó nagyokat és be is van koptatva :D
Azóta is jó :D
2024. március 6. 17:14:55: megválaszolva kashmir7 +  által, → #42805 
2024. március 6. 16:00:23: megválaszolva Yakumo +  által, → #42803 
2024. március 6. 15:02:34: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #42799 

#42797 Yakumo +  2024. március 6. 14:49:05 re: #42795 (kashmir7 + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Nekem 3 is volt, az egyikre Zimmermann tárcsa került, a hozzá való betétekkel (azt hiszem, ebben már nem vagyok biztos, lehet a betét Brembo volt) a lényeg, hogy az önkoptatós volt, kb. 2 fékezés és magát bemarta a helyére és onnan tökéletesen működött, utcára perfekt.

De ugyanilyen jó a gyári is, ahogy Grego is mondja, annak sem eszeveszett hosszú a bekopási ideje, tök normál és az is teljesen jó, pláne utcára.
Meg ezt a (gyors) bekoptatást már azóta több betét is tudja.
2024. március 6. 15:03:00: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #42800 
2024. március 6. 14:57:25: megválaszolva grego +  által, → #42798 

#42795 kashmir7 +  2024. március 6. 10:52:40    ‹›   →  ↑  0 | rejt
Üdv

Volt és jelenlegi EP3 tulajokat kérdezném, hogy ki milyen fék tárcsa/betét kombót használ(t), amivel meg volt elégedve.

Nem vagyok megelégedve a jelenlegi konfiggal (nem sikerült beazonosítani, hogy mi van rajta most, így vettem az autót), és ha már úgyis fékfelújítást csinálunk akkor cserélnám vmi jobbra. Utcai használatra lesz, nem pályára. EBC lett volna az első opcióm, de annak, ha jól olvastam több ezer km a bekoptatási időszaka, az nekem meg minimum egy év alatt jönne össze :(



2024. március 6. 14:49:05: megválaszolva Yakumo +  által, → #42797 
2024. március 6. 13:32:00: megválaszolva grego +  által, → #42796 



Felhasználói lehetőségek
Felhasználói neved:
Jelszavad:







Get Firefox!

 A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.
Moderáció és szabályok

Szerver load: 0.37, 0.39, 0.35
Oldalgeneráláshoz felhasznált idő: 0.091 mp, 10 query