HONDA fórum
2024. május 15. szerda, 14:50,  Zsófia, Szonja Legújabb regisztráltunk: igiigi 0 



Téma neve
Fék-futómű-gumi-felni

#42420 bejemves 0  2020. november 25. 08:57:07 re: #181604 (integra_type_r 0 )  ←  ‹›  +2 | rejt
Nagyon jól leírtad, jó meglátások.
Kicsit kiegészíteném. Ha már tél, november 25. van, az autósok nagy részének szerintem már bő egy hónapja (de inkább több) fent van a téli gumi (ami sok esetben 8-10 éves, de ezt hagyjuk is). Na most feltenném a kérdést: ebben az időszakban vajon hány olyan nap volt, amikor a téli egyértelműen jobb, mint egy négy évszakos. Szerintem konkrétan egy sem. ...és ahogy leírtad, a telek nagy része Magyarországon az utóbbi években ilyen. 0 °C, +1-5 °C. Fagyni alig szokott, max hajnalban, de akkor is agyon van már minden sózva.

A másik az adott út- és látási viszonyokhoz megfelelően megválasztott sebesség: kíváncsi lennék egy reprezentatív felmérésre azzal kapcsolatban, hogy akár a csoportosan (2+ autó), akár az egyénileg (árokba csúszás, stb.) elszenvedett balesetek hány százaléka lett volna elkerülhető az adott útviszonyokhoz megfelelőBB (megfelelőbb: esőgumi, 10 éves helyett új, szöges, stb.) abronccsal szerelt autó esetén. Ebbe beleszámítva persze azt is, hogy a paraszt tudja, hogy éppen az adott körülményekhez való legjobb gumi van az autóján, ezért bátrabb, jobban nyomja. Szerintem ez egy elenyésző szám, mert a gumi már sokat nem segít akkor, mikor 150-nel, egymástól 4 méterre vonatkoznak az autópályán, meg fénysebességgel száguldoznak a ködben, vizes úton.

Egyébként kicsit fura is ezt a négyévszakos gumi szapulást olvasni egy olyan fórumon, ahol a felhasználók nagy része semi slickkel jár nyáron (ami saját bevallása szerint is életveszély nedves úton), olyan fékbetét-féktárcsa kombó van az autóján, ami "hideg nem fog jól", vagy éppen úgy csereberélik a nyergeket, főfékhengereket, hogy azt se tudják mit csinálnak, és úgy növelik meg az autó fékútját (és nem féktávját, bocs) több méterrel, hogy pont az ellenkezőt gondolják...

#181604 integra_type_r 0  2020. november 24. 14:17:51 re: #181602 (Kázmér + )  ←  ‹›   →  ↑  +5 | rejt
ez olyan mint az olaj kérdés... [SMIL:/nevet/smoker.gif]
picit azért árnyaltabban látom...

pár dolog...
szerintem a gumigyártók fejlesztései szándékosan tolták szét a gumik viselkedési spektrumát, egyrészt a technológia és anyagtudomány fejlődése miatt, másrészt önös érdekből, hogy még több terméket adhassanak el...
(kis kitérő...azért emlékezzünk rá, hogy 30 évvel ezelőtt nem is igazán volt még téli gumi legalábbis konzumer piacon, mert ipari igen, aztán mégis volt közlekedés, másrészt sanszos, hogy a 30 évvel ezelőtti "nyári" paraméterei biztosan rosszabbak mint a mostani négyévszakosé...mert egyszerűen ennyit fejlődött a technológia...)

persze nyilván a marketing ideológia megvan mögötte, egy céleszköz az adott célnak jobban megfelel mint egy általános, ahol bizonyos kompromisszumokat kell kötni...ergo szépen be lehet mutatni valami valamihez képest mennyivel jobb vagy rosszabb...
könnyű érvelni és kvázi egy számmá lehet redukálni a különbséget amit mindenki ért...(pontosabban megvan az "értés" illúziója...)

de sztem itthon egy átlagos autónál, átlagos sofőrrel, klasszikus élethelyzetben teljesen jó alternatíva lehet a négyévszakos...
plusz az itthoni éghajlati viszonyok egyre kevésbé indokolják a gumik szétválasztását...(és ez a hatás a globális felmelegedéssel fokozódik majd...)
gyakoratilag nincs "igazi" tél...hó meg nopláne, vagy alig...
arról nem beszélve, hogy "dupla" ktg két garnitúrát finanszírozni...
állandó macera a gumicserével, tárolással, stb...
az ehhez kapcsolódó a környezeti terhelésről/hulladékról már nem is beszélve...
plusz a vezetési képességek kapcsán meg annyit, hogy az emberek 99%-a sztem élete során max. 1x-2x csinál igazi vészfékezést, ahol ezek a különbségek ilyen markánsan kijönnének...(sokan még az ülést sem tudják beállítani, hogy a pedálerőt maximalizálják...ha kell...)

de sztem, sokkal de sokkal többet számít az aktuális vezetési körülményekhez igazított sebesség, mint a négyévszakos és a célgumi (pl. nyári) közötti különbség...
mert egy ésszerű sebesség megválasztása ezeket a különbségeket minimalizálja...

(most általános felhasználási célról beszéltem, nem egy "nagy" teljesítményű autó speciális "igényeiről", mert az nyilván más megközelítést kíván...meg nyilván nem a kékestetőn lakó papról/orvosról akinek mindenhova mindig el kell tudnia menni... [SMIL:/nevet/evilsmile.gif] [SMIL:/nevet/smoker.gif] )
2020. november 25. 13:33:43: megválaszolva Kázmér +  által, → #42440 
2020. november 25. 08:57:07: megválaszolva bejemves 0  által, → #42420 
2020. november 24. 17:12:41: megválaszolva Dontwalk +  által, → #181610 
2020. november 24. 15:19:00: megválaszolva [TypeV] +  által, → #181605 

#181602 Kázmér +  2020. november 24. 13:21:36 re: #181577 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Katasztrófálisak a vélemények a 4 évszakos gumikról a 2020-as teszteken:



Ha az ADAC pontértékeit megpróbáljuk osztályzatokra átváltani, akkor még a legjobb öt abroncs is legfeljebb kettest kaphatna a tudására.


Alább a talán legfontosabb jellemzők láthatók, bal oldalon a száraz felületen, 100 km/órás sebességről fékezve mért féktáv látható méterben, jobb oldalon pedig ugyanez, csak vizes felületen és csupán 80 km/órás sebesség mellett:






Ezen az ábrán pedig a havas – bal oldal – illetve jeges felületen – jobb oldal – mért féktávok láthatóak, itt értelemszerűen nem nyári, hanem egy teljes értékű téli abroncshoz hasonlították a tesztben szereplő egész évben használható gumikat:



1 métert is jelentős különbségnek szoktam jellemezni, itt meg aztán tényleg botrányos számokkal találkozhatunk......
Na ezért nincs 4 évszakos gumi a civicen. Én inkább lecserélem évente kétszer. [SMIL:/smile5.gif]

2020. november 24. 16:41:48: megválaszolva Szabb +  által, → #181609 
2020. november 24. 14:17:51: megválaszolva integra_type_r 0  által, → #181604 
2020. november 24. 13:43:32: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #181603 

#181577 KawaBazsy 0  2020. november 23. 10:27:30 re: #181575 (hrv2003 + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Nekem Bridgestone van, eddig tökéletes. Direkt szoktam forszírozni (meg amúgy is), s meg se rezzen, nagyon jól bírja. De majd beszámolok, ha ez nem így lesz. Vki (tán Tonx) írta korábban, h az a tapasztalata, h az idő előrehaladtával gyengülnek.
2020. november 24. 13:21:36: megválaszolva Kázmér +  által, → #181602 

#181575 hrv2003 +  2020. november 23. 10:18:47 re: #181573 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ezt annak a continental gyárnak magyarázd meg, mint írtam én már 1 hónapja esőben elakadtam, de feleségem is elakadt vele, pár hete, megmondta hogy ő többet nem megy azzal az autóval míg ezek a gumik vannak rajta..

Ennyi. Biztos van ami elfogadható, nekem is volt olyan, az meg valami koreai nexen volt, egész jó volt csak 10e km alatt slickre kopott, de az első 4-5e km télen nem volt ám rossz.. Nyáron is jó volt slick gumiként :)

2020. november 23. 10:27:30: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #181577 

#181573 KawaBazsy 0  2020. november 23. 10:12:05 re: #181571 (hrv2003 + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ez így baromság, ahogy leírtad. Persze biztos van olyan 4 évszakos gumi.. Nekem 3 garintúra szerelt kerekem van a kocsihoz (téli, nyári, 4 évszakos), úgyhogy egyrészt van összehasonlítási alapom, másrészt meg azonnal tudnám is cserélni, ha vmi miatt kéne.
2020. november 23. 10:23:50: megválaszolva Kázmér +  által, → #181576 
2020. november 23. 10:18:47: megválaszolva hrv2003 +  által, → #181575 

#181571 hrv2003 +  2020. november 23. 09:58:25 re: #181567 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +2 | rejt
ez igy van, mert az mind a 4 évszakban szar, így nem ér meglepetés
2020. november 23. 10:12:05: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #181573 
2020. november 23. 10:09:50: megválaszolva Kázmér +  által, → #181572 

#181567 KawaBazsy 0  2020. november 22. 22:29:43 re: #181566 (Kázmér + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ezért jó a 4 évszakos. :-)
2020. november 23. 09:58:25: megválaszolva hrv2003 +  által, → #181571 
2020. november 22. 22:31:12: megválaszolva Kázmér +  által, → #181568 

#181566 Kázmér +  2020. november 22. 22:19:31 re: #181565 (szsziszi + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Én is felraktam a héten a téli gumikat, de ilyenkor napokig olyan érzésem van az autóban, h úristen, mindjárt fejre állok! Mint a takony, olyan a nyári gumihoz képest, rendesen át kell szokni. [SMIL:/smile2.gif]
2020. november 22. 22:29:43: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #181567 

Téma neve

#181565 szsziszi +  2020. november 22. 22:08:18    ‹›   →  ↑  +2 | rejt
Felkészültünk a télre...
A kombi ment a garázsba téli szünetet tartani, a 9 gen pedig megkapta a téli papucsokat:






2020. november 22. 22:19:31: megválaszolva Kázmér +  által, → #181566 



Felhasználói lehetőségek
Felhasználói neved:
Jelszavad:







Get Firefox!

 A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.
Moderáció és szabályok

Szerver load: 0.43, 0.41, 0.38
Oldalgeneráláshoz felhasznált idő: 0.067 mp, 15 query