Vajon hány olyan ember van aki meg azért bátrabb vagy bevállalósabb mert csúcs gumi van a kocsiján aztán mikor elszáll, vagy beleszáll valakibe akkor vakarja a fejét, hogy: "dehát a legjobb gumit vettem rá". Csak költői kérdés, bár jobban belegondolva igazán kiváncsi lennék erre.
Pláne ha kisteher megy előtted, vagy nagyteher, vagy egyéb amitől nem látsz kellően előre, de számtalan tényező van. Bizony! Az a legritkább hogy a guminak vagy egyéb dolognak megfelelően válassza meg valaki a sebességét. Sosem láttam még olyat hogy valaki azért ment volna lassabban mert tudatában volt hogy most épp nem a a megfelelő gumit használja. Igen, a gumi 1 tényező, a lengéscsillapító és a fék is. Neked kellene legjobban tudni hogy egyenként is mekkora a jelentősége, együtt pedig mégtöbb.
De nem lehet minden rosszra tökéletesen felkészülni, számolni kell vele és ez alapján megválasztani a sebességet meg a vezetési stílust. Meg nem csak az előtte haladó seggét kell nézni hanem 2-3 autóval előrébb is tekintgetni hátha ott már fékeznek és akkor mire az előtte lévő fékez már rég lassul az autó.
Aztán mégse megy vele lassabban az illető, pláne nem egy nagyvárosi forgalomban, aminek fel kell venni a ritmusát. Majd csak utólag megy a siránkozás hogy mennyivel kellett volna lassabban menni, meg még ha lett volna 20 centi,stb...
De ha csak 10-el lassabban megy akkor is megáll időben a szarabb gumikkal. Szóval nem csak a gumitól függ hanem a sebességtől is. És ha tényleg satuféket nyomott volna akkor is megáll vagy ha jobb fékbetétei vannak akkor is vagy ha jobb állapotban vannak a lengéscsillapítói akkor is vagy ha jobban figyel akkor is.
Azt szoktam mondani: Utólag milyen sokan emlegetik hogy ha csak egy fél méter lett volna, akkor vagy meg áll időben, vagy van esély kitérő manőverre. Nekem is jól jött már többször is, volt hogy 20 centire álltam meg az előttem lévő mögött, nem megfelelő gumi használat miatt nem csak ennyi hiányzott volna hanem 1-2-3 méter is. Továbbá kb 100ezer km-re elég 1 nyári+1 téli szett, viszont csak az egyik fajtából 2 szett nem elég ugyanennyi km-re, szóval 1-1 szett gazdaságosabb, biztonságosabb, mint ugyanannyi idő alatt 2 szett egy szezonra való.
Olyan a kocsi a télivel nyáron, mint a takony.
Most, hogy vettem az új enkei-eket meg az új PZ4-eket, 1 hétre visszaraktam a téli gumikat. Egy borzalom volt.
Az új szett pár km után olyat fog, hogy a szélvédőt megnyalom.
A szarhoz hozzá lehet szokni. Szar kuplunghoz, szar gumihoz. Aztán amikor kicseréled őket újra, akkor jössz rá, hogy milyen is a jó.
vagy úgy van vele, hogy szarik rá nem cserélgeti. elhasznál egy olcsó téli garnitúrát 4-5 év alatt télen-nyáron. megjegyzem ha már így gondolkodik valaki, inkább használja a télit is nyáron, mint fordítva.
Ellenben ez csak ráerősít a "BMW jelenségre", de azt most hagyjuk.
Épp pár hete figyeltem a 17. kerületben a piac környékén (de tök mindegy hol) hogy hány autón van még téli gumi, beszarás amúgy, de nem egy autót láttam, amin simán a téli volt fent.
Gondolom az okosoknál télen sincs ez másképp. (vagyis épp fordítva, mert akkor meg sokan nyárival mennek tényleg)