Az újabbaknál (vtec) tényleg az az általános vélekedés, hogy elég az 1.2-es a 90 lovával, az 1.4-es cirka "felesleges".
A "réginél" viszont az 1.4-et (1339 cm3) mondják inkább, hogy annál megéri megvenni a nagyobbat.
Az újak közül engem az 1.5 érdekelne, ha már nagyobb, bár arra is azt mondják mint az 1.4 vtec-re, hogy vérszegénynek tűnik.
De rá kell dobni az 1.5T Civic turbóját, azt' attól csak megindul.
Én a korábbit nem ismerem, nem vezettem, csak anyám 1.2 16V-ével van tapasztalatom. Nekem tökre tetszik ez a motor, egyáltalán nem tűnik gyengének, egyenletesen megy alul-felül. Autópályán is simán vállalható 3500-as fordulaton a 130. Ha ilyet vennék, biztos h nem erőlködnék az 1.4-ért, mint a legtöbb vevő, mert teljesen elég ez is egy kisautóba (90 vs 99 ló)
A régebbi i-dsi motor, 8V, 2800- on adja le a max nyomatékot, hengerenkénti 2 gyertyával.
Az újabb az I-Vtec , 16V, 4800 a nyomatékcsúcs.
Nekem a régi karakterisztikája jön be, az újabb az 4000 alatt nagyon nem dinamikus.
Ugyanez a motor van az 1.4 Civic-ben, azt is vezettem, az ahhoz a bódéhoz harmatgyenge.
Szóval nem fogod érezni a lóerő többletet. Nálunk van a családban egy 2017es 1.4 is, az lomhábbnak tűnik a régebbihez képest. Ha pályázol sokat akkor viszont jobb az újabb, mert kevesebbet forog, csendesebb. A régebbi az 120-ig vállalható szvsz pályán, 130-140-nél már hangos.
Városra én elgondolkodnék a GD -n inkább, mert pont ott lényeg, hogy alul autózhatóbb legyen.
Belső anyghasználat viszont jobb az újaknál.