HONDA fórum
2024. május 10. péntek, 00:02,  Ármin, Pálma Legújabb regisztráltunk: igiigi 0 



Téma neve

#179356 ólomlábú +  2019. október 1. 10:51:49 re: #179355 (White + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Akkor legközelebb a leírás alapján ha tönkre megy ki tudod cserélni! :D :D Azt egyébként nem tudom,hogy a tekercs mitől megy tönkre hamarabb vagy mivel lehet meghosszabbítani az élettartamát?!
Ha egy csapágy szét megy akkor szét megy,ha egy szimmering akkor az is kuka... de ez? [SMIL:/ketelkedik/dunno.gif]
2019. október 1. 11:11:23: megválaszolva White +  által, → #179357 

#179355 White +  2019. október 1. 10:19:26 re: #179354 (ólomlábú + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Van itthon egy fölös gyári klíma kompresszorom... amiben jó a kuplung. :)
2019. október 1. 10:51:49: megválaszolva ólomlábú +  által, → #179356 

#179354 ólomlábú +  2019. október 1. 09:45:43    ‹›   →  ↑  +2 | rejt
UFO klíma gond.Ha van gáz ;) ,csak a szivattyú nem megy.
Lenti linken a videón látni,mikor ki be kapcsolgatom a klímát ;) .
Klíma mágneskuplung kicserélve!
Mágnestekercs+tárcsa+kuplung 39,32€
Új hosszbordás szíj 12,70€
új feszítő 43,63€
vezető görgő 9000ft,mert azt elnéztem rendeléskor,itthon meg kiderült,hogy az nagyon kell!
Ott.odabent.Látjátok azt a zégergyűrűt a csapágynál?A fogóval se fogsz hozzá férni!

Bontani kell hozzá,az ablakmosó tartályt is!!

A munka menete és buktatói:
A nagy "haspáncél" le a rengeteg patenttal együtt és pár csavarral.Szíj meglazít,én elvágtam egy villáskulcsot 19-est,hogy egy vascsővel kényelmesen rá tudjak fogni.Persze két villáskulcsot is egymásba lehet akasztani,de az ha szét csúszik akkor fogad kivered vagy lefejeled azt ami előtt állsz!
Mivel szíjat is cseréltem,meg feszítőt,így le kell szedni a vízpumpa tárcsáját is,amihez külön csináltam körmös kulcsot.Rajzold le,hogy a szíj,honnan merre,melyik görgőn megy át!Amit a tárcsa furataiba be lehet akasztani és a tárcsa fut felülete így nem sérül meg.Emelő a motor alá,mert le kell buktatni a motort,hogy a feszítő és a vízpumpa tárcsája kijöjjön. Ehez felül a motortartó csavart ki kell csavarni.
Ha le akarod a lökös t hajtani,belülről a kerékél lévő műanyag betéttel kezd,mert utána a kis takaró szürke ívet ki tudod pattintani anélkül,hogy eltörnéd a füleit,fordítva törni fog pár,utána meg nem tudod majd a helyére rakni rendesen.A lököst egy csavar tartja a sárvédőnél,utána le kell pattintani.
Aztán csak le kell szedni mindent ami útban van.
Kellett csinálnom egy v alakú szerszámot amivel rá lehet fogni a kuplung 3 ágú részére.Semmi extra 3db 10cm-es laposvas y alakban összehegeszt,vascső a végére,célnak megfelel,kb 10 perc volt.Ha ez meg van és lejött a tárcsa,akkor kis zégergyűrű fogó,le az első zégert,majd utána le kell húzni a szíjtárcsát.ha nem jön le kézzel,simán és újat raksz fel akkor hátulról le is pofozhatod kalapáccsal,ha,amúgy meg csapágylehúzó a két karos a barátod.
Utána jöhet a nagyobb zégerfogó,le a gyűrűt vele és akkor már maga a mágnestekercs is lejön,csak az tartja.A kábelnél a test egy pici csavar fogja elöl,ha nem megy a csavarhúzóval akkor az egész rögzítő lemezt fordítsátok el,mert azzal együtt szerencsére kicsavarodik a kis csavar is.
Az újat ugyanúgy kell berakni ahogy szét jött,értelem szerűen a sorrend megfordul.Arra figyelj,hogy a zéger az bepattanjon a helyére!!Ha az első nincs a helyén a tárcsát hiába püfölöd utána,hogy az majd oda löki,mert nem fogja!A mágnestekercsen van egy lyuk a szivattyún meg egy pöcök,amire rá ül.Így a pozíciója adott,ha nem jól csinálod,ferde lesz,azt látni fogod.
Ami fontos!A szíjtárcsa és a külső tárcsa közötti hézagot ki kell hézagolni!! 0,35-0,65mm a könyv szerint!!
Ha túl kicsi a hézag akkor menni fog egyfolytában a klíma,ha túl nagy akkor meg nem fog behúzni.
Ezt úgy tudod megcsinálni,hogy az első képen látható tengelyre és csapágyra alátétet vagy alátéteket kell rakni.Ez elég idő igényes,keresgélni alátéteket,próbálgatni,stb...A gyári rozsdás szart meg nem érdemes vissza rakni,de a hézag ott se lesz jó :) .Ja,nem elég felpakolni az alátéteket és kézzel oda tartani a tárcsát és úgy hézagot nézni,mert az anya meghúzása után az változni fog!
Ami nélkül neki se kezdj az az y alakú tákolmány,vagy biztos van erre külön célszerszám amivel a tárcsának ellent fogsz!Illetve a vízpumpa tárcsájához való kulcs,kis és egy nagyobb zéger!mert a naggyal elöl fogsz kínlódni,a kicsivel meg nem fogsz beérni hátra a másodikhoz.

Honnan lehet tudni,hogy ez a baja?Járó motornál,bekapcsolt klímánál a tárcsa külső része egy helyben áll. Biztosítékok,relék,le ellenőrizve,azok mind jók,gáz van a rendszerben,azt is megnézte egy klímás,így kizárásos alapon a mágnestekercs a hunyó.
Rá lehet mérni multiméterrel,ha nagyon sok kohm-ot mutat a műszer a tekercs végpontjain akkor az nem jó,mert az újon alig lehet valamit mérni.

Még egy tipp!!!Ne zigánykodjatok a régi műanyag patentok kivarázsolásával,hogy majd azt vissza teszitek!Aliról kb 13$-ért kaptok 50 db-os csomaggal újat.A régit ha vissza is rakod jó eséllyel lötyögni fog,aztán majd hallgathatod alapjáraton lámpánál a kolompolását! ;) .Ha vesztek,azt a fajtát amelyikben van egy fém rugó,mert az nem fog kilötyögni,menet közben kiesni!!!

Egy napot érdemes rászánni a műveletre ;) Az akna előny,de nem feltétel ha okosan bakolod fel a kocsit.

Azt hiszem mindent elmondtam a témában.Ha valakinek ugyanez a problémája és úgy érzi neki mer/tud állni és a klímás amúgy is horror áron dolgozik és időpontot is csak majd május 40-re tud adni,annak ez egy jó útmutatás!

Igen,én minden kicserélt alkatrészre rá írom a km állást és dátumot.A következő tulajnál tuti kibukik ha tekerik az órát :D :D :D ,már elég sok helyen van dátumozott alkatrész,esélytelen mindet eltüntetni! :D :D :D
2019. október 1. 10:19:26: megválaszolva White +  által, → #179355 



Felhasználói lehetőségek
Felhasználói neved:
Jelszavad:







Get Firefox!

 A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.
Moderáció és szabályok

Szerver load: 0.62, 0.38, 0.33
Oldalgeneráláshoz felhasznált idő: 0.009 mp, 8 query