HONDA fórum
2024. május 10. péntek, 00:03,  Ármin, Pálma Legújabb regisztráltunk: igiigi 0 



Téma neve

#179220 grego +  2019. augusztus 27. 23:03:05 re: #179215 (Yaroslav + )  ←  ‹›  +1 | rejt
Merevség:

The body has 20% higher bending and 80% higher torsional static rigidity than the EK9 Honda Civic Type R.

Szóval nem csoda.

#179215 Yaroslav +  2019. augusztus 27. 20:13:02 re: #179202 (-Törölt felhasználó-)  ←  ‹›   →  ↑  +6 | rejt
Üdv!

Rég óta szekesztgetem, de azt hiszem, a videó és a reakciók miatt talán a legidőszerűbb! :)

Korábban kérdeztem, így most leírom én mit tapasztalok az első 600km után.
Szerk: Azóta ez felment 3500-ra.

6G3D 1.6 Vti vs 7G3D 2.0 TypeR

Harmadik hete, hogy együtt vagyunk, és az elsőn párhuzamosan használtam a kettőt, ami kifejezetten előnyös volt, hogy érezzem a különbséget köztük. (Azért azt mindenképp megjegyezném, hogy a 6G bő kilenc éve van nálam napi használatban, így azt modhatom, eléggé kiismertem! :) Voltunk veztréningen, pályaoktatáson, Hringen, Kakucson, Balatonfelvidéken, pilisi-visegrádi-börzsönyi-zempléni kanyarulatokban és még további bő százezer kilóméteren együtt Budapest és agglomerációjának forgatagában igazi hiba nélkül.)
VS: Nagyon leegyszerűsítve azt mondanám, hogy a 6G sokkal semlegesebb, nyugisabb vezetési élményt nyújt. Hajtási befolyás elhanyagolható az EP3-hoz képest, cserébe a tapadás is sokkal kisebb, így kontrolláltan csúszol le az ívről, majd kis nyitással már lehet is adni a gázt és haladni tovább. Ez azért kicsit küzdősebb az EP3-ban, mert van sok-sok tapadás elől, értékelhető nyomatékkal és erős torque-steer-el. :) Nagyon lassan próbálgatom ismert napi útvonalakon, de így is nagyon szokni kell, főleg nyomvályús szakaszokon előzésnél. Másik fura érzés a menéssel kapcsolatban, hogy míg a Vti-nél a 2-3 volt igazán parádés VTEC-nél, EP3-nál 2-ben szinte semmi és el is fogy rögtön, cserébe 3-ban alulról is nagyon tol és ott már azért a „kick-on-yo” is érződik, de szerintem nem annyira mint a Vti-nél 2-ban. Ez gondolom többek között az elfokolás-változtatás miatt is van, mert nem csak „rábassza” a VTEC-et, hanem előtte még forgatja a veztengelyeket. Ez 2-ban nálam nagyon érződik. És a hanghatás is más. A Vti ércességét és a hang intenzitását a több szigetelés és a kicsit más karakterisztika miat nem adja annyira. Viszont 6-ban elhúzza magát tök nyugisan 80-ról 180-ig mindenféle „lug” nélkül és bőven VTEC alatt marad, míg azért Vti-nél ez már 5. VTEC tartomány és a legkevésbé sem nyugis utazó. A végét még nem próbáltam, nem is igazán érdekel. A hátulja, sokkal-sokkal merevebb a kompakt lengőkaroknak köszönhetően, így nincs az az idegesítő keresztrángatás, ami a 6g esetén már kicsit is viseletes hátsó (nagy és a többi - összesen 22db!) szilentek esetén jelentkezik, nem beszélve a pilincka lemezek vs. masszív csőszerkezet merevségi előnyéről.
Fékek: Álom a gyári Vti-hez képest – itt jegyezném meg, hogy gyakorlatilag 0 kilóméteres fékeket kaptam a géphez amiért ezúton is köszönet ;) . Nagyon jól adagolható, és fog mint a bivaly ha tényleg kell. Nekem ez így jó, gyűlölöm a mai túlszervózott, vészfékasszisztenses rendszereket!
Joystick: 1-4 között álom, de a többit szokni kell a plusz egy sík miatt! Az ötödiket röviden kell tolni, a 6-ot meg kicsit parás behúzni, mivel a rüki is ott van csak egy kicsit kijjebb... Tudom, az nem szinkronizált, meg nem is kell gyakran a 6, de pont ezért para kicsit. Gyakorolgatom 5-ből gurulva, finoman engedett kuplunggal... :) Szerk: Ezt azóta megszoktam, és ha rááll a kezed, akkor már magától értetődő. És igen, a fém váltógomb igen forró tud lenni, ha napon parkolsz, így gyorsan kell váltani, és legalább a kezed sem pihenteted rajta! :) Érdemes ráállítani a középső rostélyt, hogy a légkondi lehűtse! :)
Belső: Ülés szuper, nekem pont ki is adja a be- és kiszállásnál a hupli, így kb. hozzá sem érek az oldaltámaszokhoz. A kicsi kormány nagyon tetszik, és tényleg veszett pontos. Én a vészes fordulókör és az orr láthatóságának hiányát sem érzem egyelőre. Simán parkolgatok szűk, párhuzamos helyekre, mert a tükrök jók, hátuljánál nincs kérdés, mert egyenesen vége van, az elejét pedig jól érezni. A kuplung és a gáz nagyon finom adagolható, így bárhova be lehet kúszni vele.
Könyöktámasz hiánya miatt aggódtam, de bőven elég az alternatív pakolóhely – éljen a Joystick! :) - és amúgy is szereti ha két kézzel fogják a kormányt a korábban említett TS miatt. :)
Összkép: Sokkal autószerűbb a modern értékek mentén. Nagyon jól szigetelt, így alapjátaton és alacsony fordulaton nem is érezni, hogy jár. Váltón sincs semmi remegés – okos mechanika vs kettőstömegű... - és az egész menés sokkal nagyvonalúbb, ha lehet így fogalmazni. (Nagyobb kerék, merevebb, kompaktabb kasztni és felfüggesztés, nagyobb nyomaték, stb.)
Következik egy kisebb szerviz az átvételnél ismert hibák orvoslására + kötelezők, és utána egy komolyabb ismerkedés Gyuszi Bácsinál a tököli reptéren. :)

Update:
Azóta lett benne 2000+ km, és Tökölön is elég jól vizsgázott. :)
Továbbra is lenyűgöz, hogy mennyivel merevebb és precízebb mint a 6g!!!

Ha valakit a fogyasztás érdekel, akkor az eddigi átlag 60% város, 40% pálya és egyéb út mellett: 9,48l/100km/3500km
Ahhoz képest, hogy a Vti átlaga 8,72 volt 9 év távlatában, szerintem nem rossz.

Végszóként szeretném megköszönni azon két fórumos kollégának – őktuggyákkik:) - akik lehetővé tették, hogy ez a remek tárgy ilyen kiváló állapotban kerüljön hozzám! [SMIL:/meghajol/bowdown2.gif]
2019. augusztus 27. 23:03:05: megválaszolva grego +  által, → #179220 
2019. augusztus 27. 22:39:00: megválaszolva White +  által, → #179217 
2019. augusztus 27. 20:23:14: megválaszolva grego +  által, → #179216 

#179202 -Törölt felhasználó- 2019. augusztus 27. 12:39:00    ‹›   →  ↑  0 | rejt
Itt egy igazi VTEC legenda!
2019. augusztus 27. 20:13:02: megválaszolva Yaroslav +  által, → #179215 
2019. augusztus 27. 13:20:54: megválaszolva Kázmér +  által, → #179203 



Felhasználói lehetőségek
Felhasználói neved:
Jelszavad:







Get Firefox!

 A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.
Moderáció és szabályok

Szerver load: 0.37, 0.37, 0.33
Oldalgeneráláshoz felhasznált idő: 0.221 mp, 8 query