Lehet sokáig volt áram nélkül, a belső akku lemerült, és elfelejtette a rátanított kulcsokat. Tanulság, ha elektronikus töltőd van, nem kell kivenni a kocsiból az akkut, lehet nyugodtan a helyén tölteni, nem fogja kinyírni a fesszabályzót.
Ha mázlid van, és el tudod olvasni a riasztó dobozán, vagy belül a panelon milyen riasztód van, van rá esély hogy neten van rá leírás hogy kell kulcsokat feltanítani. Ha nem lehet hogy a távirányítók döglöttek. Ki kell kötni az indításgátlást.
Egy picit részletesebben:
A kulcson a gombot hiába nyomom,nem csinál semmit.Nem nyitja az ajtót,nem kapcsolja le a riasztót.Látom hogy aktív,mert ilyenkor sűrűbben villog a visszajelzője a műszerfalon.Gyújtásra rakom,világítanak a visszajelzők,majd amikor indítani próbálom,akkor elkezdenek villogni az indexek,és nem teker az önindító.Ebből azt szűrtem le hogy vagy az immó,vagy a riasztó,vagy a kulcs.Vagy ezek elegye.
Régebbi modelleken a tűzfalra tették és egy vákuumcső kötötte össze a szívósorral, ahogy most neked is.
Újabb modelleknél már rátették a szívósorra ahogy az én képemen látszik.
Neked érdemes esetleg ellenőrizni azt a vákuumcsövet mert esetleg már lukas, vagy a MAP szenzort is, hogy jól
működik-e.
Bár azt írtad hogy a hőfok jeladó miatt volt rossz az alapjárat.
Izgalmas.
Amúgy van benne MAP szenzor, de légtömegmérő tényleg nincs.
Nemrég valaki Facebook-on feltett egy kérdést, pont erre vonatkozóan, hogy leveheti-e az akksi sarukat sok hónapra mert lerakná a kocsit, és azt hallotta hogy ha sokáig nincs áram alatt a kocsi akkor az immo nem fogja felismerni a kulcsokat. Ez akkor nekem nagyon fura volt, de most hogy te is hasonló dologról írsz lehet hogy van benne valami.
Üdv!
Segítségre lenne szükségem,vagy legalább tippre.
Az alany egy '94-es Del Sol,B16A2-es motorral.
Amikor vettem,a 2 kulcsból csak az egyiket fogadta el az autó,a másikat nem.
A kocsi télen pihen a garázsban,ekkor az akksi saru nincs rajta,töltöm az akksit,majd nyáron a saru vissza,és ilyenkor mindig aktiválja magát a riasztó.A kulcson egy gomb van,ami nyitja-zárja az ajtókat,illetve a riasztót vezérli.A gomb megnyomásával lekapcsoltam a riasztót,és lehetett indítani.Eddig.Most sajna nem ismeri fel kulcsot.Cseréltem benne elemet is.Amikor próbálok indítani,bekapcsol a riasztó,villognak az indexek,de nem indít,gondolom az immo blokkolja.
A kocsi-és én is- Svédben van,tehát a szervíz nem opció.Tapasztalat alapján,tök hülyék mindenhez.
Korábbi eset,alapjárat probléma miatt vittem hibafeltárásra.
Az eredmény:A légtömegmérő hibás adatokat továbbít a map szenzornak,emiatt a fedélzeti számítógép rosszul vezérli az injektorokat.
Mondtam nekik:-Dehát egyik sincs a kocsiban.
Erre ő:Akkor ne csodálkozz hogy nem jó a kocsid.(Ezért mindössze 100k-t kellett fizetnem.)
Szóval ezekhez nem megyek.
Van valami módja hogy újra felismerje a kulcsot a kocsi?Gondolok itt valami gomb-kombinációra,vagy valami ilyesmi...
Erre kellene segítség.
Előre is köszi!!