HONDA fórum
2025. április 15. kedd, 22:22,  Anasztázia, Tas Legújabb regisztráltunk: Oldschoolcar 0 



Téma neve

#323242 Yakumo +  2025. április 8. 18:01:16 re: #323240 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Teljesen érthető, amit írsz, csak nem igaz.
Azt nem érted, hogy ez a rendszer bonyolultabb mint ahogy te gondolod vagy tudni véled.

3500 alatt variálja a 3 vagy 4 szelepet, ezzel lehet takarékoskodni, de 3500 felett van a "hagyományos" bütykös meg szelepemelő zárásos nyitás is. Nyilván nem egy nagy szám, nem egy EP3 vagy VTi, de attól még van.
És a lényeg, hogy ez a 2 dolog, nem egy és ugyanaz, hanem két különböző.

Én is feladtam, mert ha ezt nem érted, pláne a cikk után, akkor nem tudom minek magyarázunk egymásnak.

(5000 felett nem történik semmi ilyesmi, sem szelep variálás, sem VTEC nyitás abban tök igazad van)
2025. április 8. 19:36:55: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #323245 

#323240 KawaBazsy 0  2025. április 8. 17:47:50 re: #323239 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Te nem értesz, én feladtam itt. Grego, vagy vki magyarázza már el, hogy érthetőbb legyen, ha az enyém nem világos.
2025. április 8. 18:01:16: megválaszolva Yakumo +  által, → #323242 

#323239 Yakumo +  2025. április 8. 17:45:03 re: #323232 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Na figy, te nagy Hondatudós. Egy Hondánál, amikor megvan határozva, hogy milyen fordulattól van VTEC, akkor az alatt, te kézen állva is vezetheted, meg akármilyen gázt is adhatsz de nem fog nyitni a VTEC. Ez csak 3500-tól történik meg.
Ezt az általad linkelt wiki oldal is írja, csak nem érted vagy nem akarod érteni.

Az alatt is variál ez a VTEC-E rendszer, az igaz, 3 szelep vagy 4 szelep hengerenként, ezt kapcsolgatja, amikor ég az ECONO lámpa vagy nem ég, de ez nem VTEC nyitás. Mi az, hogy nagyobb gázra ez alatt is átvált? Meg a francot, már bocs.

Olvasd el ezt a rövid cikket, ott is elmagyarázza a működését kicsit lejjebb a cikkben:
KLIKK

De be is másolom Néked:
(Legnagyobb jóindulattal, de ajánlom figyelmedbe az általam kiemelt végét a szövegnek, na azt hívják VTEC nyitásnak és hidd el bazdmeg, hogy az 3500-tól történik meg, ha tetszik neked, ha nem. [SMIL:/szetvert.gif] [SMIL:/szetvert.gif] [SMIL:/smile2.gif] )

"A motor minden Honda legjobb pontja, mivel a legtöbb verzióban megtaláljuk a híres változó szelepvezérlést, vagyis a VTEC rendszert. A próbált példány egy 1.5i LS, D15Z6 motorkóddal, más néven az egyik korai VTEC-E rendszerű, egy vezérműtengelyes SOHC négyhengeres benzinmotor. A technika nem valami egyszerű, bár kevésbé összetett, mint a dupla vezérműtengelyes VTEC motorok, ez is hasonlóan működik. Hengerenként négy szeleppel dolgozik, ha éppen szükség van rá, ám a váltózó szelepvezérlés miatt folyamatosan variálja a szelepemelőket. Alacsony fordulaton képes hengerenként csak három szelepet használni, de az SOHC amúgy is csak szívó oldalon variálja őket. Magasabb fordulaton összezárnak a szelepemelő himbák és a vezérműtengely nagyobb bütykének megfelelően nyitnak."
2025. április 8. 19:47:11: megválaszolva Tonx +  által, → #323246 
2025. április 8. 18:11:02: megválaszolva grego +  által, → #323243 
2025. április 8. 17:47:50: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #323240 

#323232 KawaBazsy 0  2025. április 8. 16:41:24 re: #323231 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Vazz..
Nem tudom, a tiedben milyen váltó van, lehetőségként írtam csak. Az enyémben meg pontosan tudom, meddig lehetett pörgetni. Nincs már meg, így nem tudom bizonyítani.. De a Wikipédia szerint IS 7200-nél veszi el az üzemanyagot (6800-tól piros a ford. mérő).

https://en.wikipedia.org/wiki/Honda_D_engine

S, azt is írja, hogy max 3500-ig hajlandó eco-ban menni, innen mindenképp normál, 4 szelepes üzemmódba vált. De ez terhelésfüggő is, tehát kövér gázra alacsony fordulaton is ugyanúgy átvált. Ilyenkor kialszik az eco lámpa. Tehát NEM 3500-nál van, és kész!!!! Bármikor átvált normálra. Azt értsd meg vhogy, hogy itt nem normál bütyök, s fordulatszámhoz kötött hegyes bütyök van, hanem takarékos, és normál. Takarékosra meg csak bizonyos üzemi körülmények közt vált (3500-nál alacsonyabb fordulat, meleg motor, részterhelés). ÉS NEM!!! történik semmi nyitás 5000-nél, ezt is leírtam, ilyet csak a D15Z7 motor tud (3 stage vtec), ott van mindjárt a listán a másik alatt. Egyszerűen úgy van hangolva a motor, hogy ott lesz erősebb.
Igen, közlekedni elég a motor alul is, de ha szoros előzés van, akkor 5E fölött megy.
2025. április 8. 17:45:03: megválaszolva Yakumo +  által, → #323239 
2025. április 8. 17:00:12: megválaszolva grego +  által, → #323233 

#323231 Yakumo +  2025. április 8. 16:27:52 re: #323224 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Francot nem ugyanaz a váltó. [SMIL:/smile2.gif] Az 1.4-esét lehetne beletuszkolni, (de plug&play, úgy tudom) akkor viszont nem menne 2-esben, csak 90-et.

Ma CSAK Neked kihúzattam tiltásig 2-esben, kiemelném, hogy mutató szerint, de 105-nél jött a tiltás, majd a mutató belement (belerezgett inkább [SMIL:/smile2.gif] ) a 110-be. Ha Te bármikor mentél ezzel 115-tel, az vagy lejtőn lefelé tiltásban történt vagy nálad az ki volt véve, mert ki lehet venni és úgy persze bele lehet menni a 115-be is akár.

Rev limit pedig hivatalos adat szerint a D15Z6-nál 6800-nál történik, sehol se pörgetted te azt 7200-ig, max. mutató szerint.
Másik hivatalos adat, hogy VTEC 3500-nál van és kész. Nem 3300, nem 3000, hanem 3500.
Az, hogy 5000 körül történik egy nagyobb nyitás, azt elhiszem, mert ott valóban történik egy kisebb lórúgás, de hogy csak ott lehet haladni, ahogy írod..... nos, furcsa lenne, ha így lenne. [SMIL:/smile2.gif]
Érdekes lennék városban, ha mindig és csak azért hogy "haladjak" 5000 és 6800 között kéne tartanom a fordulatot... 2-esben is úgy be lehet húzni a sor elé 5000 alatt bőven, ha akarsz éppen, mint a szél.
Bár lehet te mindig rally sisakban vezetted a verdát, úgy persze értem. ;) [SMIL:/smile2.gif]

Na, de tényleg mindegy amúgy, szarok én rá, de maradjunk annyiban, hogy ez az 1.5 és a hozzá pakolt váltó az egyik legjobb húzása és konstrukciója a Hondának. Nem egy lomha szar, de persze nem is versenyautó, (de mégsem "csak" egy sima 90 lovas) rendkívül optimális mind a teljesítménye, mind a fogyasztása.

Ha egyszer megélem, az egész hóbelebancot szépen átpakoltatom a kis 5gen-be, ott megy majd nyugdíjba hobby autóként ez a blokk, az biztos. A 6gen kasztni meg megy a méhbe, helyette meg veszek egy fasza kis újabb Jazz-t, aztán azzal nyomom tovább a melómat, mert azok még tudnak ilyen jó kis alacsony fogyasztású közlekedőedények lenni. [SMIL:/smile1.gif]
2025. április 8. 16:41:24: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #323232 

#323224 KawaBazsy 0  2025. április 7. 22:10:53 re: #323222 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Lehet, h a tiedben nem ugyanez a váltó van. Szokták belerakni a simáét, akkor agilisebb az autó a rövidebb fokozatok miatt.
Vtec nagyon nem úgy van, ahogy írod. Ez nem a power vonulat, hanem a takarékos.. Alacsony fordulaton, kis gáznál az egyik szívószelep csak kicsit nyit ki, így a szegény keverékes üzemmód miatt eszik olyan jól. Ekkor ég az eco lámpa. Ha odalépsz, vagy a fordulat 3300 fölé megy, akkor átvált a vtec, s mindkét szívószelep egyformán nyit. Nagyobb nyitás 5500 felett csak a 3 stage vtec-ben van, de az belpiacos.. A motor van úgy hangolva, hogy 5000-nél indul meg, s nálam pont 7200-nél tiltott.
2025. április 8. 16:27:52: megválaszolva Yakumo +  által, → #323231 

#323222 Yakumo +  2025. április 7. 21:20:06 re: #323221 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Régebben is olvastam már ezeket a dolgokat nálad az 1.5 VTEC-ről, nem mondtam semmit, de vannak itt azért furcsa dolgok.

Nekem ugyanaz a D15Z6 van jó ideje és azért nem minden úgy van, ahogy írod. Először is a VTEC-et mindig 5000-től írod, pedig az nem igaz. A VTEC 3000-től már kapcsol, 5200-tól adja le a teljes nyomatékot és tény, hogy itt érezhető, hogy egyáltalán nem veszíti el a "kedvét" a motor, hanem vígan forog tiltásig, ami valahol 7000 alatt van.

Kettesben nem megy az 115-öt, maximum 105-öt, de ott már tilt és csak azért megy 100 fölé a mutató. Nem olyan nagy különbség van tehát egy 1.4-es és ez az 1.5-ös között, az 1.4-gyel 90-ig tudod húzatni kettőben, ennél meg 100-ig.
Hármasban az 1.4 130-at megy (a 6gen és a 7gen is ugyanúgy) ez 150-et.

Kényelmetlen városban? Pont, hogy nagyon nem az, épp fordítva, ha akarsz valamit elég 2-be tenni és egy akkora intervallumod van váltás nélkül, hogy bármit megoldasz vele. Meg éppen elég jól megy az hármasban is, normálisan váltogatva szépen felfelé ugyanúgy tudsz vele haladni mint a rövidebb 1.4-essel és jobban is löki előre magát mint az, érezhetően kényelmesebb.

Indulásnál van csak némi különbség, (lámpáknál mondjuk) az 1.4-essel kb. elég pont "belökni" az autót, már teheted is fel 2-esbe, mert rövidek a fokozatok. EZ kényelmesnek tűnik, de valójában nem az, mert pont hogy váltogathatsz állandóan, mint egy nikkelbolha. Az 1.5-tel indulásnál 1-esben azért el kell érni legalább 30km/h-t (de ez se sok ugye) mert ha mondjuk 20-nál dobod kettőbe, akkor a nagyobb áttétel miatt berázhat. (ezt megfelelő kuplungkezeléssel ki lehet kerülni, de tény, hogy erre akkor külön "figyelni" kell)
Az összes többi, akár előzés, akár haladás, sokkal kényelmesebb.

Szerk: Úgymond adok esélyt annak, avagy fenntartom az esélyét, hogy a Tiéd nonFL volt és annál még tényleg ennyivel hosszabbak voltak a fokozatok, de azért nem hiszem.
2025. április 7. 22:10:53: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #323224 
2025. április 7. 21:55:56: megválaszolva Yakumo +  által, → #323223 


2025. április 7. 21:22: Szerkesztve Yakumo +  által, megtekintés

#323221 KawaBazsy 0  2025. április 7. 16:40:16 re: #323220 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
A VTEC-E motoros Civicben naggyon hosszú a váltó sztem. A mienk 2-ben 115-öt ment, háromban meg 165-öt. Ami azt jelentette, hogy 80-nál nem 3-ba kellett vissza tolni, mert ugye 5000-től húzott 7200-ig, s ott még csak 3500 körül forgott.. hanem bizony 2-be, ha haladni akarsz. Autópály tempónál meg 3-ba. Ez városban volt kényelmetlen, mert oda hosszú volt a 2.
A pickup pont 2000-et forog 120-nál, 4-ben (az az utsó fokozat).
2025. április 7. 21:20:06: megválaszolva Yakumo +  által, → #323222 

#323220 Yakumo +  2025. április 7. 12:35:09 re: #323169 (Gergice + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Nem mintha fontos lenne, de javítanám magamat múltkorról. 60-nál 1600-at forog az 5gen Civic, (nem 2100-at azért) 80-nál forog 2100-at és 120-nál 3500-at.

Igen, pont volt ráérő időm megnézni ezeket, mert leugrottam vele a Fűvészkertbe kicsit Japán Napok-ra. [SMIL:/smile2.gif]

A 6gen is hasonló, de az kicsit kevesebbet forog, (1.5 VTEC) mert hosszabb a váltó, de azért nem sokkal.
2025. április 7. 16:40:16: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #323221 

#323169 Gergice +  2025. március 31. 12:21:38 re: #323168 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Mondjuk 130 km/h-nál (GPS-szel mérve - óra szerint inkább 140 volt) pörgött kemény 2100-at a motor :-)
2025. április 7. 12:35:09: megválaszolva Yakumo +  által, → #323220 
2025. március 31. 12:36:32: megválaszolva Yakumo +  által, → #323170 

#323168 Yakumo +  2025. március 31. 12:16:59 re: #323167 (Gergice + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ez valósan jó fogyasztás, nekem a Legend Coupe 3.2 V6 fogyasztása volt átlagban, ameddig nálam volt 11.4L/100km.
Én még azzal is meg voltam elégedve, nem tartottam soknak.
2025. március 31. 12:21:38: megválaszolva Gergice +  által, → #323169 

#323167 Gergice +  2025. március 31. 11:52:48 re: #323156 (Gergice + )  ←  ‹›   →  ↑  +3 | rejt
Ja, még kicsit dicsekednék:
Nagyobb probléma nélkül megjártuk vele Zalaegerszeget oda-vissza. Néhány apróság volt, de nagyon jól viselkedett a macska. Volt bennem egy kis félelem, hogy lesz valami gond.

És ami meglepő:
Odaúton a fogyasztás kereken 10 liter/100 km (óra szerint, és tankoláskor is ellenőrizve - Auchan 100-as benzinnel)
Visszaúton: 9,2 l / 100 km óra szerint OMV 100-as benzinnel.
Nem igazán érdekel ennél az autónál a fogyasztás, de ezen azért kellemesen csalódtam.
Mindkét úton sebességhatárokat betartva, "normál" módon közlekedve.
Kíváncsi lennék, hogy vajon a két különböző benzinnek köszönhető a különbség. Gyakorlatilag ugyanazt az útvonalat tettük meg. Az odaútban benne volt a helyi kocsikázás, meg a szombati konvojban való körút is, de érkezéskor is 10 liter körüli fogyasztást írt.
2025. március 31. 12:16:59: megválaszolva Yakumo +  által, → #323168 

#323156 Gergice +  2025. március 28. 17:16:00    ‹›   →  ↑  +4 | rejt
Zalaegerszegi Jaguar találkozó

kb. 11 perctől vagyunk benne.

Az én autóm is többször látható a háttérben.


2025. március 31. 11:52:48: megválaszolva Gergice +  által, → #323167 
2025. március 31. 11:37:12: megválaszolva Gergice +  által, → #323166 



Felhasználói lehetőségek
Felhasználói neved:
Jelszavad:







Get Firefox!

 A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.
Moderáció és szabályok

Szerver load: 0.16, 0.29, 0.31
Oldalgeneráláshoz felhasznált idő: 0.077 mp, 20 query