HDS-el mérted?
Az óra nagyon pontatlan pláne fent.
EP3-nál már 8700-at mutatott mikor cut volt és tudjuk, hogy nem ott van a valóság.
Szal én az órában egyáltalán nem bízom, pláne hogy azokban is van szórás autóról autóra.
Vazz..
Nem tudom, a tiedben milyen váltó van, lehetőségként írtam csak. Az enyémben meg pontosan tudom, meddig lehetett pörgetni. Nincs már meg, így nem tudom bizonyítani.. De a Wikipédia szerint IS 7200-nél veszi el az üzemanyagot (6800-tól piros a ford. mérő).
S, azt is írja, hogy max 3500-ig hajlandó eco-ban menni, innen mindenképp normál, 4 szelepes üzemmódba vált. De ez terhelésfüggő is, tehát kövér gázra alacsony fordulaton is ugyanúgy átvált. Ilyenkor kialszik az eco lámpa. Tehát NEM 3500-nál van, és kész!!!! Bármikor átvált normálra. Azt értsd meg vhogy, hogy itt nem normál bütyök, s fordulatszámhoz kötött hegyes bütyök van, hanem takarékos, és normál. Takarékosra meg csak bizonyos üzemi körülmények közt vált (3500-nál alacsonyabb fordulat, meleg motor, részterhelés). ÉS NEM!!! történik semmi nyitás 5000-nél, ezt is leírtam, ilyet csak a D15Z7 motor tud (3 stage vtec), ott van mindjárt a listán a másik alatt. Egyszerűen úgy van hangolva a motor, hogy ott lesz erősebb.
Igen, közlekedni elég a motor alul is, de ha szoros előzés van, akkor 5E fölött megy.
Francot nem ugyanaz a váltó. Az 1.4-esét lehetne beletuszkolni, (de plug&play, úgy tudom) akkor viszont nem menne 2-esben, csak 90-et.
Ma CSAK Neked kihúzattam tiltásig 2-esben, kiemelném, hogy mutató szerint, de 105-nél jött a tiltás, majd a mutató belement (belerezgett inkább ) a 110-be. Ha Te bármikor mentél ezzel 115-tel, az vagy lejtőn lefelé tiltásban történt vagy nálad az ki volt véve, mert ki lehet venni és úgy persze bele lehet menni a 115-be is akár.
Rev limit pedig hivatalos adat szerint a D15Z6-nál 6800-nál történik, sehol se pörgetted te azt 7200-ig, max. mutató szerint.
Másik hivatalos adat, hogy VTEC 3500-nál van és kész. Nem 3300, nem 3000, hanem 3500.
Az, hogy 5000 körül történik egy nagyobb nyitás, azt elhiszem, mert ott valóban történik egy kisebb lórúgás, de hogy csak ott lehet haladni, ahogy írod..... nos, furcsa lenne, ha így lenne.
Érdekes lennék városban, ha mindig és csak azért hogy "haladjak" 5000 és 6800 között kéne tartanom a fordulatot... 2-esben is úgy be lehet húzni a sor elé 5000 alatt bőven, ha akarsz éppen, mint a szél.
Bár lehet te mindig rally sisakban vezetted a verdát, úgy persze értem.
Na, de tényleg mindegy amúgy, szarok én rá, de maradjunk annyiban, hogy ez az 1.5 és a hozzá pakolt váltó az egyik legjobb húzása és konstrukciója a Hondának. Nem egy lomha szar, de persze nem is versenyautó, (de mégsem "csak" egy sima 90 lovas) rendkívül optimális mind a teljesítménye, mind a fogyasztása.
Ha egyszer megélem, az egész hóbelebancot szépen átpakoltatom a kis 5gen-be, ott megy majd nyugdíjba hobby autóként ez a blokk, az biztos. A 6gen kasztni meg megy a méhbe, helyette meg veszek egy fasza kis újabb Jazz-t, aztán azzal nyomom tovább a melómat, mert azok még tudnak ilyen jó kis alacsony fogyasztású közlekedőedények lenni.
Lehet, h a tiedben nem ugyanez a váltó van. Szokták belerakni a simáét, akkor agilisebb az autó a rövidebb fokozatok miatt.
Vtec nagyon nem úgy van, ahogy írod. Ez nem a power vonulat, hanem a takarékos.. Alacsony fordulaton, kis gáznál az egyik szívószelep csak kicsit nyit ki, így a szegény keverékes üzemmód miatt eszik olyan jól. Ekkor ég az eco lámpa. Ha odalépsz, vagy a fordulat 3300 fölé megy, akkor átvált a vtec, s mindkét szívószelep egyformán nyit. Nagyobb nyitás 5500 felett csak a 3 stage vtec-ben van, de az belpiacos.. A motor van úgy hangolva, hogy 5000-nél indul meg, s nálam pont 7200-nél tiltott.
Régebben is olvastam már ezeket a dolgokat nálad az 1.5 VTEC-ről, nem mondtam semmit, de vannak itt azért furcsa dolgok.
Nekem ugyanaz a D15Z6 van jó ideje és azért nem minden úgy van, ahogy írod. Először is a VTEC-et mindig 5000-től írod, pedig az nem igaz. A VTEC 3000-től már kapcsol, 5200-tól adja le a teljes nyomatékot és tény, hogy itt érezhető, hogy egyáltalán nem veszíti el a "kedvét" a motor, hanem vígan forog tiltásig, ami valahol 7000 alatt van.
Kettesben nem megy az 115-öt, maximum 105-öt, de ott már tilt és csak azért megy 100 fölé a mutató. Nem olyan nagy különbség van tehát egy 1.4-es és ez az 1.5-ös között, az 1.4-gyel 90-ig tudod húzatni kettőben, ennél meg 100-ig.
Hármasban az 1.4 130-at megy (a 6gen és a 7gen is ugyanúgy) ez 150-et.
Kényelmetlen városban? Pont, hogy nagyon nem az, épp fordítva, ha akarsz valamit elég 2-be tenni és egy akkora intervallumod van váltás nélkül, hogy bármit megoldasz vele. Meg éppen elég jól megy az hármasban is, normálisan váltogatva szépen felfelé ugyanúgy tudsz vele haladni mint a rövidebb 1.4-essel és jobban is löki előre magát mint az, érezhetően kényelmesebb.
Indulásnál van csak némi különbség, (lámpáknál mondjuk) az 1.4-essel kb. elég pont "belökni" az autót, már teheted is fel 2-esbe, mert rövidek a fokozatok. EZ kényelmesnek tűnik, de valójában nem az, mert pont hogy váltogathatsz állandóan, mint egy nikkelbolha. Az 1.5-tel indulásnál 1-esben azért el kell érni legalább 30km/h-t (de ez se sok ugye) mert ha mondjuk 20-nál dobod kettőbe, akkor a nagyobb áttétel miatt berázhat. (ezt megfelelő kuplungkezeléssel ki lehet kerülni, de tény, hogy erre akkor külön "figyelni" kell)
Az összes többi, akár előzés, akár haladás, sokkal kényelmesebb.
Szerk: Úgymond adok esélyt annak, avagy fenntartom az esélyét, hogy a Tiéd nonFL volt és annál még tényleg ennyivel hosszabbak voltak a fokozatok, de azért nem hiszem.
A VTEC-E motoros Civicben naggyon hosszú a váltó sztem. A mienk 2-ben 115-öt ment, háromban meg 165-öt. Ami azt jelentette, hogy 80-nál nem 3-ba kellett vissza tolni, mert ugye 5000-től húzott 7200-ig, s ott még csak 3500 körül forgott.. hanem bizony 2-be, ha haladni akarsz. Autópály tempónál meg 3-ba. Ez városban volt kényelmetlen, mert oda hosszú volt a 2.
A pickup pont 2000-et forog 120-nál, 4-ben (az az utsó fokozat).
Nem mintha fontos lenne, de javítanám magamat múltkorról. 60-nál 1600-at forog az 5gen Civic, (nem 2100-at azért) 80-nál forog 2100-at és 120-nál 3500-at.
Igen, pont volt ráérő időm megnézni ezeket, mert leugrottam vele a Fűvészkertbe kicsit Japán Napok-ra.
A 6gen is hasonló, de az kicsit kevesebbet forog, (1.5 VTEC) mert hosszabb a váltó, de azért nem sokkal.
Ez valósan jó fogyasztás, nekem a Legend Coupe 3.2 V6 fogyasztása volt átlagban, ameddig nálam volt 11.4L/100km.
Én még azzal is meg voltam elégedve, nem tartottam soknak.
Ja, még kicsit dicsekednék:
Nagyobb probléma nélkül megjártuk vele Zalaegerszeget oda-vissza. Néhány apróság volt, de nagyon jól viselkedett a macska. Volt bennem egy kis félelem, hogy lesz valami gond.
És ami meglepő:
Odaúton a fogyasztás kereken 10 liter/100 km (óra szerint, és tankoláskor is ellenőrizve - Auchan 100-as benzinnel)
Visszaúton: 9,2 l / 100 km óra szerint OMV 100-as benzinnel.
Nem igazán érdekel ennél az autónál a fogyasztás, de ezen azért kellemesen csalódtam.
Mindkét úton sebességhatárokat betartva, "normál" módon közlekedve.
Kíváncsi lennék, hogy vajon a két különböző benzinnek köszönhető a különbség. Gyakorlatilag ugyanazt az útvonalat tettük meg. Az odaútban benne volt a helyi kocsikázás, meg a szombati konvojban való körút is, de érkezéskor is 10 liter körüli fogyasztást írt.