Régebben is olvastam már ezeket a dolgokat nálad az 1.5 VTEC-ről, nem mondtam semmit, de vannak itt azért furcsa dolgok.
Nekem ugyanaz a D15Z6 van jó ideje és azért nem minden úgy van, ahogy írod. Először is a VTEC-et mindig 5000-től írod, pedig az nem igaz. A VTEC 3000-től már kapcsol, 5200-tól adja le a teljes nyomatékot és tény, hogy itt érezhető, hogy egyáltalán nem veszíti el a "kedvét" a motor, hanem vígan forog tiltásig, ami valahol 7000 alatt van.
Kettesben nem megy az 115-öt, maximum 105-öt, de ott már tilt és csak azért megy 100 fölé a mutató. Nem olyan nagy különbség van tehát egy 1.4-es és ez az 1.5-ös között, az 1.4-gyel 90-ig tudod húzatni kettőben, ennél meg 100-ig.
Hármasban az 1.4 130-at megy (a 6gen és a 7gen is ugyanúgy) ez 150-et.
Kényelmetlen városban? Pont, hogy nagyon nem az, épp fordítva, ha akarsz valamit elég 2-be tenni és egy akkora intervallumod van váltás nélkül, hogy bármit megoldasz vele. Meg éppen elég jól megy az hármasban is, normálisan váltogatva szépen felfelé ugyanúgy tudsz vele haladni mint a rövidebb 1.4-essel és jobban is löki előre magát mint az, érezhetően kényelmesebb.
Indulásnál van csak némi különbség, (lámpáknál mondjuk) az 1.4-essel kb. elég pont "belökni" az autót, már teheted is fel 2-esbe, mert rövidek a fokozatok. EZ kényelmesnek tűnik, de valójában nem az, mert pont hogy váltogathatsz állandóan, mint egy nikkelbolha. Az 1.5-tel indulásnál 1-esben azért el kell érni legalább 30km/h-t (de ez se sok ugye) mert ha mondjuk 20-nál dobod kettőbe, akkor a nagyobb áttétel miatt berázhat. (ezt megfelelő kuplungkezeléssel ki lehet kerülni, de tény, hogy erre akkor külön "figyelni" kell)
Az összes többi, akár előzés, akár haladás, sokkal kényelmesebb.
Szerk: Úgymond adok esélyt annak, avagy fenntartom az esélyét, hogy a Tiéd nonFL volt és annál még tényleg ennyivel hosszabbak voltak a fokozatok, de azért nem hiszem.
A VTEC-E motoros Civicben naggyon hosszú a váltó sztem. A mienk 2-ben 115-öt ment, háromban meg 165-öt. Ami azt jelentette, hogy 80-nál nem 3-ba kellett vissza tolni, mert ugye 5000-től húzott 7200-ig, s ott még csak 3500 körül forgott.. hanem bizony 2-be, ha haladni akarsz. Autópály tempónál meg 3-ba. Ez városban volt kényelmetlen, mert oda hosszú volt a 2.
A pickup pont 2000-et forog 120-nál, 4-ben (az az utsó fokozat).
Nem mintha fontos lenne, de javítanám magamat múltkorról. 60-nál 1600-at forog az 5gen Civic, (nem 2100-at azért) 80-nál forog 2100-at és 120-nál 3500-at.
Igen, pont volt ráérő időm megnézni ezeket, mert leugrottam vele a Fűvészkertbe kicsit Japán Napok-ra.
A 6gen is hasonló, de az kicsit kevesebbet forog, (1.5 VTEC) mert hosszabb a váltó, de azért nem sokkal.
Ez valósan jó fogyasztás, nekem a Legend Coupe 3.2 V6 fogyasztása volt átlagban, ameddig nálam volt 11.4L/100km.
Én még azzal is meg voltam elégedve, nem tartottam soknak.
Ja, még kicsit dicsekednék:
Nagyobb probléma nélkül megjártuk vele Zalaegerszeget oda-vissza. Néhány apróság volt, de nagyon jól viselkedett a macska. Volt bennem egy kis félelem, hogy lesz valami gond.
És ami meglepő:
Odaúton a fogyasztás kereken 10 liter/100 km (óra szerint, és tankoláskor is ellenőrizve - Auchan 100-as benzinnel)
Visszaúton: 9,2 l / 100 km óra szerint OMV 100-as benzinnel.
Nem igazán érdekel ennél az autónál a fogyasztás, de ezen azért kellemesen csalódtam.
Mindkét úton sebességhatárokat betartva, "normál" módon közlekedve.
Kíváncsi lennék, hogy vajon a két különböző benzinnek köszönhető a különbség. Gyakorlatilag ugyanazt az útvonalat tettük meg. Az odaútban benne volt a helyi kocsikázás, meg a szombati konvojban való körút is, de érkezéskor is 10 liter körüli fogyasztást írt.