Így van már vagy 2-3 éve. Euro5-től elég az obd teszt. De még ha jól tudom választható hogy kipuf vagy obd. De a lényege hogy idővel nem variálhatsz ha euro5 akkor csak obd és elég egy szar elektromos vízpumpa már bukta van. Ja és ha törlöd a hibakódot akkor még pár km-ig nem is fogja kiolvasni az összes szükséges adatot így továbbdob kipufmérésre.
CO mérésre reflektálva. Legutóbb már úgy vizsgázott az FK2-m, hogy nem dugtak a kipufogóba semmit, hanem egy spéci OBD olvasón keresztül csekkolták a CO-t. Ha az a kütyü nem jelzett hibát a kocsiban akkor mehetett tovább az autó.
Magam is csodálkoztam de már ez van.
Látom hogy már elengedted a témát, de azért a saját tapasztalatom és véleményem leírom. Bizonyos helyek már attól beszarnak, ha egy szárny van az autón, még akkor is, ha az gyári. Van egy hely, ahová integrát vittem a múltkor, el akarták küldeni, hogy ezzel a szárnnyal ők nem engedik be a sorra, mert pár héttel előtte megbüntették őket milliós nagyságrendre, mert valami astrán volt egy hátsó szárny, ami nem gyári volt, buktatni kellett volna, ők átengedték, de leállították a vizsgát a központból és kijöttek és megbüntették őket. Az integránál a netes EPC katalógusból meg gyári brossúrákból mutattam meg nekik, hogy ez gyári szárny, nem kell fosni, és akkor így nagy nehezen beengedtek, de csak úgy, hogy délidőre essen az autó. Adott helyen van egy autó ami reggeltől estig jár, és a CO méréshez az értéket szolgáltatja minden autónak. Nem dugdossák ide-oda a szondát, mindig a jól bevált autó szolgáltatja a mérési adatokat. De ha valami külsőleg feltűnő az autón, akkor elkezdenek félni. Persze jó kérdés, ha nincs semmi ráutaló az autón külsőleg, hogy ez amerikából jött, akkor vajon miből derül ki? Ha nem kicsi a rendszám, ha van valamiféle típustáblája, ha nem egy F150-es vagy valami amerikai márka, illetve ha nem csupa piros a hátsó lámpa, akkor szerintem nincs mitől félni. BTW az, hogy milyen a légzsák azt hogy állapítja meg egy OBD2 előtti autónál a vizsgaállomáson? Az, hogy milyen az üveg, ezt sem értem. A lámpákban mondjuk elég könnyű megnézni, hogy van-e E beleöntve, de ja. Szóval van benne rizikó, amit írsz, de biztos hogy lesznek helyek a jövőben is, ahol az ilyenek át tudnak menni, a kérdés, hogy akar-e az ember a nyakába venni egy ilyen autót, amivel aztán később esetleg a szívás van, hogy Miskolcra vagy Kaposvárra kell vinned vizsgáztatni, mert majd csak ott megy át egy kis nokiával... Én egy olyan autó esetében, amit ide belinkeltél, inkább elfelejteném. Ha egy Corvettere vágynál, vagy ilyesmire, akkor meg azt mondanám, hogy hajrá, azért megéri a rizikó De persze ez szubjektív
Kinéztem egy kocsit, de a JSZP és a hátsó rendszám alapján az USA-ból származik. 2009-ben lett behozva Magyarországra. Nagyon jó áron van (vannak bajai is, ezeket tudom).
Bátyám azt mondja, aki amúgy műszaki vizsga állomáson dolgozik, hogy az amerikai piacos kocsikat egyre nehezebb, vagy szinte lehetetlen lesz levizsgáztatni, úgyhogy szerinte felejtsem el. Ez nekem azért furcsa, mert a napokban voltam nála, és pont akkor vizsgáztattak le egy Amerikából származó kocsit.
Állítólag a lámpák, a légzsákok, az üvegek nem felelnek meg az Európai szabványoknak, és nem fogják átengedni a következő vizsgán, annak ellenére, hogy már többször volt magyar vizsgája.
Néha olyan romok vizsgáznak le, hogy én szégyellem magam. Lehetséges, hogy egy ilyennel mégis meg lehetne szívni?
Van valakinek tapasztalata ezen a téren? Mit tanácsoltok? Bele merjek vágni, vagy felejtsem el tényleg?