Milyen km állással "szabad" ezeket még megvenni? Az a baj fogalmam sincs mi számít soknak/kevésnek elektromosnál, nameg nyilván felhasználófüggő is az autó állapota.
Amikor a Model 3 mellett tetted le a voksot mik voltak még a perifériában? Model 3 / Leaf / ID3 hármasfogatban vergődöm.
Elektromos autó keresgélés, lévén baszomsok napelem van a házon. Mindenképp 10M alatt akartam megúszni, illetve szüleim meg anyósék is ~200km-re laknak, így olyan kellett, ami BÁRHOGYAN tudja ezt úgy is, hogy esetleg teszek kitérőt. Tehát nem 90-nel autópályán nyáron 40fokban klíma nélkül, télen meg 5 fokban fagyoskodva, nehogy fűteni kelljen. Az volt az alap tézis, hogy úgy kell, hogy tudjon 300km-t, hogy úgy vezetem, mint egy bármilyen benzinest. Ha kell nyomom neki stb...
Első választás lett volna egy ioniq (nem az 5-ös, az nem az én pénztárcámhoz való), volt is full extrás, de az alulról karcolja a 300km-t. Volt több lehetőség is, azokat most nem részletezném.
Úgy döntöttünk, hogy Tesla lesz. Model S: Régebbi az problémás lehet beázó motor, megfolyó kijelző, régebbi HW és egyéb dolgok. (14-15 körül nyilván lett volna problémamentesebb). Y nekem nem tetszik, pedig az 5 ajtós autókat nagyon szeretem, de valahogy nem az én stílusomhoz való. X nagyon drága, és vannak vele problémák.
Maradt a model 3. Ez az én szememnek gyönyörű, 2 gyerekkel is elég nagy, bőven belefért az iker babakocsi+az összes cuccunk is. A legproblémamentesebb Tesla.
Nagyplénum által emlegetett dolgok, mellette az én véleményem:
- Zörög. Hát az enyém csendes, mint a sír. Ebben semmi nem kopog/zörög. Pedig félve ültem be, hogy kvázi egy trabant lesz, de nagyon meglepődtem (kellemesen).
- Hangos. Nem hangosabb, mint egy ford mondeo, vagy hasonló.
- Rossz anyaghasználat. Nekem tetszik a puha anyag az ajtókon, illetve a plüss szerű anyag is. Nekem még az elsőgenerációs M3 van, így a zongoralakk középkonzol valóban bazári. Ezen mondjuk egy fólia tud segíteni, tehát a nagy fanyalgást nem értem. Az ülés vegánbőr. Olyan, mint bármelyik bőr. Rajta ülés szempontjából legalább is. Ha forró, ráég a picsád. De ugye ezt ki lehet küszöbölni az előhűtéssel, amit bárhonnan bármikor el tudsz indítani telóról. Ha nem csupasz bőrfelülettel érintkezik, akkor nem izzadok össze vele. Nekem nincs bajom vele egyáltalán. Nyilván lehetne lyuggatott, meg akár ülésszellőztetés, de ebben még nincs. A későbbiekben van, csak ugye az nekem már drágább lett volna.
- Összeszerelési hézagok borzasztók. Hát... Láttam már szarabbat mercinél, erről ennyit. Semmi eget rengető ótvarság nincs. Én nem rejszolok a milliméterekre, aki viszont igen, azt le kell törjem: más márkánál se jobb a helyzet. Tudom, mert egy nagyon jó barátom fényező. Biztos lehet méricskélni, nekem szemre tök jó.
- Órákig tart a feltöltés. Otthon 11kWh-val töltöm, ha 20% alatt van, 80-ra 5 óra környékén fellöki. A Superchargeren meg nagyjából 5 perc alatt belelöki a 100-120km-nyi hatótávot. Összesen nagyjából 25 perc alatt tele van.
- Milyemmmá', hogy nincs műszerfal meg HUD!?!?! Nekem kiváló. Nem bassza ki a szemem semmi szemből a sötétben. 3 nap alatt úgy megszokod a "tabletet", hogy olyan, mintha mindig ilyet vezettél volna. Akit zavar, hogy le kell nézegetni ha keresni kell valamit, akkor gondolkodjon el, hogy milyen, amikor egy bármilyen új/idegen autóba beül. Meg kell szokni/ismerni és kész. Nagyon okos módon testreszabható, de ha nagyon lusta vagy, amúgy hangvezérléssel is tudsz egy csomó dolgot csinálni, akár még a kesztyűtartót is ki tudod nyitni. Ha azt mondod neki hogy fázik a segged (angolul, de szó szerint), akkor emel a hőfokon, és bekapcsolja az ülésfűtést. ÉS HA EZT AZ ANYÓSÜLÉSRŐL MONDJA VALAKI? Akkor ott kapcsolja baszod Ki van ez találva.
- Majd jól kigyullad! - Hülyékkel nem foglalkozom.
- És ha lemerül, akkor, hogy mész tovább? Ha kifogy a benya a kocsidból, mert olyan gyökér vagy, akkor te, hogy mész tovább?
- Csak 400km-t megy el? Parancsolsz? Mikor mész te egy seggel 400+km-t? Én évente max 1-2x. Akkor meg kibírom azt a 20 percet, amíg tolok egy gyrost, vagy pisálok egyet.
- Ez is környezetszennyező. Nyilván. De még mindig jobb, mint a városban a füstöt kipufogni, ahol mások élnek.
- Ez nem megoldás, nem ez a jövő. Lehet, de most kurvajól érzem magam, hogy nem kell tankolnom pénzért (csak nagyon ritkán, akkor is töredék áron.) Meg amúgy se akarom megváltani a világot.
- Dodzsem! A lada az igazi autó, nem ez a villanyszar. Aha, szóval még nem ültél egyben sem, és még Nokia 3210-esed van, nehogy haladj a korral.
Részemről: Sose volt még ilyen jó autóm, de soha nem is tehettem meg, hogy egy új, felsőkategóriás autót vegyek. A model 3 nem is az, de nem is akar az lenni. Aki ezt képzeli róla, az nagy tévedésben van. Musk is direkt "olcsó" népautónak szánta az S után. Van összehasonlítási alap, van a közvetlen környezetben (igazából a családban) Újabb E merci és Luxury 5-ös BMW is. A külső relatív, belül nyilván van különbség, de nekem nem biggyed le a szám, mikor azokból átülök a model 3-ba. Más. De az említett két autó tulajdonosa amikor lepadlózta a tesla-t, akkor az "aztakurva" meg a "hűbaszdmeg" volt a reakció. Mocskos erős, nagyon más dimenzió. Persze én nem e miatt vettem. Ebből már kinőttem. De azért néha jól esik. Meg az összkerék is tetszik. Viszont nem ajánlom, ha nem tudsz otthon tölteni, mert úgy drága.
Nekem az egész mentalitás tetszik mögötte, hogy van, hogy hetente jött frissítés, és mindig van újdonság. Néha nagyon aprók, néha bődületesen nagyok is. Az appról bármit meg tudsz csinálni, minden állítható, programozható. ott a sentry, hogy ha valaki pl. meghúzza a kocsidat a parkolóban, akkor látod a felvételen, hogy ki volt az elkövető, mert az egész autó körbe van kamerázva.
Ott az autopilot, amit ugyan meg kell tapasztalni/tanulni, hogy mikor, hogyan érdemes használni, de utána nagyon szuper. Vannak, akik fantomfékezésekre panaszkodnak, ami nálam még nem jött elő, de tudom, hogy létező jelenség. De inkább fékezzen fantom havi 1x, minthogy 1x ne. Illetve ez nem robotpilóta, neked figyelni kell mindenre ugyan úgy, csak kényelmesebb. Fel kell fogni épp ésszel, hogy mi ez, és mire való.
Mykee írásához:
Telótükrözés nincs. Ez számomra is érthetetlen és fájó pont volt az elején. Már nem hiányzik. Elég jó a gyári app felhozatal, ami folyamatosan bővül és frissül.
A panorámatetőre az az egyszerű trükk van, hogy ne sülj meg, hogy felfelé kell irányítani a levegőt és két oldalra, így a fejtér lehűl, és nincs egyből semmi probléma. Még a mellkasod se fázik meg. A hideg meg úgyis lefelé "esik". A klímája szerintem eszméletlen jó.
Röviden: Ha nem luxusautóra vársz, akkor mindent megkapsz. Persze, ha neked a vényolc az isten, vagy benzin a véred, akkor máshol kell nézelődni. Illetve akkor is, ha nem vagy képes élvezni az autózást, és mindenben a hibát keresed. Hozzáteszem, hogy akkor más se fog tetszeni igazán.
Biztos tudnék még írni, ha gondolkodnék. Én most jó ideig teslázom, mert nekem nagyon bevált.
Hitvitába nem szeretnék belemenni. Én teljesen elfogulatlanul kötöttem ki egy model 3 mellett már egy jó ideje. Ha van igény tudok írni sok dolgot róla. Összességében: ha nem egy luxusautóból ülsz át, akkor tetszeni fog. Szerintem egy rohadt jó autó. Nagyon szerethető. Itthon ingyen töltöm, szóval ennél nagyobb fegyvertény nincs.
Mindenkinek: a hívőknek, meg a fikázóknak sincs igaza. Aki elvakult, azzal nem kell foglalkozni, aki meg divathater, azzal se.
Ez jó mert a 3-as vagy az S van képben. Tudom tud más gyártója is ilyen autót gyártani de ugye az mind suv és valahogy felesleges az a nagy légellenállás, plusz ezek már elérhető árban vannak 4-5 évesen, nem itthon mert itt mindegyik 200e körül futott nyugaton meg 100-150e körül teljesítettek.
Nekem volt tesla Y-om de már meséltem itt többször hogy ilyen rövid ideig sose volt autóm mint az. Illetve messze a legnagyobb csalódás volt számomra. Pedig szeretem a kocsikat, a tech cuccokért meg vagyok őrülve, van villanyautóm most is, és volt sok típus is a benzinesek mellé, de ez a tesla.... hát nem tudom pár mondtaba összefoglalni mekkora melléfogás volt számomra. Ráadásul a villanyautós topikokba akkora felszopás van az összes tesla tulajok részéről hogy hihetetlen. Személyes támadásnak veszik ha valaki nem teslát akar venni, vagy csak azt mondja nem erre gondolt. Ne tudd meg milyen durva hülyézést és lehurrogást kap. Cserébe folyamatosan kamuznak minden adattal, és tulajdonsággal hogy jobb színbe tüntessék fel a teslájukat .
Tisztában vagyok vele, mikor autót néztem akkor elmentem a Model 3-at is megnézni. A tesztvezetés kimaradt annyira silány az egész autó belseje, hogy ki is szálltam belőle egyből.