Eskü nem tudom, egy autós újságban vagy oldalon olvastam ezt akkoriban, nem én találtam ki. Meg konkrétan nem értek hozzá, csak megjegyeztem ezt, de akkor faszság, ez van. Majd akkor elfelejtem.
(amúgy számítottam jöttödre kelet felől, hogy megmondd a tutit )
Mi az a MacPherson híd???
Elől van MacPherson futómű.
7 gen civic-ben hátul független felfüggesztés van.
8 genben jött be a csatolt lengőkar hogy lehessen Magic seat és a tank is a vezető és anyós ülés alá került.
9 genben maradt ez mert tulképpen 90%-ban a 8 gen padlólemeze.
10 genben lett újra fasza a hátsó futómű
11 gen meg alapban 10 gen padlólemez és maradt az ami a 10 gen
Mert akkor a 90-es éveket írták és akkor az volt, ennyi. Meg olcsóbb volt, ami egy polgári (civic) autóhoz inkább illett, mint egy drága méret.
Bazz, a 2001-ben kijött első 7gen Civic-hez is az első gyári méret a 185/70R14 volt. (ezzel is kaptam én is akkor)
Volt persze 195-ös méret is hozzá, de az alap nem azzal jött persze. Meg később lett Sport is, ahhoz volt a gyári 205/55R16-os gumi, ami elsőként volt alkalmas arra, hogy kihasználja annak az autónak is a képességeit végre, mert egyébként nagyon jó volt az a futómű is, hiába volt hátul "csak" MacPherson híd. (a Sport változatban nincsen külön futómű, ugyanaz van mint a többiben, nem véletlenül)
Jaja, csak nekem facelift van, ahhoz már az ajtón belül lévő címkén nincs is feltüntetve a 175/65R14-es méret, egy méret van, ami a 185/60R14.
Ehhez képest persze 15-öst használok, mert jobb, meg mert ezzel tényleg sokat megyek.
Pont ma rendeltem amúgy ebben a méretben a kis 5gen Civic-re Sailun Atrezzo 4Seasons-t 185/60R14-es méretben.
Kimúlt a téli szett, (jó gumi, van még bőven profilmélység, de öreg már sajnos) a nyárit meg eleve használtan és kicsit öregen vettem és mivel sajnos egyelőre nagyon nem jutok el odáig sem időben, sem anyagilag, hogy feltegyem az amúgy már garázsban dobozában tárolt 16-os felniket rá (ésatöbbi) így most először életemben én is a 4 évszakos mellett döntöttem.
Erre is az egyik gyári méret a 175/65R14 pont (nyári ilyen is volt) de a téli garnitúra 185/60R14-es volt, amit kaptam hozzá és mivel jóval jobb volt vele az autó, annak ellenére, hogy téli és kicsit öreg volt, így a 4 évszakosnál is ennél a méretnél maradtam inkább.
(nem említve azt, hogy volt ugyanez a gumi 185/65R14-es méretben is, de abban drágább volt. De nem ez döntötte el amúgy)
ja, nem így értettem, nem irtam le pontosan: ugy ertettem, hogy uj tipus nem jelenik meg ebben a meretben (uj darab, de regebbi tipus van sok)
mivel kevesebbet megyek, attérnék 4evszakosra,
megjelent a Nexen Nblue 4 Season 2 - de ebben a meretben nincs, pedig az elödnel allitolag jobb, es az is eleg jo volt ar/ertekben
megjelent a Continental AllSeasonContact 2 - de ebben a 175/65 R14-ben nincs, pedig az elöd szep kiegyensulyozott volt tesztekben es ez a tesztekben jobb
Michelin CrossClimate-böl ugyanigy csak a regi van azt hiszem 175/65 R14-ben
lassan pedig kellene vennem, a Nexen Nblue 4season, Vredestein Quatrac (z ujabb Qautrac 5 szinten nincs ekkoraban), GoodYear Vector 4Seasons Gen-3 -bol valasztanék ma
epp ma gondoltam ra: aztan ha regebbi tipusu gumival olyan defekt lenne (katyu, szalszakad, ..), ami nem javithato, lehet egy regebbi tipusubol nehez lesz ujat talalni
A 175/65R14 ritka lenne már?
Hát nem tudom.
(Öcsémnek is 185/65R14 van fent, de nem emiatt. (Vredestein amúgy)
Nem mondom, hogy mindegyik világmegváltó gumi, de én
-54 féle nyárit,
-33 féle télit
és
-19 féle 4 évszakost
látok ebben a méretben jelenleg, ami hozzáférhető/vehető/rendelhető.
Én nem gondolnám ezt kevésnek, azért lehet válogatni.
235/35R19-ben is elég jó a választék, bár ott nem tudom pontosan miről folyt az eszmecsere, mert nem követtem/olvastam végig.
46 nyári, 11 téli és 7 4évszakos, ami elérhető.
És ezek mind raktáron lévő gumik, kb. azonnali hozzáférhetőséggel.
(Forrás: automax.hu )
Eskü nem vagyok reklámember, csak rácsodálkoztam erre, hogy pont egy Jazz méret ritka lenne..... Új autókon nincsen már ilyen méret, az oké, de na.
"This tyre is manufactured and sold with 6.5mm of tyre tread, which is a bit below when compared to an industry average of 6.9-7.5mm (depending on the brand). Explaining this, Continental is quoting the new “Green Chili 2.0” compound, allowing them to slow the tyre wear, allowing the use of less tread depth on a new tyre."
Conti bicikligumijaibol regota "ismerem" a black chilit, sok jo tapasztalat van/volt vele: black chili
"The result is that BlackChili compound provides a truly unprecedented level of performance. Compared to Activated Silica Compound – our previous best performer – BlackChili tires have 30% higher grip, 26% less rolling resistance, and 5% increase in mileage. The speed and grip advantages are readily apparent, applied to either a bike or a car tire."
235/35R19-et keress mert az FK2 méret.
Mértük, a Conti sokkal kevesebb volt 6 mm alatt. Szóval az a 5.8 az hihető. Michelint meg 8 mm re mértem. De simán lehet hogy én a teljes árkot mértem míg más meg a kopásjelzőig méri csak. Szóval eleve amik a netem megvannak adva azokat is fenntartással kell kezelni, mert a gyártók trükköznek, hogyan mérik/értik.
És mint írtam a szélesség se az ami rá van írva...
Öregedésre nem tudok válaszolni, de én ilyet nem nagyon tapasztaltam.
Ellenben a profilmélység meg szerintem gyártó függő.
Michelin PS4S majdnem 1.5x olyan profilmélységű mint a fele azonos ligában futó Continental Sportcontact 6 vagy 7.
Ráadásul a Conti 235 szélesség mellett mérés alapján jó ha 225 mm széles míg a Michelin 235-ös méretben tudja a 235 mm-t.
"közel új gumikon gurulok" már az új gumik sem a régiek ! úgy értem:
- régebben egy új gumi kevésbé öregedett mint ma (tippem szerint körny.vedelem es/vagy olcsobb gyartas miatt az anyagösszetétel nem ugyanaz, "természetes gumit nyomokban tartalmazhat")
- régebben egy uj gumi profilmelysege több volt mint ma (mondjuk 7.5 -> 6.5mm)
ki erösiti, cafolja ezeket ?
es akkor: 4 evszakosbol 2004-es Jazz 175/65 R14 meretében vajh melyik normalisabb nem öregszik annyira hamar ? egyeb tulajdonsagaik+ár alapjan GY Vector3 Vredi Quatrac5 Nexen ... a jonak tartott, ugy olvasom
Persze, de arra én mindig is adtam, közel új gumikon gurulok most is (nem sokáig bírtam amikkel vettem a verdát, nem szeretem a más által már használt gumit, a téliket is ezen a télen használtam utoljára, az tuti) és azért nem Linglong-okon.
Nekem amúgy a 6gen-en (Civic 1.5) semmi extra nincsen, amit nap mint nap használok, Nipparts tárcsák, Brembo betétekkel, tökéletesen megfelelő. Bár én nem úgy vezetek mintha versenyeznék és nem is teszem, de ha vészfékezni kell, akkor kell, és annál se volt gondom soha.
Az 5gen-re azért majd rakok valami f*sza féket egyszer, de az más tészta.
Úgymond verseny féknél simán a drasztikusabb módszer a célravezető, de azért sima utcainál pont azt mondja a szerelő, hogy pár száz km-ig ne vasaljad nagyon, magyarán csak finoman, mert akkor kopik be pontosan/rendesen.
Ezzel együtt: nekem amikor még régen fel lett újítva az egész EP-m (1.4) akkor fogtam kigurultam a szerelőtől a vadiúj tárcsákkal, betétekkel, jól megtoltam a verdát, fékeztem pár szép gusztustalant és úgy se volt gondom a fékekkel egész további életük során. De akkor még hülyegyerek voltam kissé.
Szóval igazából tudja a f'szom, de azért ma már betartom inkább a "finoman fékezzél pár száz km-ig, aztán nyomhatod" szerelői javallatot.
Mondjuk ez a hosszú bekoptatás nem tudom mi, mert pl. egyszer vettem hirtelen felindulásból "verseny" fékszettet az Ep3-ra, amit Öreg Kergyu is tett az RSX-re.
Akkor még egy Honda szerelőhöz jártam aki otthon fusiban is szerelt. Felrakta, majd közölte hogy most elmegy bevasalni a fékeket. 5 perc múlva visszajött jó büdös volt a kocsi. Kérdeztem ez mi? Hát ezt így kell, padlógáz padlófék és ezt 4-5x eljátszani és kész is. Mehetek
Legutóbb első fékbetétet cseréltem az FK2-n. Kimentem az M4-re Gallaival meg integra type r kollégával, aztán fékezgettünk jó nagyokat és be is van koptatva
Azóta is jó
Nekem 3 is volt, az egyikre Zimmermann tárcsa került, a hozzá való betétekkel (azt hiszem, ebben már nem vagyok biztos, lehet a betét Brembo volt) a lényeg, hogy az önkoptatós volt, kb. 2 fékezés és magát bemarta a helyére és onnan tökéletesen működött, utcára perfekt.
De ugyanilyen jó a gyári is, ahogy Grego is mondja, annak sem eszeveszett hosszú a bekopási ideje, tök normál és az is teljesen jó, pláne utcára.
Meg ezt a (gyors) bekoptatást már azóta több betét is tudja.
Volt és jelenlegi EP3 tulajokat kérdezném, hogy ki milyen fék tárcsa/betét kombót használ(t), amivel meg volt elégedve.
Nem vagyok megelégedve a jelenlegi konfiggal (nem sikerült beazonosítani, hogy mi van rajta most, így vettem az autót), és ha már úgyis fékfelújítást csinálunk akkor cserélnám vmi jobbra. Utcai használatra lesz, nem pályára. EBC lett volna az első opcióm, de annak, ha jól olvastam több ezer km a bekoptatási időszaka, az nekem meg minimum egy év alatt jönne össze