HONDA fórum
2024. november 13. szerda, 20:16,  Szilvia Legújabb regisztráltunk: eszgabi1 0 



Téma neve
Fék-futómű-gumi-felni

#42843 grego +  2024. március 16. 19:05:30 re: #42842 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Szerintem neked északra vagyok :D
Amúgy sokszor írnak pontatlanságot újságírók....sok ilyen van, ma is.
2024. március 17. 07:54:08: megválaszolva Yakumo +  által, → #42845 

#42842 Yakumo +  2024. március 16. 18:43:03 re: #42841 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  +2 | rejt
Eskü nem tudom, egy autós újságban vagy oldalon olvastam ezt akkoriban, nem én találtam ki. Meg konkrétan nem értek hozzá, csak megjegyeztem ezt, de akkor faszság, ez van. Majd akkor elfelejtem. [SMIL:/smile2.gif]
(amúgy számítottam jöttödre kelet felől, hogy megmondd a tutit [SMIL:/nevet/thumbsup.gif] [SMIL:/smile2.gif] )
2024. március 16. 19:05:30: megválaszolva grego +  által, → #42843 

#42841 grego +  2024. március 16. 18:00:28 re: #42839 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  +2 | rejt
Mi az a MacPherson híd???
Elől van MacPherson futómű.
7 gen civic-ben hátul független felfüggesztés van.
8 genben jött be a csatolt lengőkar hogy lehessen Magic seat és a tank is a vezető és anyós ülés alá került.
9 genben maradt ez mert tulképpen 90%-ban a 8 gen padlólemeze.
10 genben lett újra fasza a hátsó futómű
11 gen meg alapban 10 gen padlólemez és maradt az ami a 10 gen
2024. március 16. 18:43:03: megválaszolva Yakumo +  által, → #42842 


2024. március 16. 18:01: Szerkesztve grego +  által, megtekintés

#42839 Yakumo +  2024. március 16. 17:48:35 re: #42838 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Én csak azt tudom, amit akkor olvastam róla, hogy hátul MacPherson híd van. Elöl őszintén azt se tudom pontosan hogy volt a futóműve. [SMIL:/szetvert.gif]

Meg amit láttam, amikor benéztem alá, hátul tényleg valami elég lóbaszó (fém)híd volt. Ilyen nincsen a 6gen alatt egyáltalán.
2024. március 16. 18:00:28: megválaszolva grego +  által, → #42841 
2024. március 16. 17:54:06: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #42840 

#42838 KawaBazsy 0  2024. március 16. 17:38:41 re: #42837 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Várjá, a 7genben nem az volt a futómű visszalépés, h elül MacPherson-os volt (hátul viszont multilink)?
2024. március 16. 17:48:35: megválaszolva Yakumo +  által, → #42839 

#42837 Yakumo +  2024. március 16. 17:23:34 re: #42836 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Mert akkor a 90-es éveket írták és akkor az volt, ennyi. Meg olcsóbb volt, ami egy polgári (civic) autóhoz inkább illett, mint egy drága méret.
Bazz, a 2001-ben kijött első 7gen Civic-hez is az első gyári méret a 185/70R14 volt. (ezzel is kaptam én is akkor)

Volt persze 195-ös méret is hozzá, de az alap nem azzal jött persze. Meg később lett Sport is, ahhoz volt a gyári 205/55R16-os gumi, ami elsőként volt alkalmas arra, hogy kihasználja annak az autónak is a képességeit végre, mert egyébként nagyon jó volt az a futómű is, hiába volt hátul "csak" MacPherson híd. (a Sport változatban nincsen külön futómű, ugyanaz van mint a többiben, nem véletlenül)
2024. március 16. 21:01:15: megválaszolva Tonx +  által, → #42844 
2024. március 16. 17:38:41: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #42838 

#42836 KawaBazsy 0  2024. március 16. 16:51:43 re: #42835 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Nekem a 185/60-al hibátlan volt. Nem is tudom, hogy egy ilyen fasza, kettős keresztlengőkaros futóműhöz minek erőltették a ballonos virslit..
2024. március 16. 17:23:34: megválaszolva Yakumo +  által, → #42837 

#42835 Yakumo +  2024. március 16. 16:34:30 re: #42833 (KawaBazsy 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Jaja, csak nekem facelift van, ahhoz már az ajtón belül lévő címkén nincs is feltüntetve a 175/65R14-es méret, egy méret van, ami a 185/60R14.
Ehhez képest persze 15-öst használok, mert jobb, meg mert ezzel tényleg sokat megyek.
2024. március 16. 16:51:43: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #42836 

#42833 KawaBazsy 0  2024. március 16. 16:11:46 re: #42832 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
A 6 gen Civic LSI-re is 175/65 volt a gyári kerék méret, ugyanúgy a 185/60-al sokkal jobb, az a fasza rá..
2024. március 16. 16:34:30: megválaszolva Yakumo +  által, → #42835 

#42832 Yakumo +  2024. március 16. 16:08:01 re: #42829 (avlavl + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Pont ma rendeltem amúgy ebben a méretben a kis 5gen Civic-re Sailun Atrezzo 4Seasons-t 185/60R14-es méretben.

Kimúlt a téli szett, (jó gumi, van még bőven profilmélység, de öreg már sajnos) a nyárit meg eleve használtan és kicsit öregen vettem és mivel sajnos egyelőre nagyon nem jutok el odáig sem időben, sem anyagilag, hogy feltegyem az amúgy már garázsban dobozában tárolt 16-os felniket rá (ésatöbbi) így most először életemben én is a 4 évszakos mellett döntöttem.

Erre is az egyik gyári méret a 175/65R14 pont (nyári ilyen is volt) de a téli garnitúra 185/60R14-es volt, amit kaptam hozzá és mivel jóval jobb volt vele az autó, annak ellenére, hogy téli és kicsit öreg volt, így a 4 évszakosnál is ennél a méretnél maradtam inkább.
(nem említve azt, hogy volt ugyanez a gumi 185/65R14-es méretben is, de abban drágább volt. De nem ez döntötte el amúgy)
2024. március 16. 16:11:46: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #42833 

#42829 avlavl +  2024. március 16. 15:20:24 re: #42826 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
ja, nem így értettem, nem irtam le pontosan: ugy ertettem, hogy uj tipus nem jelenik meg ebben a meretben (uj darab, de regebbi tipus van sok)

mivel kevesebbet megyek, attérnék 4evszakosra,

megjelent a Nexen Nblue 4 Season 2 - de ebben a meretben nincs, pedig az elödnel allitolag jobb, es az is eleg jo volt ar/ertekben

megjelent a Continental AllSeasonContact 2 - de ebben a 175/65 R14-ben nincs, pedig az elöd szep kiegyensulyozott volt tesztekben es ez a tesztekben jobb

Michelin CrossClimate-böl ugyanigy csak a regi van azt hiszem 175/65 R14-ben

lassan pedig kellene vennem, a Nexen Nblue 4season, Vredestein Quatrac (z ujabb Qautrac 5 szinten nincs ekkoraban), GoodYear Vector 4Seasons Gen-3 -bol valasztanék ma

epp ma gondoltam ra: aztan ha regebbi tipusu gumival olyan defekt lenne (katyu, szalszakad, ..), ami nem javithato, lehet egy regebbi tipusubol nehez lesz ujat talalni

szerintem ez a nagyobb kerek divatja miatt van
2024. március 16. 16:08:01: megválaszolva Yakumo +  által, → #42832 
2024. március 16. 15:52:23: megválaszolva Yakumo +  által, → #42830 

#42826 Yakumo +  2024. március 16. 11:23:05 re: #42825 (avlavl + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
A 175/65R14 ritka lenne már?
Hát nem tudom.
(Öcsémnek is 185/65R14 van fent, de nem emiatt. (Vredestein amúgy)

Nem mondom, hogy mindegyik világmegváltó gumi, de én
-54 féle nyárit,
-33 féle télit
és
-19 féle 4 évszakost

látok ebben a méretben jelenleg, ami hozzáférhető/vehető/rendelhető.

Én nem gondolnám ezt kevésnek, azért lehet válogatni.

235/35R19-ben is elég jó a választék, bár ott nem tudom pontosan miről folyt az eszmecsere, mert nem követtem/olvastam végig.
46 nyári, 11 téli és 7 4évszakos, ami elérhető.

És ezek mind raktáron lévő gumik, kb. azonnali hozzáférhetőséggel.

(Forrás: automax.hu )

Eskü nem vagyok reklámember, csak rácsodálkoztam erre, hogy pont egy Jazz méret ritka lenne..... Új autókon nincsen már ilyen méret, az oké, de na.
2024. március 16. 15:20:24: megválaszolva avlavl +  által, → #42829 
2024. március 16. 12:46:01: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #42827 

#42825 avlavl +  2024. március 16. 09:04:57 re: #42824 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
áá, olyat nem találok

(sajnos ujabb gumikban a Jazz 175/65 R14 merete egyre ritkabb)

profilmelyseghez (nem tudom mennyire valos es mennyire marketing duma) : conti duma

"This tyre is manufactured and sold with 6.5mm of tyre tread, which is a bit below when compared to an industry average of 6.9-7.5mm (depending on the brand). Explaining this, Continental is quoting the new “Green Chili 2.0” compound, allowing them to slow the tyre wear, allowing the use of less tread depth on a new tyre."


Conti bicikligumijaibol regota "ismerem" a black chilit, sok jo tapasztalat van/volt vele: black chili

"The result is that BlackChili compound provides a truly unprecedented level of performance. Compared to Activated Silica Compound – our previous best performer – BlackChili tires have 30% higher grip, 26% less rolling resistance, and 5% increase in mileage. The speed and grip advantages are readily apparent, applied to either a bike or a car tire."
2024. március 16. 11:23:05: megválaszolva Yakumo +  által, → #42826 

#42824 grego +  2024. március 7. 13:40:28 re: #42823 (avlavl + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
235/35R19-et keress mert az FK2 méret.
Mértük, a Conti sokkal kevesebb volt 6 mm alatt. Szóval az a 5.8 az hihető. Michelint meg 8 mm re mértem. De simán lehet hogy én a teljes árkot mértem míg más meg a kopásjelzőig méri csak. Szóval eleve amik a netem megvannak adva azokat is fenntartással kell kezelni, mert a gyártók trükköznek, hogyan mérik/értik.

És mint írtam a szélesség se az ami rá van írva...
2024. március 16. 09:04:57: megválaszolva avlavl +  által, → #42825 


2024. március 7. 13:40: Szerkesztve grego +  által, megtekintés

#42823 avlavl +  2024. március 7. 13:33:53 re: #42822 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
"Michelin PS4S majdnem 1.5x olyan profilmélységű mint a fele azonos ligában futó Continental Sportcontact 6 vagy 7." ....hát...
ennek kapcsán:

pl. 2022 tyrereviews

255/35 R19
Continental SportContact 7 Tread: 7.4mm
Michelin Pilot Sport 4 S Tread: 7.5mm ez nagyon-nagyon szüken 1.5x [SMIL:/smile10.gif]

2023 tyre reviews

225/40 R18
Continental SportContact 7 Tread: 5.8mm
Michelin Pilot Sport 4 S Tread: 7.24mm ez ~ 1.25szöröse ...de az elözö fenyeben gyanus az 5.8mm


tyre reviews 2021

225/40 R18
Continental Premium Contact 6 Tread: 7.8mm
Michelin Pilot Sport 4 S Tread: 7.62mm itt meg ~0.98

lehet össze-vissza mérnek / írnak is, viszont index forumon nagyon az megy, hogy régen mélyebb volt uj gumikon

pl. regen 8mm táján: index1

ma inkabb 7mm alatt, pl. index2
2024. március 7. 13:40:28: megválaszolva grego +  által, → #42824 

#42822 grego +  2024. március 7. 12:29:11 re: #42821 (avlavl + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Öregedésre nem tudok válaszolni, de én ilyet nem nagyon tapasztaltam.
Ellenben a profilmélység meg szerintem gyártó függő.

Michelin PS4S majdnem 1.5x olyan profilmélységű mint a fele azonos ligában futó Continental Sportcontact 6 vagy 7.
Ráadásul a Conti 235 szélesség mellett mérés alapján jó ha 225 mm széles míg a Michelin 235-ös méretben tudja a 235 mm-t.
2024. március 7. 13:33:53: megválaszolva avlavl +  által, → #42823 


2024. március 7. 12:44: Szerkesztve grego +  által, megtekintés

#42821 avlavl +  2024. március 7. 11:47:52 re: #42814 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
"közel új gumikon gurulok" már az új gumik sem a régiek ! úgy értem:

- régebben egy új gumi kevésbé öregedett mint ma (tippem szerint körny.vedelem es/vagy olcsobb gyartas miatt az anyagösszetétel nem ugyanaz, "természetes gumit nyomokban tartalmazhat")

- régebben egy uj gumi profilmelysege több volt mint ma (mondjuk 7.5 -> 6.5mm)


ki erösiti, cafolja ezeket ?

es akkor: 4 evszakosbol 2004-es Jazz 175/65 R14 meretében vajh melyik normalisabb nem öregszik annyira hamar ? egyeb tulajdonsagaik+ár alapjan GY Vector3 Vredi Quatrac5 Nexen ... a jonak tartott, ugy olvasom
2024. március 17. 09:46:37: megválaszolva johnny576 0  által, → #42847 
2024. március 7. 12:29:11: megválaszolva grego +  által, → #42822 


2024. március 7. 11:48: Szerkesztve avlavl +  által, megtekintés

#42814 Yakumo +  2024. március 6. 21:14:07 re: #42813 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Persze, de arra én mindig is adtam, közel új gumikon gurulok most is (nem sokáig bírtam amikkel vettem a verdát, nem szeretem a más által már használt gumit, a téliket is ezen a télen használtam utoljára, az tuti) és azért nem Linglong-okon. [SMIL:/smile2.gif]
2024. március 7. 11:47:52: megválaszolva avlavl +  által, → #42821 

#42813 grego +  2024. március 6. 21:09:48 re: #42812 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Amúgy hiába a jó fék ha a gumi meg szar :D
2024. március 6. 21:14:07: megválaszolva Yakumo +  által, → #42814 

#42812 Yakumo +  2024. március 6. 21:08:37 re: #42811 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Jahogy, akkor értem. [SMIL:/smile2.gif]

Nekem amúgy a 6gen-en (Civic 1.5) semmi extra nincsen, amit nap mint nap használok, Nipparts tárcsák, Brembo betétekkel, tökéletesen megfelelő. Bár én nem úgy vezetek mintha versenyeznék és nem is teszem, de ha vészfékezni kell, akkor kell, és annál se volt gondom soha. [SMIL:/smile1.gif]

Az 5gen-re azért majd rakok valami f*sza féket egyszer, de az más tészta. [SMIL:/smile7.gif]
2024. március 6. 21:09:48: megválaszolva grego +  által, → #42813 


2024. március 6. 21:09: Szerkesztve Yakumo +  által, megtekintés

#42811 grego +  2024. március 6. 21:03:08 re: #42810 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Én úgy használom mintha versenyeznék :D
Amúgy nagyon jó fék. Bírja a kiképzést...
2024. március 6. 21:08:37: megválaszolva Yakumo +  által, → #42812 

#42810 Yakumo +  2024. március 6. 20:59:57 re: #42804 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Akkor tépni kell, ez van. [SMIL:/smile2.gif]

De írtad, hogy Textar-t használsz. Arról nekem nem a versenyfék jut eszembe, de akkor annak is van olyan típusa?
2024. március 6. 21:03:08: megválaszolva grego +  által, → #42811 


2024. március 6. 21:01: Szerkesztve Yakumo +  által, megtekintés

#42804 grego +  2024. március 6. 16:08:27 re: #42803 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Hát ok de nekem még a Jazz-en is verseny fék van :D
Nincs olyan autóm amin ne az lenne :D
2024. március 6. 20:59:57: megválaszolva Yakumo +  által, → #42810 

#42803 Yakumo +  2024. március 6. 16:00:23 re: #42798 (grego + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Úgymond verseny féknél simán a drasztikusabb módszer a célravezető, de azért sima utcainál pont azt mondja a szerelő, hogy pár száz km-ig ne vasaljad nagyon, magyarán csak finoman, mert akkor kopik be pontosan/rendesen.

Ezzel együtt: nekem amikor még régen fel lett újítva az egész EP-m (1.4) akkor fogtam kigurultam a szerelőtől a vadiúj tárcsákkal, betétekkel, jól megtoltam a verdát, fékeztem pár szép gusztustalant és úgy se volt gondom a fékekkel egész további életük során. De akkor még hülyegyerek voltam kissé. [SMIL:/smile2.gif]

Szóval igazából tudja a f'szom, de azért ma már betartom inkább a "finoman fékezzél pár száz km-ig, aztán nyomhatod" szerelői javallatot.
2024. március 6. 16:08:27: megválaszolva grego +  által, → #42804 


2024. március 6. 16:01: Szerkesztve Yakumo +  által, megtekintés

#42798 grego +  2024. március 6. 14:57:25 re: #42797 (Yakumo + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Mondjuk ez a hosszú bekoptatás nem tudom mi, mert pl. egyszer vettem hirtelen felindulásból "verseny" fékszettet az Ep3-ra, amit Öreg Kergyu is tett az RSX-re.
Akkor még egy Honda szerelőhöz jártam aki otthon fusiban is szerelt. Felrakta, majd közölte hogy most elmegy bevasalni a fékeket. 5 perc múlva visszajött jó büdös volt a kocsi. Kérdeztem ez mi? Hát ezt így kell, padlógáz padlófék és ezt 4-5x eljátszani és kész is. Mehetek :D

Legutóbb első fékbetétet cseréltem az FK2-n. Kimentem az M4-re Gallaival meg integra type r kollégával, aztán fékezgettünk jó nagyokat és be is van koptatva :D
Azóta is jó :D
2024. március 6. 17:14:55: megválaszolva kashmir7 +  által, → #42805 
2024. március 6. 16:00:23: megválaszolva Yakumo +  által, → #42803 
2024. március 6. 15:02:34: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #42799 

#42797 Yakumo +  2024. március 6. 14:49:05 re: #42795 (kashmir7 + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Nekem 3 is volt, az egyikre Zimmermann tárcsa került, a hozzá való betétekkel (azt hiszem, ebben már nem vagyok biztos, lehet a betét Brembo volt) a lényeg, hogy az önkoptatós volt, kb. 2 fékezés és magát bemarta a helyére és onnan tökéletesen működött, utcára perfekt.

De ugyanilyen jó a gyári is, ahogy Grego is mondja, annak sem eszeveszett hosszú a bekopási ideje, tök normál és az is teljesen jó, pláne utcára.
Meg ezt a (gyors) bekoptatást már azóta több betét is tudja.
2024. március 6. 15:03:00: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #42800 
2024. március 6. 14:57:25: megválaszolva grego +  által, → #42798 

#42795 kashmir7 +  2024. március 6. 10:52:40    ‹›   →  ↑  0 | rejt
Üdv

Volt és jelenlegi EP3 tulajokat kérdezném, hogy ki milyen fék tárcsa/betét kombót használ(t), amivel meg volt elégedve.

Nem vagyok megelégedve a jelenlegi konfiggal (nem sikerült beazonosítani, hogy mi van rajta most, így vettem az autót), és ha már úgyis fékfelújítást csinálunk akkor cserélnám vmi jobbra. Utcai használatra lesz, nem pályára. EBC lett volna az első opcióm, de annak, ha jól olvastam több ezer km a bekoptatási időszaka, az nekem meg minimum egy év alatt jönne össze :(



2024. március 6. 14:49:05: megválaszolva Yakumo +  által, → #42797 
2024. március 6. 13:32:00: megválaszolva grego +  által, → #42796 



Felhasználói lehetőségek
Felhasználói neved:
Jelszavad:







Get Firefox!

 A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.
Moderáció és szabályok

Szerver load: 0.52, 0.48, 0.43
Oldalgeneráláshoz felhasznált idő: 0.085 mp, 34 query