Hát ez van Kell a gari miatt a számla meg minden, de megcsinálom én mert hát na.
Amúgy az NSX történet az 3.5 éve úgy indult, hogy meghozták Petiék Szolnokra Fugeltől az NSX-et és akkor hát ugye olajcsere kéne rajta. Először szó nem volt arról, hogy én csinálom. Elküldtem nekik a leírást hogyan kell olajat cserélni, de Peti felhívott nemsokkal később, hogy hát ők még ilyet nem láttak és hogy nem csinálnám-e meg én, mert hát én azért jobban tudom, meg hát na.
Én örültem, Gallai is örült, mindenki is örült, mert így mindenki jól járt
Szóval ez van azóta is.
A 7 csavar az csak a motorolaj, és a sorrend se mindegy, először a tartályból kell leengedni aztán jöhet a többi 6 tetszés szerint. Az olajszűrő meg hátul a csomagtérből érhető el, amúgy a Honda Accord dízel olajszűrője való bele Ja és a Mobil 1 0W-40 a gyári előírt olaj. Más nem lehet. 8 liter belecuppan.
A kuplungnak külön leeresztő és töltő csavarja van sima Honda ATF folyadék megy bele, még éppen megoldható hátsó komplett diffúzor leszerelés nélkül kis trükkel.
Ugyanakkor a váltóban olajat cserélni jó móka, mert nemcsak az egész alját borító lemezt kell leszedni vagy 40 csavarral (amit egyébként a motorolajhoz is le kell venni) hanem a hátsó diffúzort is le kell műteni. Na az izgalmas művelet de végülis kiderült nem nagy dráma. A váltóba csakis Honda NSX-hez való váltóolaj mehet Honda GO Type 2.0 amiből kb. 5 liter kell cserekor, viszont csak 20 literes kannában jön és az valami 270 ezer forint
Az első villanymotorok osztóművébe is sima ATF olaj kell, ott csak 2 csavar van. De ezeket nem egyidőben kell cserélni. Motorolaj évente, ATF olajok 2 évente kellenek. Gearbox meg 3 évente asszem.
Amúgy sok FK2 és FK8 tulaj zarándokol hozzám, meg rendszeresen szerelek Zsoltiéknál hétvégén Tájpereket.
Fék, futómű, olajcsere, kipufogó, diagnosztika, ilyesmik.
Szerintem olyan március vége április eleje lesz ez amikor már jó lesz az idő, de majd szólok, melyik hétvége lesz az
"Kiszámlázzák nekem Szolnokon, de én csinálom meg ott."
Itt felröhögtem.
Ebből kifolyólag, meg hogy a sárga NSX-hez is csak Téged enged a tulaj, biztosan nem utálnak Szolnokon. (a 7db olajleeresztő DURVA így leírva, persze érthető, villanymotorból ugye alapból van 3 db a gépben, legalábbis úgy tudom)
Pláne, hogy fizetsz, aztán még te csinálod meg magadnak.
Ha lenne CTR-em, tuti én is megkérnélek, hogy csináld meg nekem, mert a Te kezed biztos ezen a téren. Már ha vállalnád persze
Zsoltiékhoz mikor mentek az NSX-el fékfolyadékot cserélni? Szívesen mennék nézőnek, még akkor is ha jegyet szednek érte.
Na pláne!
FK2-n 5 éve én csinálom az éves szervizt. Kiszámlázzák nekem Szolnokon, de én csinálom meg ott. Más nem nyúlhat hozzá.
Gallai Zsolti sárga NSX-én nekem kell motorolajat, váltó olajat, kuplung ATF olajat, villanymotor olajat cserélni, mert Zsolti senki már kezébe nem adja. 7 darab olajleeresztő csavar van
Lemegyünk Szolnokra, fél napig jót bandázunk integra_type_r kollégával is, és ők nézik én meg csinálom. Közben pizza evés és marhulás, meg megállapítjuk, hogy a Honda már nem a régi
Most tavasszal megyünk Pátkaihoz NSX-el hogy fékfolyadékot cseréljünk mert azt nem lehet pumpálással cserélni, hanem gép kell hozzá mert a fékpedál egy szimulátor csak.
Így van, tudom, hogy benne van az anyag, alá van kenve ami kell, stb. Ha meg van hiba, (esetemben van azért, mert alapból béna vagyok , de azért max. esztétikai gebasz) akkor meg nyugodt vagyok, mert tudom, hogy azért van, mert én csináltam, én b'sztam el.
Nem kell mást szidni, akinek sok pénzt fizettem azért, hogy elb'ssza nekem.
Az olajcserét én pont nem szoktam magam csinálni, mert sokat dolgozom az autóval és valahogy arra már nem jut kraft, nincs kedvem hozzá. Azért (is) dolgozok, hogy ezt megtehessem, meg akkor már miért ne keressen más is egy kis pénzt.
Viszont nem hagyom ott az autót sosem, ott vagyok, legtöbb esetben én viszem az olajat és előttem cserélnek ki mindent.
(nem az a f'sz vagyok, aki kunkodik a műhelyben és idegesíti a szerelőket, hanem ahova járok konkrétan ilyen, beállok a műhelybe, kiszállok a kocsiból, bent vagyok és végignézem ahogy kicserélnek mindent, meg duma közben, stb., gyorsan kész vannak és már mehetek is a dolgomra tovább, nincs csalódás, se nagy lehúzás. Opcionálisan vihetek én mindent ha akarok, ha nem, nem, kedv kérdése, szóval ilyen családias, baráti légkör, azt szeretem, de mellette van bőven tapasztalat és szaktudás, főleg Honda szinten persze )
HA az ember maga csinálja, akkor az biztos hogy meg csinálva, s olyan anyagból, amit megvett. Én pl olajcserét még sose csináltattam a kocsimon mással..
Ahogy mondod, a töknek nincsen pénze ezeket kifizetni. (legalábbis a részemről erről van szó )
Amit felsoroltál, azok nálam is mind megvoltak, kivéve a villanyszerelés, mert annál kialakult parám van és ahhoz nem nyúlok. Meg a redőny javítás nálunk annyi volt, hogy kitéptem a régi redőnyt a helyéről, de a többi stimmel.
Plusz feldobtunk 4 év után egy 3 beállásos "garázst" (elöl nyitott) betonozással, terep előkészítéssel, bla-bla minden szakmai előképzettség nélkül. Mindent kb. 100x meggondoltunk, tartott időben 10x addig mintha szaki csinálta volna, (főleg, hogy mellette azért dolgozni is kellett) de pénzben nagyon megérte.
Én még a fürdőszobám burkolását is megcsináltam, (oldalfalak is) meg a zuhanyzó megépítését a nulláról, de azért azon én is sokat töprengtem előtte, hogy biztos-e, hogy én csinálom ezt?
De csak összehoztam és azon is nem keveset spóroltam meg.^^
A WC-t is ugyanígy le fogom burkolni, (külön van) csak addig még nem jutottam el.
Én ezért csináltam szinte mindent magamnak a lakásban.
Kivéve burkolást mert ahhoz nem értek és van rá nagyon jó megbízható emberem.
Ezen kívül amit én csináltam az elmúlt 3 évben hétvégén és napközben meló után:
Vakolás
Glettelés
Csiszolás
Festés
Villanyszerelés, kábelezés
Komplett konyha bútor szerelés
Redőny javítás
Laminált padló lerakás
Ezek a möstör emberek kezdenek kissé elszállni az árakkal....
Nálunk egy sima mosdó csaptelepet cseréltek ki 20 papírért 3 éve...... 25 percet volt ott az ember és ebben benne volt a kávézás is....
Ha lenne hozzá megfelelő szerszámom, tuti nem hívok ilyenért szerelőt. De lehet veszek még pár szerszámot. Legközelebb megcsinálom magamnak...
Ablakcserét is megoldottam pár haverral. Igaz vennem kellett hozzá pár fúrószárat, bit fejet meg purhab kinyomó pisztolyt, és kértem kölcsön egy orrfűrészt meg egy nagyobb teljesítményű ütvefúrót mert kellett kicsit vésni a teraszajtónál, de hát vastagon megérte így is. Még akkor is ha 1-2
szerszámot nem kölcsön kértem volna, hanem kibérelem 1-2 napra.
Haverok persze nem fogadtak el pénzt, de ha kifizettem volna a napjukat, akkor is megérős lett volna.
Lehet nagyon nem vagyok képben, kérlek segítsetek!
Szerintetek reális a fenti bojler beépítésére munkadíjként 165e Ft + ÁFA összeg?
Ezt kaptam most árajánlatban.
Mondjuk azután, hogy ugyanez az ember 70e Ft-ért cserélt ki nekem egy kb. 60 cm-es vízvezeték szakaszt egy "T" idommal, lehet nem is kellene meglepődnöm ezen az áron...