De neked ugye 2.4-es volt, az simán lekezeli a 225-öt, (ha szekér, ha nem, legalább tudsz kanyarodni) nekem csak a 2 literes. Nem mondom, hogy élhetetlen volt, közlekedni simán lehetett azzal is, de ahhoz már én is hiányoltam némi kraftot.
Tudomásul vettem, csak leszarom.
(persze a mérték nem mindegy, de az általam eddig használt eltérések nem az ördögtől valók, ezért formálom csak meg a jogot magamnak)
Bocs a nyegle reakcióm miatt, de már múltkor is megtalált valaki ezzel, amikor leírtam milyen gumi volt az Accord-omon és már a makkom ki van tőle. Pont nem én vagyok az, aki egy adott gumiválasztását ne gondolná át alaposan.
Elmagyarázom: Amikor elhoztam az Accord-ot, akkor 18-as felni volt rajta és ha jól emlékszem 225/40-es gumikkal. (akkor megnéztem pontosan, de már csak emlékezetből írom most)
A lényeg, hogy akkor megnéztem, hogy ennek a pontos váltója a 215/50R17.
Mivel a 18-asok nem értek bele sehol, teljesen jók voltak, stb., így ez a méret került fel.
De nem csak ezért. Azért is, mert 205-öst kevésnek gondoltam az autóra, (télre persze jó a 205/55R16) a 225-öt meg soknak. Ezért 215 lett. Ennél viszont a tököm se akart /45-öt, mert jópár éves tapasztalatom szerint, ami /50 alatt van, az biza pattog, számomra kezd erősen kényelmetlen lenni. Ezért IS lett a /50-es.
Akkor amúgy megnéztem és igen, a km óra ilyenkor csal, de 100-nál kb. 3km/h-t. Na ez engem tényleg nem tud zavarni, sem érdekelni, hogy őszinte legyek.
A balesetes dolgot meg értem, de ez alapján az utakon közlekedő autósok kb. 30-40%-át börtönbe zárhatnád. Nem mondom, hogy nem történhet meg adott esetben, de ez szimpla faszhegyezés, amire szarok.
Az autó viselkedése meg: A gyári 205/55R16-hoz képest kb. ezerszer stabilabb volt az autó (fékezésnél nem kérdés) és kanyarban is az én képességeimmel és bátorsági szintemmel egyszerűen nem tudtam kicsúsztatni a seggét, de az eleje se lett nagyon alulkormányozott sosem, pedig egy "wagon" volt, mert ugye nekem Tourer-em volt.
Ja igen, és utólag szólok, a 7gen Civic-emen is 205/50R17 szett volt (ami nem gyári, mert maximum a 205/45R17 lenne az, de az is csak a Type-R-re került fel) és olyan stabil volt az autó tőle mint a beton.
Pátkai Zsoltitól (aki nem egy kutyaütő gyerek) vásárolt CW 7gen CTR-en is 215/45R17 szett volt és rohadt jó volt tőle az autó. Persze ejnye-bejnye, mert nem gyári méret, az csak a 205/45R17 lehetett volna. Botrány, dobjuk tűzbe őt is.
Előre pedig arról is szólnék, hogy az 5gen-emre is 195/50R16 gumik kerülnek majd, (kint 205/50R16-ot is tesznek rá simán) ami szintén nem gyári méret és szintén botrány lesz. De azt már tuti nem írom majd akkor be, nehogy én legyek a közellenség.
Ha téged nem zavar, hogy csal a km számláló és sebességmérő és az sem ,hogy nem feltétlenül úgy fog viselkedni az úton az autó ahogy azt megtervezték vagy hivatott akkor "oszt". Ilyen kő egyszerűen
Ja és még valami. Ha egyszer ne adj isten belekeveredsz egy balesetbe akkor egy igazságügyi szakértő kiszúrja, hogy nem gyári mérettel rendelkezel még a bokádat is megütöd. Oszt
Én az enyémet akkoriban 18-assal hoztam el és tény, hogy marha jól nézett ki.
De nem vagyok már 20 éves és nekem nem volt túl kényelmes, másodsorban pedig, nekem 2literes volt, amihez meg szerintem sok is volt. Mind súlyban, mind szélességben, mert ahhoz azért illik 225-ös gumit használni és az sok volt neki szerintem.
17-esre váltottam 215-ös (/50) gumival és mindjárt minden a helyére került. Könnyebben mozgott az autó, nem nyomvályúzott és persze nem pattogott, pont jó lett. Én se raknék 17-nél nagyobbat, még akkor sem, ha 2.4-esem lenne.
Átugrottam Gergicéhez, rádobtam a 17"-es felnijeit az Accordra, s mentem egy kört. Eléggé érezhető a változás, direktebb lett, s keményebb. Nem lett olyan közvetlen így se, mint az MX-5-é, kb a kettő közé tenném. Utána a nyári 16"-osokat tettem vissza, az kényelmesebb, puhább. Kanyarban is.. Sz'al nyárra 17, télre 16 hibátlan kombó.