Igen, a gr yarisban a 3hengeres turbó van. Hosszútávú megbízhatóság kérdéses, de én személy szerint ezen egy toyota tervezésű motornál nem aggódom.
Ellenben mint jelenlegi és múltbéli Subaru tulajdonos a boxer tartósságával kapcsolatban megvannak az aggályaim
Az amúgy jól hangzik, hogy a BRZ kényelmes magas embernek is. Az STi is rendben van, de az ülés lehetne kényelmesebb, egy hoszabb ülőlapnak és még egy kb 3 centi hátrafelé ülés-sínhelynek tudnék örülni.
Pár hónapja leírtam, de szívesen leírom még egyszer.
Egy '97-es Full Time 4WD Legacy Wagon Limitedből ültem át a BRZ-be. A nyilvánvaló fizikai meg korbeli különbség mellett is teljesen más galaxis, boxermotor ide vagy oda. De abban a szaksajtó és az autókhoz nálam jobban értők is azt mondják, hogy ez a páros (GR86/BRZ) az uccsó fáklyavivő ebben az agyonvillanyozott, SUV-osított, teljesen fenntarthatatlan 'zöldbuzi' hájpolásban. Mármint a megengedhető kategóriában.
Fél éve van meg, a dugóban való kalippózást leszámítva öröm minden egyes kilométer. Végiggondolt, céltudatos és minden túlzást nélkülöző. Nyilván elfogult vagyok, de külsőre is eszméletlen szép lett, főleg a segge. Vannak hibái, de melyik autónak nincsenek? Top gyártás és összeszerelés (Made in Japan), jóllehet a belső műanyagjai helyenként a bóvli kategóriát súrolják. A két méteres magasságommal hibátlanul elférek, hosszú távon sem fáradok el, a csomagtartója meg bődületesen nagy! A belseje, mint egy cockpit, körém van építve az egész, minden karnyújtásnyi távon belül, letisztult műszerfal és kijelzők.
Egyébként a BRZ-nek az első sárvédői, az ajtajai és a teteje is alumíniumból vannak! ;-) Úgy hajt hátulról, hogy a Clark Ádám téren hármasban is észnél kell lenni. :-) A négyhengeres FA24-es új motor baszott jó, alul már jön a nyomaték és magas fordulaton sem lankad. Sikerült mostanra 9.5-re levinnem az átlagfogyit az első két hét 18 literes átlaga után.
Nem állítom, hogy nem dobna az élményen egy összkerékhajtás, de ez ugye a Trueno/Levin örökséget viszi tovább...... :-)
A Yarisban tudtommal 3 hengeres van turbóval, vannak kételyeim mind a hosszútávú, mind akár a középtávú tartósságot illetően.
Élőben ugye még nem lehetett megnézni, mert új modell, de nekem a képekről nincs bajom a műszerfallal, az tetszik, hogy a vezető felé van fordítva, és engem emlékeztet az mk4 Suprára.
Nekem a BRZ és a GR Yaris közül a Yaris kellene, de én alapvetően rallybolond vagyok, és kedvelem a 4kerék hajtást. A GR Yarisban ott a megerősített bódé, a kézifékre leoldó hátsó hajtás, karbontető, alumínium "nyílászárók" szerintem sportautós az eléggé. De mindezenáltal a BRZ is egy jó autó lehet, ha valaki azt érzi magáénak.
Szerintem ne irigyeld öket. A müszerfalát láttad? Persze Rally és funkcionalitás, kilátás meg minden, de szerintem így 2024-ben az új Yaris kabinja egy vicc. Pont mint egy autó paródia. Az autó persze biztos jó, de a BRZ ledcsík nélkül is sportautóbb.
Valahol irigylem az új GR Yaris tulajokat, hogy a Toyota ennél meglépte azt, amit a GR86/BRZ-nél nem, hogy egy LED-csíkkal egybeérnek a lámpák középen.
Nekem a BRZ-nél ehhez 200k-t kéne rálcsolni. -___-
De milyen érdekes, hogy bő 25 év után újra ez lett a trend, hisz a 97-es Legacy kombimnál (meg utána is) is már megvolt ez a design. :-)