Nagyon helyes, csak essen az ár. Gondolom az elején magas volt a fejlesztési ktsg, ennek be kellett épülnie, ez most folyamatosan csökkenhet. Sógornőm tavaly vett Ioniq-ot 10M-ért, az se ér ma annyit, meg azóta meg is törte.. :-)
Én pont meg néztem rá az i3-asok árára és totál meglepődtem. 4 éves 50-60e kilométeres i3-asok mennek 7,5-8M között, miközben még egy éve is ugyanaz inkább 11-13M között mozgott. Igen, a Tesla öli a többi használt villanyautó árát, de az olyan se segítenek, hogy amikor fél éve volt a németeknél villanyautó támogatás akkor több gyártó belevágott az árba, hogy beférjenek a 45e eurós alapárba. Így lett a 60e euróról induló i4-es-ből 44,9e euró. Ami szerintem jó kis használtautó cunamit indított el.
A Tesla hatás azonban nem áll meg házon belül, hiszen a használt Teslák ára most is elkezdi majd lefelé tolni a többiekét, vagyis a tulajoknak nem marad más hátra, mint leárazni az egyéb márkás EV-iket, feltéve, ha el akarják adni őket. Ez a jelenlegi elektromos autó tulajoknak szívás, hiszen milliók repkednek tova zsebeikből, viszont globálisan nézve pozitív, mert így még elérhetőbb lesz a népek számára az elektromos autózás.