HONDA fórum
2024. június 7. péntek, 20:07,  Róbert, Roberta Legújabb regisztráltunk: gyulko 0 



Téma neve

#320859 Gergice +  2024. január 10. 22:19:05 re: #320850 (hrv2003 + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ha lekapcsoljuk a szivattyút, nem marad pangó víz a visszajövő ágban? Az nem fog gondot okozni?
2024. január 10. 22:20:04: megválaszolva hrv2003 +  által, → #320860 

#320850 hrv2003 +  2024. január 10. 20:46:31 re: #320849 (Gergice + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
a keringtetőt simán lekapcsoljátok azt kész. persze soha nem lesz az igazi mert ha a legrövidebb nyomvonalon húzta volna el a csövet, sima leágazásokkal, sőt mi több ahol nincs nagy vízhozam igény vékonyabb csővel, akkor máris brutálisan csökkenthető a feleslegesen elfolyatott víz. De a vízszerelők fétise a 20as cső , ami méterenként kb 2 deci belső térfogat, a 16os elég 1 fürdőre semmi eltérés és pont a fele 1 deci vizet tartalmaz.. Namost 10 méter esetén már 1 litert lehet spórolni azzal ha olcsóbb csövet használunk.

Az egész keringetető rendszer ez faszság, én mikor még ilyennel foglalkoztam sokszor könyörögtem hogy NE akarják. Ha rövid nyomvonalat használnak és megfelelő vastagságú csöveket, akkor a legtávoláabbi pont esetén is max 1.5 liter víz meg a kukába, ellenben utána az összes többi csap esetén már csap pár deci a veszteség és ott a meleg..

csak gondolkodni kellene.

2024. január 10. 22:19:05: megválaszolva Gergice +  által, → #320859 
2024. január 10. 20:57:35: megválaszolva KawaBazsy 0  által, → #320853 

#320849 Gergice +  2024. január 10. 20:34:35 re: #320846 (hrv2003 + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Én már megbántam ezt a keringtető rendszert, mert azt mondták, hogy így nem kell annyi hideg vizet kiengedni, mire megjön a meleg víz, de ez se nagyon működik. Így is elég sokáig kell engedni.
Viszont most már sokat nem tudok tenni, mert az egész falban van, ráadásul, aki csinálta az el is ment Angliába, így csak komoly bontással lehetne véghez vinni, de azt meg nagyon nem szeretnék 3 évvel a felújítás után.

Első körben kipróbáljuk tényleg, hogy feljebb vesszük a bojler hőfokát. A kazán 60 fokos vizet csinál, a bojler eddig 65 fokra volt állítva, de ez megér egy próbát. Ez tényleg nem kerül semmibe.
2024. január 10. 23:26:54: megválaszolva Kard 0  által, → #320863 
2024. január 10. 21:21:31: megválaszolva danithebig +  által, → #320854 
2024. január 10. 20:47:27: megválaszolva hrv2003 +  által, → #320851 
2024. január 10. 20:46:31: megválaszolva hrv2003 +  által, → #320850 

#320846 hrv2003 +  2024. január 10. 20:25:22 re: #320843 (Gergice + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Azt hiszem értem, max rosszul fogalmaztam.

A kazán kiiktatására javasoltam a bypass szelepes megoldást ami csak akkor iktatja ki a kazánt, ha éppen nagyobb vízhozam kell mint amit a kazán le tud kezelni.
Ennek le is írtam a hátrányát, mégpedig azt, hogy ha van nagy vízhozam ki is használjátok, tehát a kazán ritkán kellene hogy fűtsön.

A vezérelt áram pont ezért rossz nektek, mert bár olcsó, de ha elfogy a bojlerben levő víz amit felmelegített elekromos módban, akkor a kazán által melegített vizet kapjátok ez kb az ami éppenhogy elég meleg zuhanyzáshoz. Ezt tapasztaljátok.

Ha azt akarod hogy amikor a bojlerből kifogyott a meleg víz, és csak akkor menjen át a gázkazánon az is megoldható csak akkor az több szeleppel... De létező megoldás, kérdés az, ha lenne egy 200 literes bojler magas víz hőmérséklettel akkor is kellene ?? Szerintem akkor már nem igazán.. Bár igaz, a keringtető rendszer rengeteg hőt elvesz a használati melegvíztől...
2024. január 10. 20:34:35: megválaszolva Gergice +  által, → #320849 

#320843 Gergice +  2024. január 10. 20:15:41 re: #320839 (hrv2003 + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Szerintem elbeszélünk egymás mellett, vagy nem jól értem amit írsz...

Jelenleg a kazán fűti fel a hideg vizet, ami bemegy a villanybojlerbe, és a bojlerben lévő vizet keringteti egy vízforgató egy cirkulációs rendszerben. Eddig a bojler állandó áramon volt, de nemrég rá tettük a vezérelt áramra.
Egyik gond az, hogy nagyon kicsi a melegvíz nyomás, ez mint írtam a kazán miatt van (ezért kellene kiiktatni a meleg vízből a kazánt, és ezért gondolkodok villanybojlerben)
A másik gond a vezérelt áram óta van. Amikor épp nem kapunk áramot, van hogy annyira kihűl a meleg víz a bojlerben illetve a cirkuláció körben, hogy már hideg vizet nem is kell hozzákeverni zuhanyzáskor, hanem épp jó meleg a meleg víz ágon jövő víz.

Az elsőt megoldaná a villanybojler, de a másodikat nem. Vagy visszatesszük normál dugaljra, és önállóan használjuk a nagyobb villanybojlert, vagy esetleg az általam megálmodott megoldás segíthet. Az volt a gondolatom, hogyha hidegebb (langyos) víz jön ki a bojlerből, akkor bevezetném a kazánba, hogy felfűtse. Ez kvázi vészmegoldás lenne arra, ha kifogy a melegvíz a bojlerből, vagy arra is, ha épp nem fűt bojlert, mert épp nincs áram a vezérelt dugaljban.
Viszont szerintem bekavarna ebbe a cirkulációs rendszer, mert az folyamatosan keveri a vizet, és ha nagyon lehűl, akkor állandóan visszaküldené a kazánra, akkor meg ugyanott tartok mint most, csak a bojler fűtené fel a vizet.
2024. január 10. 20:25:22: megválaszolva hrv2003 +  által, → #320846 

#320839 hrv2003 +  2024. január 10. 19:59:32 re: #320837 (Gergice + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
ohh most látom benéztem, ez egyszerűbb rendszer mint amire gondoltam, csak a vízforgatót néztem a bonyolultabb rendszer részének.


Eredetileg a vezérelt áram se kellene, tekintve ha a bojler egy szivattyút kapcsolna ami visszaforgatná a vizet a kazánba a hideg bemeneti részre, akkor a kazánban levő átfolyás érzékelő magátol bekapcsolná a kazánt így gyakorlatilag gázzal melegítené fel a vizet, tehát az elektromos fűtésre nem is lenne szükség.

De esetedben maradhat így, akkor csak simán kell egy 1 colos elektromos szelep (aliexpressen 8e ft) és ha nagy az áramlás a meleg víz ágon, akkor simán nyit a szelep és megkerüli a kazánt..

Ehhez 1 db ilyen szelep kell, illetve egy colos átfolyás érzékelő egy mikrocontroller relével azt felprogramozni..

A villanyszámlát meg fogja dobni, mivel lehet hogy már a kád töltése is túl fog mutatni a kb 10 liter / perc rátánál így a kazán már ekkor kikerül körből.. Ha meg kikerül, és az esetek 90%ban nem is az fűt fel akkor meg minek ?

De megoldható technikailag, csak.....

2024. január 10. 20:15:41: megválaszolva Gergice +  által, → #320843 

#320837 Gergice +  2024. január 10. 19:46:46 re: #320832 (hrv2003 + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Szia!

Pont Rád gondoltam, hogy rég láttalak itt, de bíztam benne, hogy a posztom kapcsán megszólalsz. Mindig vannak jó ötleteid.
Viszont valami nem tiszta. A bojler nem kapcsol semmilyen szivattyút. Az ábrán lévő vízforgató folyamatosan megy. Oylasmi, mint ami állítólag a szállodákban szokott lenni. A bojler jelenleg egy puffer tartály, amiben a vízforgató egy cirkulációs körön keringeti a vizet, ebből vannak leágaztatva a fürdők, és a konyha.
Én valami Y elágazásra gondoltam, ami a hőmérséklet alapján a kazán felé küldi a vizet vagy az eredeti cirkulációs körre (ez a lila négyzet az ábrán). Még az is eszembe jutott, hogy ahol találkozik a két ág, oda valószínűleg be kell tenni egy-egy visszacsapó szelepet. azt elfelejtettem a 2. ábrára berajzolni.
2024. január 10. 20:09:04: megválaszolva hrv2003 +  által, → #320841 
2024. január 10. 19:59:32: megválaszolva hrv2003 +  által, → #320839 

#320832 hrv2003 +  2024. január 10. 19:29:13 re: #320814 (Gergice + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Igen, megoldható amit írsz.. Az eredeti megoldással az a gond, hogy mivel átfolyós a kazánod, ezért a legtöbb kazánban van egy szűkítés hogy ne legyen túl nagy az átfolyás, mert akkor ha minden csap nyitva. a víz lehül, ha lehül az user panaszkodik. Ezért ezt így belimitálják.

Amennyiben azt a megoldást választjátok hogy nagyobb a bojler, szinte elég az, hogy a bojlerbe csak hideg vizet engedtek, és a kazánon akkor megy át a víz ha a bojler fűtést kér, tehát hideg a víz.
Ennek lehet egy hátulütője, miszerint ha a bojler bekapcsolja a szivattyút, akkor összekeveri a víz rétegeket a bojlerben is a nagy áramlás miatt, ezért hamarabb kihül. De ha kell szólsz, 3 perc alatt csinálok egy relét ami a szivattyút lekapcsolja ha áramlás van a csapok felé, így ez a probléma meg van oldva.. Ez esetben nem kell semmi bonyolítás, máris működik a rendszer. Ha a bojler kifogy, akkor kb 10-15 perc alatt újra felmelegszik és kész, mehet a műsor előről. :)
hátránya hogy kb annyi meleg vizet tudtok egyszerre kiszedni amekkora a bojler, tehát legalább 200 literes kell.

2024. január 10. 19:46:46: megválaszolva Gergice +  által, → #320837 
2024. január 10. 19:36:08: megválaszolva hrv2003 +  által, → #320833 


2024. január 10. 19:33: Szerkesztve hrv2003 +  által, megtekintés

#320814 Gergice +  2024. január 10. 12:40:45    ‹›   →  ↑  0 | rejt
Az előző kérdésem kapcsán jár az agyam a meleg vízről. A fogyasztáson túlléptem. Ennyi, kész. Sokat használunk...

Viszont a kis meleg víz nyomást meg kellene oldanunk. Volt már itt több szerelő, de érdemi megoldást nem nagyon tudott egyik sem mondani, legfeljebb csak ötleteltek. Jelenleg így néz ki a rendszer (az ábrán nem röhögni, én rajzoltam!):



Meleg víz van folyamatosan, de nagyon kicsi a víznyomás, ha kinyitunk egy csapot, gyakorlatilag máshol nincs meleg víz, és azon az egy csapon is lényegesen kisebb a nyomás, mint a hideg víz esetén. Ezt konkrétan ki tudjuk próbálni, mert a kazán és a bojler között van a hideg és meleg vízre is csap szerelve, és lényeges a különbség. Tehát a kazánban veszik el a víznyomás.

Az kiderült, hogy a gázkazánunk meleg víz csöve olyan kis átmérőjű, hogy azon nem fogunk nagyobb vízhozamot elérni.

Az egyik szerelő azt javasolta, iktassuk ki a kazánt, és használjuk csak a villanybojlert. Akkor gyakorlatilag majdnem a hideg víz nyomása lenne. Ki is tudjuk könnyen próbálni a jelenlegi 80 literes bojlerrel, hogy működik-e, ehhez csak át kell kötni kicsit a vezetékeket. Ezt elvileg a héten meg ki is tudjuk próbálni.

Ha működik, szükség lesz nagyobb bojlerre (a mostani amúgy kis öreg). 150 vagy 200 literest tervezek.
Viszont, lehet, hogy egy 200 literes is kevés lesz az esti fürdésre/zuhanyzásra, illetve mivel vezérelt áramról megy, nem mindig fűt, többször érezhetően lehűl a meleg víz, messze nem forró már. Aztán amikor bekapcsol a vezérelt áram, visszamelegíti a bojler.

Na erre én megálmodtam egy rendszert:


Nem tudom kivitelezhető-e, és életképes-e, ebben kérném hozzáértők segítségét.
A "lila négyzet helyére" be kellene tenni egy "kütyüt", ami mondjuk 55 vagy 50 fok alatt elküldené a kazán fel a vizet ("langyos víz" az ábrán), efölött meg menne direkt a cirkulációs vezetékbe.
Ha ez megoldható, akkor meg lenne oldva az is, hogy ha kifogy a bojlerből a meleg víz, illetve akkor is van forró víz, ha épp nincs áram szolgáltatás a vezérelt dugaljban, és kihűl a víz. Ekkor rá tudunk melegíteni a kazánnal. Ekkor szintén kisebb lenne a víznyomás, de legalább lenne forró víz.
Működhet ez? Van ilyen "kütyű"? Ha igen, mi a neve?

Előre is köszönöm az együttgondolkodást, és a tanácsokat.


u.i.: Azért kérdezem itt, mert az itt járó kb. fél tucat "szakember" nem tudott segíteni eddig, a fórumon meg szinte mindig kapok segítséget.
2024. január 10. 23:24:23: megválaszolva Kard 0  által, → #320862 
2024. január 10. 19:29:13: megválaszolva hrv2003 +  által, → #320832 
2024. január 10. 18:36:30: megválaszolva metsys +  által, → #320831 



Felhasználói lehetőségek
Felhasználói neved:
Jelszavad:







Get Firefox!

 A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.
Moderáció és szabályok

Szerver load: 0.54, 0.44, 0.4
Oldalgeneráláshoz felhasznált idő: 0.209 mp, 16 query