Iszonyatos árak vannak. De az mindenütt van, egy ilyen kategóriájú autóhoz sosem lesz olcsó alkatrész.
A probléma azzal van, h a rengeteg költségük nem a fenntartási alap dolgokból áll, hanem műszaki hibából adódik.
Tényleg rossz az Artheonok híre, de a két millió önmagában még nem jelent semmit abból kiindulva, hogy az egyik ismerősöm vw tiguanon féktárcsák, fékbetétek cseréjére másfél milliós ajánlatot kapott márkaszervizben...
Még 100 ezer sem volt benne, máris valami 2 millás számlájuk volt a legutolsó javításra.Ez csak az övén. A többin is volt baj bőven. Konkrétan nem emlékszem mik voltak a bajok, mert nagyon együtt tudok vele érezni az amarok után, és nem mentem bele, mert a VW szó hallatán is már sírógörcsöt kapok....
Ebben az az érdekes hogy 2 ismerősömnek is van, az egyiknek 2.0TDI a másiknak 2.0TSI. Igaz a TDI még csak fél éve, de 180ezer km felett van már. Ő most havi 4-6ezer km-t megy vele és nem igazán volt vele problémája. A másik az 3 éve van meg, 140ezret futott, ebből 80ezret ő tett bele, kopóalkatrészeken kívül mást nem cseréltek. Utóbbi pedig erősen japán párti, van mellette egy Pajero-ja és egy Mazda 6 MPS-ből ült át az Arteonba.
Egyszer utaztam vele, nekem rohadtul bejön minden téren az Arteon.
Nemrég beszélgettem egy sráccal, a céges autóik arteonok. A botrányos, és a hányadék volt a legkedvesebb szava róla. Tök újként kapják, talán 4 évig használják, milliós értékű javítások. Már unja az állandó szervizlátogatásokat. Azt mondta, amint lejár ezeknek a garija, menekülni kell tőlük a lehető legmesszebbre, annyira botrányosan szarok.
Forma, interior, helykínálat. Bármikor elgurul egy előttem, utánafordulok, hogy "miaf@faszomvoltez,dejólnézki", aztán leesik, hogy az 508. Ami még brutálmód tetszik, az a VW Arteon, de azzal is úgy vagyok, hogy VW? Valahogy nehezemre esik elhagyni a japán vonalat. Mondjuk még sosem volt más. A japánok meg nem nagyon igyekeznek normális nagy autót csinálni. Accord nincs (nálunk), toyota mondjuk nagy, de ott az interior, meg a szoftver borzalom. Egyedül a mazda maradt nekem a szigetről. Szóval dilemma a váltás.
És ja, csak automata és csak benzin. Esetleg ha francia, akkor lehet dízel. Bár a Mazda dízele is jó. Mondjuk a skyactice-ról nem tudok sokat. Az enyém az hibátlan volt.
Formára tetszik ennyire? Az ízlés dolga végülis.. de semmi olyan műszaki tulajdonságát nem hallottam, ami miatt vágyni kéne rá. :-) A mostani Mazda6 az télleg nem rohadós, 2.5 benyával, s automatával teljesen ok.
Na ez a sztereotípia, ami már tizenéve nem igaz Már az enyém se volt rohadós. 232.000 Km-rel adtam el, és egy tűhegynyi folt se volt rajta. Az előtte lévő széria ami viszont ANYAGÁBAN (!) rohadt. Tehát lehetett üregvédőzni, az se ért semmit. Innentől rányomták a bélyeget szerencsére, mert legalább nem olyan drága, és meg tudom venni
Auris 1.8 hybrid nálam 6-ot eszik kb. 5.5 ha feleségem vezeti. ECO mód annyit csinál, hogy a gázreakciót késlelteti szerintem. Mást nem vettem észre, de kikapcsoltam hamar. A "sport" módot se használom, így nem világít semmi a műszerfalon. Mondhatni, hogy normál módban van. A 2.4 ATS meg a 2.2 mazda 6 után nyilván nem erőmű, de azért egész jól lehet vele haladni. Mondjuk én nem spórolásból vettem, hanem mikor építkeztünk, a mazdára lassan kellett volna költeni nagyobb összeget (kuplung, kettőstömegű meg részecskeszűrő), mi meg úgy döntöttünk, hogy lecseréljük egy olyan autóra, amiben se kuplung, se kettőstömegű, se váltó, se közös nyomócső se semmi. Egy egyszerű Atkinson ciklusú 1.8 benzin motor megsegítve egy kis villannyal. Így az építkezés mellett nem kellett az autóval foglalkozni, csak beülni és menni. De lassan cseréljük, és nagyon vonz egy Tesla. De dögöljek meg, hogy az új peugeot 508 a mai konzumer autók csúcsa. Annyira bejön, hogy nagyon. Szóval még az is lehet, hogy feladom az elveimet Vagy vissza Mazda 6-ra. A Mazda levett a lábamról már akkor is. Nagyon alulértékelt autó.
Én is bent vagyok több csoportban, igazából pont, hogy nem ezek a vélemények.
1.8 egy gyakran alkalmazott motor, és bizony szépen el is csípi az olajat. Főleg akik már 200e km felett járnak.
A 2.0 pedig elnyűhetetlen lesz... ismerősöm most vett közel a 200e km-hez, és hibátlan.
Az 1.8 ekkora kasznihoz kevéske.
Ha megnézed az autós teszteket (youtube pl.) a 2.0 corolla ami valós vezetési élményt ad. Dinamikus, erős, futómű baba. Az első hibrid, ami élvezhető, szerethető. Én is ezen a véleményen vagyok.
Fogyasztás. Nehéz téma. Nálam 5.6 és 7.2 között van. Most épp 7.2 a full városi, dinamikusan.
Egyszer csináltam vele országúton 4.4-et, akkor kb. tartva az 50-90-et.
Az 1.8-ast spórolósok veszik. Eco módban használják, stb. Nekem a 1.5 év alatt eco módban 2x volt kb fél percre.
El tudom képzelni, hogy lehet vele 3-4 literes fogyasztásokat csinálni, aki ennek a megszállotja.
A fogyasztásod hogy alakul?
...mert a totoja hybrid csoportban azt olvastam (nem tapasztaltam, csak olvastam!), hogy azért a 2.0 nem fogyaszt olyan híresen jól, mint az 1.8.
Továbbá, hogy az 1.8 kiforrott, a 2.0 még kitudja.
DE, mint említettem, ez nem tapasztalat, így a tévedés jogát erősssen fentartom.
Mivel itt elég sokféle autót használnak a tagok, tanácsokat, véleményeket, tapasztalatatok szeretnék kérni
Sajnos a páromnak hamarosan le kell adni a céges autóját (Skoda Karoq 1.5 TSI, DSG), ezért úgy döntöttünk, hogy eladjuk az én 3-as Mazda-mat, és veszünk valami újat.
Benzines, automata autó acél, aminek nagyobb a csomagtere mint a mazda 3-nak, keret max 13,5 mill
Ezek a típusok jöttek számításba:
- Kia Xceed 160 T-GDI DCT Platinum - szép autó, jó felszereltséggel, de nekem ez a 18"-as kerék 235-ös gumival nem gyere be, és állítólag nem is megy fel rá kisebb. Valamint ezeknek a T-GDI motoroknak nincs valami jó hírük, itt a fórumon is hoztak fel rossz példákat, bár az lehet az 1.6-os motor volt?!
- Mazda CX30 Skyactive X - ennek az utastere a legminőségibb, de kell az X motor, a 150 LE-s nagyon vérszegény, és még az X sem tépi le fejed. A csomagtartója papíron nagyobb mint a 3-asé, de direkt egymás mellé tettük a két autót, és szemre nincs meg az a +60L. Azt is tudom viszont, hogy ez tuti jó autó lesz 5-8 év múlva, legalábbis a 3-asra semmi panasz nem volt a 9 év alatt
- Skoda Karoq 1.5 TSI+DSG - ezt ismerjük, igazából rosszat nem tudok mondani rá, tud mindent, de nem egy szép autó a többihez képest, és az 1.5 TSI nem tudom mennyire megbízható darab, olvastam már, hogy szereti hamikázni az olajat
- Toyota Corolla TS Hybrid - csakis a nagyobb motorral, az 1,8-ast próbáltam, az nagyon gyengének érződött. Ez egy elég hosszú autó, így a páromnak azért szokni kell a hosszúságát, de a híbrid rednszer valsz örök élet. Ami a legnagyobb bajom vele, hogy ha szeretnék bele mindent ami fontos nekem, akkor kell a legmagasabb felszereltség, ami már nem fér bele a keretbe
+1 Honda civic - szinte kérdés nékül ezt választanám, most épp rendelhető is, de megkérdeztem, és azt mondta a kereskedő, hogy listaáron lehet megvenni, ami 15 milla fölött van