Az tök vicces, h az ATS-nek milyen motorfékje van, nem gondoltam, h ilyesmi is lehet mókás egy viszonylag nagy ccm-es négyhengeresben. Volt már hasonló ccm, 4 hengeres autóm, de vagy automata (Subaru Outback 2.5i), vagy nyomórudas kövület volt (Jeep Wrangler 2.5i), amit nem forgatott az ember 2000 fölé. Ezek után kivi lettem a Porke 968-ra, ami ugye 3 literes, 4 hengerrel. :-)
Hahó!
Kia automatáját nem próbáltam, ellenben kíváncsi voktam a Ssangyong Torres-re, arra rápróbáltam, elvileg ugyanazzal a váltóval van szerelve. Semmi rosszat nem tudok mondani róla, úgy 25 perc vezetési tapasztalat alapján. Ami élményem van az automatákról (személyes tapasztalat), azt egy 1.6 szívó Vitara és egy 2.2 dízel Navara adta. Azok valami botrányosan szarok, szóval azokhoz képest a Ssangyong váltója egy álom volt.
A kézi váltós tapasztalataid ismerősek a céges, manuálisokból (Skoda Rapid 1.0T, Skoda Octavia 1.4T). Nálam ami bevált, hogy ha araszolni kell, bizony kuplung be, adsz egy pici gázt, kuplung finomat hozzáenged (szúsztat), aztán ha kell, vissza a kuplungot... Ha nem, akkor mákod van és mehetsz tovább. Nem rángat az, ha egy picit bátrabban nyomod le a gápedált. Amúgy valóban borzasztóak tudnak lenni. Én a kis ccm, erőtlen motor, relatíve nagy súly, hármasának számlájára írnám. Ugye motorfék is egy nagy semmivel egyenértékű. Turbó nélkül halottak, szóval valahol ott lehet a qtya elásva.
Ha meglesz, úgyis tervezek menni vele, elugrok arrafelé, aztán kipróbálod.
Érdeklődnék, hogy próbáltál kéziváltósat és automatát is belőle esetleg? Ha igen, akkor nagyon kíváncsi lennék a tapasztalatodra. Ha nem, akkor majd írj légy szíves, ha már használod egy ideje, hogy milyen automatával.
Azért kérdezem, mert én fél éve használok egy Ceed SW-t azonos motorral, kéziváltóval. Nem Gt line, de az alatt a legmagasabb felszereltség, Platinum szint Ada és Luxus csomaggal. Ezzel nincs is semmi baj, nagyon jól felszerelt autó, pár apró dolog van ami nem tetszik, de semmi panaszom nem lehetne rá.
Ami viszont nagyon bosszantó, ezért lennék kíváncsi majd a tapasztalataidra, az az elinduláskor és a kis sebességgel való araszoláskor tapasztalható rángatás. Ez valami botrányos sajnos. Pedig régóta vezetek, sokat megyek, nagyon sok féle autóval és eddig soha nem tapasztaltam ilyet. De sajnos a Kianál is annyit mondtak, hogy ezek ilyenek...
Aki ismerősnek van ilyen kéziváltósban, az szintén mind ezzel a problémával szenved.
Én nem vagyok automata párti, de már azon vagyok, hogy ehhez az autóhoz lehet az kéne.
Ha induláskor nem találod el azt a nagyon-nagyon szűk fordulatszám tartományt és kuplung adagolást amivel normálisan el tudsz indulni, akkor rángat és nem akar menni akármit csinálsz, csak ha újra kuplungolsz és játszol a gázzal. Amúgy meg nagyon finom a motor, de érzékeny a gázpedál, ha kicsit több gázt adsz, akkor meg már nagyon pörög a motor. Ez hatványozottan igaz, ha lépésben kéne gurulni, azt pl kettesben alapjárat környékén kis gázzal, amit a legtöbb autó simán visz, azt ez nem tudja, csak remeg, rángat...
A legrosszabb az, amikor pl odaérsz egy kereszteződéshez, de nem kell megállni teljesen, de már csak picit gurul az autó, nyilván azt egyesben próbálnád, de az megoldhatatlan feladat neki. Ilyenkor inkább meg kell állni és úgy elindulni.
Ami még ezt tudja fokozni, ha bekapcsolod a klímát. Érezhetően gyengébb az autó és sokkal jobban rángat. Azt gondolná az ember, hogy egy mai modern, 160 lóerős autóban a klímát már nem venni észre ennyire.
Lassan ár elhiteti velem ez az autó, hogy béna vagyok és nem tudok autót vezetni...
Akinek eddig kölcsönadtam az mindenki sokkot kapott és mint a bakkecske kb úgy indult el vel.
Nagyjából meg lehet szokni, meg vannak trükkök, amivel már sokszor ki tudom ezeket kerülni, de nem mindig és persze a legrosszabbkor rángat mindig. De elég bosszantó, hogy minden elinduláskor rendesen koncentrálni kell, hogy mivel kerüld el a rángatást.
Amúgy nagyon finom autó, jó vele utazni, nem is eszik sokat, de a turbo ellenére eléggé pörgetni kell, kicsit szívó jellegű a motorkarakterisztika. Van német TSI-nk is a cégben, az sokkal nyomatékosabb alul teljesen másképp viselkedik. De azért nem bánom, hogy nem németben ülök.
Gt line pro (van sport is).
Cégautó adó végett csak 1.5 turbó, 160 ló.
7-es automata váltó, mindenféle jó dologgal, plusz panorámatető és vonóhorog. Orange fusion színben.
Meg mesélj kicsit, nem ismerem a Kia-t és hadd ne nézzem meg a katalógusban, milyen motorral érkezik, hány pacit szorítottak bele, hány gangos vagy nem gangos, (automata) stb-stb.? Most fosd a szót, ne amikor nem kell. ( )
Volvo nem igazán került a látómezőbe. Köszönöm, hogy eszembe juttattad, de már meg van rendelve az új. Ha minden jól meg, a karácsonyi kacsamájat már az autóban fogyaszthatom el!
Sosem lesz annyi pénzem.
Inkább az új felé kacsintgatok, vagy újabb felé, majd kiderül.
Felmerült a KIA ceed kombi (160 ló, 625 literes csomagtér!!!!), 7 év garancia, ami elég megnyugtató... Továbbá igen jól néz ki és van plusz orvoskedvezmény. Majd meglátjuk, hogy az összegzés miként néz ki egy 5-6 éves CR-V vagy egy 1-3 éves Ceed esetében.
Akkor úgy mondom, hogy a hibridtől félek. Nem bízom az akkus hajtásban. Biztosan nagyon jó, nagyon kényelmes, de az automata bégetéstől megzavarodnék.
Inkább vennék kisebb motoros turbóst, mint hibridet.
Kinek mi, de nagyon köszönöm az infót, minden jól jön. Tanulok belőle. Ki kellene próbálni egy csomó félét, aztán tudnék felelősebben dönteni, de annyi féle tesztvezetésre nem tudok elmenni. Nem baj, majd lesz valami.
A hybrid rendszerre ne fogd, az ényémbe 300e km van, van olyan, hogy egy hónapig is áll (igaz ritkán, mert a WC-re is azzal mennék ha lehetne,) és eddig még, kutya baja!
Az eszem, praktikum és a családi béke azt mondja, hogy CR-V. A szívem meg FK2 vagy 1.5 T. Ami reális lehet. Kilencven százalék, hogy a CR-V lesz a befutó.
Szia! Akár nyílvánosan is. Mi az ami érdekel? Azt kell mondjam nem igazán találtam volna "egyszerűbb+ megbízhatóbb autót. Ami az 1.4TSI-vel nem jó párosítás az a DSG, ebben nyűgös, de az 1.8TSI-ben és a 2.0 dízelekben nem. Igazából szívem szerint leginkább az 1.8TSI-t választottam volna, viszont mivel a kezdetben saját cégre vettem, annak dupla annyi lett volna a cégautó adója. A fogyasztás az enyémnél is igen baráti, jellemzően 5.5 és 7 liter között van, kellően dinamikus, lehet kicsit "fapadosabb" mint egy audi, cserébe viszont megbízhatóbb. Az 1.8 TSI is minimálisan fogyaszt többet, cserébe ott van +29Le, illetve az hogy annál a dupla befecskenezés miatt nincs kokszosodás. Nem mellékesen a Láncos motoroknál 2013 előtt pont az 1.8TSI volt a leginkább kerülendő, ennek az lett az eredménye hogy a 2013 utániaknál az áruk alatta van az 1.4TSI-nek. Ami még hataémas pozitívum, sokan foglalkoznak VCDS kódolással, így fillérekből számtalan dolog aktiválható, személyre szabható. Vezetés terén pedig nagyjából azt a feelinget hozza amit anno a 4.gen Accord.
Szia!
Gondolom alaposan utánajártál te is a vásárlás előtt a Skodáknak. Megosztanád a tapasztalataidat, ha megkérlek? Akár privátban is. Különös tekintettel a tévhitek eloszlatása témakört írd körbe nekem, ha kérhetlek! Azokból hallok, olvasok a legtöbbet!
Köszi!
Milyen gondjai vannak a TSI-knek? Csak mert sokan leragadtak a 2013 előtti láncosoknál, azután még a Vödör csavar 1.2 és 1.2 is vállalható motor lett. Az 1.4 rendkívül jó, az 1.8 méginkább, az 1.5-nél van annyi hogy csipegetik az olajat,de ez leginkább a hengerlekapcsolásos szarság számlájára írható.
Nem én mondom, hanem a Besze Sanyi, ő A Befecsis Motorok Szervize tulaja, a fiával viszik a céget. Rendszeresen publikálnak szakmai cikkeket az Autótechnika újságba ( a honlapon jobboldalt találod az írásokat), szakértőnek is rendszeresen felkérik őket, eléggé vágják a témát. Honlap: https://injektor.hu/
Nekem ezt írta, amikor jeleztem, h van egy ilyen T-GDi-m eladó:
"..a TSI gondjai eltörpülnek a koreaiak 1,6 GDI motorjához képest. Csak a mi ügyfeleink közül is többnél kpl. motorcsere volt, extrém hőterhelés következtében, megragadt dugók, kihajlott hajtókar, dugó lyukadás... A KIA meg -ahogy hallom- nemigen tüsténkedik ilyenkor helytállni, a motorcsere meg ugye horror összeg.."
Mondj egyet , én nem találkoztam problémával vele pedig a Tucsonban ilyen 1.6 T-GDI motor volt 180LE-vel. Most adtam el fél éve és vettünk egy Ioniqot helyette. A kötelező szervizen kívül semmi gond nem volt vele, pedig azért megjárta európát a családdal.
Jól megy, igazi beszopatós motor, fene sem gondolná, hogy majd ilyent lép egy VITARA. Kellően tágas, megbízható, márkaszerviz sem eszeveszetten drága. Motorra, váltóra, kamuhibrid rendszerre 10 év garancia...mi kell még. Simán bevállalnám ha úgy hozza a sors. Egy jó, őszinte autó, nem mutat többet mint ami.
Már nincs itt a BMW!
Nincs kombi Honda. Csak a Civic 9 gen, ami frissebb és nincs agyig km-rel. Lehet felszívom a pofámat, aztán mégis veszek egy 2.4 kombit, aztán legfeljebb havonta töltök bele egy liter olajat.... Legalább mindig friss lesz benne!
Én is 10 évente cserélek. És eddig minden esetben bejött a honda.
De nincs gond, vegyél fosvágent, én nem beszéllek le róla, elfér a házad előtt a bmw mellett.
Infókat gyűjtök, aztán majd lesz valami.
Sajnos nem tehetem meg, hogy évente vegyek másik autót, ezért igencsak meg kell hányni-vetni.
Negatívum... ha egyszer abból van a legtöbb az életben, azt kell minimálisra csökkenteni és akkor meglesz az autó is.
De te csak a kifogásokat keresed, mindenből csak negatívumot látsz.
Így minket tök felesleges kérdezned, mert bárki bármit mond, az valamilyen szempont szerint szar.
Nem is akarsz te autót venni.....
Néztem Hondát is. Kilenc gen Civic kombi, vicc...Nem kell. A sedan nem játszik. 8 gen Accord csak 2.4-gyel kellene, azok meg már öregek és zabálják az olajat...Toyotának olyan semmilyen autói vannak, harmatos teljesítménnyel (már ami a kombikat illeti). Mi marad? Semmi.
Biztos van olyan, akinek semmi baja sem volt vele.
A főnököm is vett egy vatta új kiá sportage-t, aztán fél év múlva eladta, mert olyan semmilyen az egész szerinte, meg kényelmetlen, meg mű....
Egy ismerősöm vett egy kia sportage-t, 40 Ekm-rel, rokontól, tehát végig ismeri az előéletét.
Állandóan szopik vele, mindig világít valami hibalámpa benne, alig javították az egyiket, már jött a másik hiba. Volt, h nyaralásról hazafelé tiltott le, alig értek vele haza. Pedig szinte új. A múltkor már ott tartott, ha még egyszer egyetlen hiba előjön, eladja a picsába.
A 2.4-est itthon nem árulták tudtommal, tehát az csak külföldről behozott lehet.
A 2.0 turbóssal én is szemeztem. Itt le lettem hurrogva, amikor Kia-kat nézegettem, de nekem továbbra is benne van a lehetőségek között.
Most volt szerencsém meglesni egy Kia Optima kombit. Az azért már elég nagynak mondható!
Belőttem magamra (186 cm), így is táncikolni tudtam volna magam mögött. A csomagtér is bőven jó, szóval ez sem lenne rossz választás, szerintem. Csak hát milyen motorral...?
De legalább megnézted
Az én 159-esemben sem volt mögöttem sok hely a hátsó ülésen ülőnek, és ez volt egyik barátomnak is a baja, hogy emiatt családnak kicsi. De ezt az ember legegyszerűbben személyesen látja, mert bármennyire is objektív egy lábtér, de mégis tud szubjektív lenni
Pl. Kawabazsynak volt mx5-je, én meg egyáltalán nem férek be magasságom miatt az mx5-be, pedig kb. azonos lehet a testmagasságunk. Csak valószínű nekem hosszabb a felsőtestem, neki meg a lábai, vagy valami ilyesmi