Öreg vagyok, vagy mi, de engem az adaptív tempomat halálra idegesített pályán. Túl korán kezdett fékezni, amikor vki lassan ment a külsőben, én meg nem akartam már 300m-el előbb bemenni a belsőbe.. Mondjuk éna tolatóradart is rühellem, elég egy kikapcsolható VSA, s csá. :-)
Meg egy adaptív tempomat araszoló funkcióval, meg egy led mátrix fényszóró. Ha ezek meglennének, életem végéig 7gennel járnék. Most is van egy 2. autónak
Ezzel egyetértek, igazából az új autókból nekem ami kellene mondjuk a 7gen Accordba egy telefon tükrözésre képes kijelző, meg egy ledes fényszóró és tökéletes lenne.
De persze mindenkinek más, ez csak az én véleményem, meg már lehet öregszem.
Igen, nekünk is a gyengébbekben van a 7es. Vannak Jetták, a 150 lovas az 6os, a 110 lovas az 7es. A 7es nagyon durván finomabb, de abból már kettő is megadta magát, mindenféle előjel nélkül megállt. Millió feletti javítási összeg volt, van még 6 db ilyen, már alig várom.
Viszont van olyan újabb Superb is ami 200 lóerős és 7es DSG, de az már lehet más kicsit.
Kézivel én sem találkoztam még ilyennel, de azt mondják ezekből is az újabbak ilyenek és valami környezetvédelmi dolog van ennek a programozása mögött is.
Azt sajnos sok más típusnál is tapasztalom, amikből cégesen több generáció volt/van, hogy amíg euro5-ös motorral vettük addig jó volt vezetni is és kevesebb probléma is volt, amikor jöttek az euro6osok, azóta csak a gond van mindegyikkel.
Francia és német vonalon is tapasztalom ezt, oldalakat tudnék írni...
Jah, az olajos, 6-os DSG a megbízhatóbb. A 7-es, száraz kuplungosat a gyengébb kocsikba teszik a VW-nél.
Vezettem én is már több tucat automatát, de ilyen szarakodóst még sose. A pickupban egy full hagyományos, régivágású 4-es van, de ha megbököm a gázt, ugrik. Nagyon finoman is lehet menni vele, mint ahogy dinamikusan is term. A duplakuplungosról meg azt gondoltam, h az a legjobb, szerkezetileg egy automatizált kézi váltó, oszt tessék. De - mondom - a hangolása volt szar, egy jobb programmal azóta már helyre hozhatták. Viszont olyannal se találkoztam még, amit te írtál, h a kézi váltóval nem lehet finoman menni..
Akkor meg vagyok nyugodva, hogy nem jobb az automata, úgysem szeretem, akkor ugrálunk tovább boldogan...
Én is főleg németeket vezettem/vezetek automatában, a régi hagyományostól kezdve az első tiptronicon keresztül a mai DSG-ig. A DSG-k nagyon finomak, van több 6-os és több 7-es is a cégnél. A 7esek finomabbak, viszont azzal már többel is volt baj, 6-ossal még soha.
Ezt kipróbálhattad volna, ha átjössz.. Amikor meg nagyobb gázt adtam, h menjen már, akkor ugyanúgy megvolt a min 1 sec hatásszünet, csak utána megugrott, mint egy bakkecske. Anno egy haverom 2005-ben megvette a Passatot újan az akkor újdonság DSG-vel, s az tökéletes volt.
Na én pont erre lennék kíváncsi, hogy automatával milyen, ahogy ezt az előző hozzászólásomban írtam, de amit leírtál az nem túl bizalomgerjesztő.
Eddig automatával csak német és francia tapasztalatom van ( na jó, meg egy kicsi olasz, de az más világ volt. ),de nem vagyok automata párti.
Jut eszembe, kipróbáltad az automatát?? Mert a nálam levő Sportage-ben is duplakuplungos automata volt, s engem nagyon idegesített a késlekedése. Ha már ment, akkor gyorsan váltott, nem azzal volt gond, hanem az elindulással, de főleg akkor, ha már gurult a kocsi, s a gázra léptél. A körforgalmaknál pl tök szar volt, h nem indult el gázadásra, hanem várt legalább egy másodpercet. Hiába nyomtam meg a sport gombot, akkor nagyobb gázzal indult meg, de ugyanaz volt a késlekedés. Ezt amúgy a tesztekben is leírták, nem csak engem zavart. De sztem egy jobban megírt vezérlő szoftver azóta már megoldhatta.
Ezek az 1.5-ös motorok sztem mindenre IS jók, pláne ugye, hogy turbósak. 160 ló? Tökéletes az
Én az 1.5 szívóval is teljesen elvagyok a 114 lovával, no persze ha nagyobb kasztni lenne hozzá mint ennél, akkor kellene pár plusz lovacska, de a tiédben meglesz.
Az automata meg jó, pláne egy 7-es, de én még nem vagyok elég öreg hozzá. Adott helyzetben persze biztosan meg tudnám szokni én is.
Gt line pro (van sport is).
Cégautó adó végett csak 1.5 turbó, 160 ló.
7-es automata váltó, mindenféle jó dologgal, plusz panorámatető és vonóhorog. Orange fusion színben.
Meg mesélj kicsit, nem ismerem a Kia-t és hadd ne nézzem meg a katalógusban, milyen motorral érkezik, hány pacit szorítottak bele, hány gangos vagy nem gangos, (automata) stb-stb.? Most fosd a szót, ne amikor nem kell. ( )
Volvo nem igazán került a látómezőbe. Köszönöm, hogy eszembe juttattad, de már meg van rendelve az új. Ha minden jól meg, a karácsonyi kacsamájat már az autóban fogyaszthatom el!
Sosem lesz annyi pénzem.
Inkább az új felé kacsintgatok, vagy újabb felé, majd kiderül.
Felmerült a KIA ceed kombi (160 ló, 625 literes csomagtér!!!!), 7 év garancia, ami elég megnyugtató... Továbbá igen jól néz ki és van plusz orvoskedvezmény. Majd meglátjuk, hogy az összegzés miként néz ki egy 5-6 éves CR-V vagy egy 1-3 éves Ceed esetében.
Akkor úgy mondom, hogy a hibridtől félek. Nem bízom az akkus hajtásban. Biztosan nagyon jó, nagyon kényelmes, de az automata bégetéstől megzavarodnék.
Inkább vennék kisebb motoros turbóst, mint hibridet.
Kinek mi, de nagyon köszönöm az infót, minden jól jön. Tanulok belőle. Ki kellene próbálni egy csomó félét, aztán tudnék felelősebben dönteni, de annyi féle tesztvezetésre nem tudok elmenni. Nem baj, majd lesz valami.
A hybrid rendszerre ne fogd, az ényémbe 300e km van, van olyan, hogy egy hónapig is áll (igaz ritkán, mert a WC-re is azzal mennék ha lehetne,) és eddig még, kutya baja!
Az eszem, praktikum és a családi béke azt mondja, hogy CR-V. A szívem meg FK2 vagy 1.5 T. Ami reális lehet. Kilencven százalék, hogy a CR-V lesz a befutó.
Szia! Akár nyílvánosan is. Mi az ami érdekel? Azt kell mondjam nem igazán találtam volna "egyszerűbb+ megbízhatóbb autót. Ami az 1.4TSI-vel nem jó párosítás az a DSG, ebben nyűgös, de az 1.8TSI-ben és a 2.0 dízelekben nem. Igazából szívem szerint leginkább az 1.8TSI-t választottam volna, viszont mivel a kezdetben saját cégre vettem, annak dupla annyi lett volna a cégautó adója. A fogyasztás az enyémnél is igen baráti, jellemzően 5.5 és 7 liter között van, kellően dinamikus, lehet kicsit "fapadosabb" mint egy audi, cserébe viszont megbízhatóbb. Az 1.8 TSI is minimálisan fogyaszt többet, cserébe ott van +29Le, illetve az hogy annál a dupla befecskenezés miatt nincs kokszosodás. Nem mellékesen a Láncos motoroknál 2013 előtt pont az 1.8TSI volt a leginkább kerülendő, ennek az lett az eredménye hogy a 2013 utániaknál az áruk alatta van az 1.4TSI-nek. Ami még hataémas pozitívum, sokan foglalkoznak VCDS kódolással, így fillérekből számtalan dolog aktiválható, személyre szabható. Vezetés terén pedig nagyjából azt a feelinget hozza amit anno a 4.gen Accord.
Szia!
Gondolom alaposan utánajártál te is a vásárlás előtt a Skodáknak. Megosztanád a tapasztalataidat, ha megkérlek? Akár privátban is. Különös tekintettel a tévhitek eloszlatása témakört írd körbe nekem, ha kérhetlek! Azokból hallok, olvasok a legtöbbet!
Köszi!
Milyen gondjai vannak a TSI-knek? Csak mert sokan leragadtak a 2013 előtti láncosoknál, azután még a Vödör csavar 1.2 és 1.2 is vállalható motor lett. Az 1.4 rendkívül jó, az 1.8 méginkább, az 1.5-nél van annyi hogy csipegetik az olajat,de ez leginkább a hengerlekapcsolásos szarság számlájára írható.
Nem én mondom, hanem a Besze Sanyi, ő A Befecsis Motorok Szervize tulaja, a fiával viszik a céget. Rendszeresen publikálnak szakmai cikkeket az Autótechnika újságba ( a honlapon jobboldalt találod az írásokat), szakértőnek is rendszeresen felkérik őket, eléggé vágják a témát. Honlap: https://injektor.hu/
Nekem ezt írta, amikor jeleztem, h van egy ilyen T-GDi-m eladó:
"..a TSI gondjai eltörpülnek a koreaiak 1,6 GDI motorjához képest. Csak a mi ügyfeleink közül is többnél kpl. motorcsere volt, extrém hőterhelés következtében, megragadt dugók, kihajlott hajtókar, dugó lyukadás... A KIA meg -ahogy hallom- nemigen tüsténkedik ilyenkor helytállni, a motorcsere meg ugye horror összeg.."
Mondj egyet , én nem találkoztam problémával vele pedig a Tucsonban ilyen 1.6 T-GDI motor volt 180LE-vel. Most adtam el fél éve és vettünk egy Ioniqot helyette. A kötelező szervizen kívül semmi gond nem volt vele, pedig azért megjárta európát a családdal.
Jól megy, igazi beszopatós motor, fene sem gondolná, hogy majd ilyent lép egy VITARA. Kellően tágas, megbízható, márkaszerviz sem eszeveszetten drága. Motorra, váltóra, kamuhibrid rendszerre 10 év garancia...mi kell még. Simán bevállalnám ha úgy hozza a sors. Egy jó, őszinte autó, nem mutat többet mint ami.
Már nincs itt a BMW!
Nincs kombi Honda. Csak a Civic 9 gen, ami frissebb és nincs agyig km-rel. Lehet felszívom a pofámat, aztán mégis veszek egy 2.4 kombit, aztán legfeljebb havonta töltök bele egy liter olajat.... Legalább mindig friss lesz benne!
Én is 10 évente cserélek. És eddig minden esetben bejött a honda.
De nincs gond, vegyél fosvágent, én nem beszéllek le róla, elfér a házad előtt a bmw mellett.
Infókat gyűjtök, aztán majd lesz valami.
Sajnos nem tehetem meg, hogy évente vegyek másik autót, ezért igencsak meg kell hányni-vetni.
Negatívum... ha egyszer abból van a legtöbb az életben, azt kell minimálisra csökkenteni és akkor meglesz az autó is.
De te csak a kifogásokat keresed, mindenből csak negatívumot látsz.
Így minket tök felesleges kérdezned, mert bárki bármit mond, az valamilyen szempont szerint szar.
Nem is akarsz te autót venni.....
Néztem Hondát is. Kilenc gen Civic kombi, vicc...Nem kell. A sedan nem játszik. 8 gen Accord csak 2.4-gyel kellene, azok meg már öregek és zabálják az olajat...Toyotának olyan semmilyen autói vannak, harmatos teljesítménnyel (már ami a kombikat illeti). Mi marad? Semmi.
Biztos van olyan, akinek semmi baja sem volt vele.
A főnököm is vett egy vatta új kiá sportage-t, aztán fél év múlva eladta, mert olyan semmilyen az egész szerinte, meg kényelmetlen, meg mű....
Egy ismerősöm vett egy kia sportage-t, 40 Ekm-rel, rokontól, tehát végig ismeri az előéletét.
Állandóan szopik vele, mindig világít valami hibalámpa benne, alig javították az egyiket, már jött a másik hiba. Volt, h nyaralásról hazafelé tiltott le, alig értek vele haza. Pedig szinte új. A múltkor már ott tartott, ha még egyszer egyetlen hiba előjön, eladja a picsába.
A 2.4-est itthon nem árulták tudtommal, tehát az csak külföldről behozott lehet.
A 2.0 turbóssal én is szemeztem. Itt le lettem hurrogva, amikor Kia-kat nézegettem, de nekem továbbra is benne van a lehetőségek között.
Most volt szerencsém meglesni egy Kia Optima kombit. Az azért már elég nagynak mondható!
Belőttem magamra (186 cm), így is táncikolni tudtam volna magam mögött. A csomagtér is bőven jó, szóval ez sem lenne rossz választás, szerintem. Csak hát milyen motorral...?
De legalább megnézted
Az én 159-esemben sem volt mögöttem sok hely a hátsó ülésen ülőnek, és ez volt egyik barátomnak is a baja, hogy emiatt családnak kicsi. De ezt az ember legegyszerűbben személyesen látja, mert bármennyire is objektív egy lábtér, de mégis tud szubjektív lenni
Pl. Kawabazsynak volt mx5-je, én meg egyáltalán nem férek be magasságom miatt az mx5-be, pedig kb. azonos lehet a testmagasságunk. Csak valószínű nekem hosszabb a felsőtestem, neki meg a lábai, vagy valami ilyesmi