A Subaru azért tudott ott jól elterjedni mert összerék hajtással adták sok modelljüket. Főleg a hegyes meg havas területeken mentek jól, pl. Colorado-ban is az a vezető márka a mellett, hogy a téligumit nem ismerik és nem használják olyan széleskörűen mint az EU-ban.
A Subaru durva azzal az USA-Canada piaci résszel, nem kicsit elsöprő a piaca ott. Amerikában nem tudom, de Canadában volt ismerős és valóban azt mondta, hogy annyi Subaru van mint égen a csillag.
A Hondának sem gondoltam a kínai piacát ilyen nagynak, persze ez gondolom csak a saját piacuk százalékos elosztása, így a Toyotának valószínűleg nagyobb ott a része globálisan, hiába arányosan kevesebb önmagán belül.
A Daihatsu nem szarozik sokat: ÁZSIA, kész, slussz-passz miközben az összes többinek az export piaca jóval nagyobb az otthoninál.
egyik oldalról tényleg drágák lettek az autók és ez vélhetően szűkíti a piacot...
a másik oldalról a honda egész egyszerűen nem tud autót szállítani európának, mert vélhetően más, üzletileg fontosabb piacokra koncentrálnak...
ami pedig nincs, azt nem lehet eladni...
a civic hybridből "hegyeket" tudnának eladni, de egész egyszerűen nincs autó, nem rendelhető...
a kereskedők is "dühöngenek" miatta, de nem tudnak mit csinálni, nincs kontingens itthonra, de az eu-ra se sokkal több...
itt látható, hogy melyik piac a "fontos" a hondának...hát nem a szürke...
Nekem nem úgy tűnik, hogy el lehet adni. Alig látni az utakon újabb HONDA-t. Ha ez értékesítési siker, akkor örülök a sikerüknek. Jó, viszonylag szűk területen van alkalmam pásztázni, Magyarország, Olaszország és Ausztria. A látott mennyiség említésre sem méltó kerekítési hiba őszintén szólva.
Az én olvasatomban ez az jelenti, hogy ennyiért nem lehet nagyobb mennyiségben eladni, ennyiért az emberek nem HONDA-t vesznek javarészt.
mi egy sportos modellért fizettünk egy árat, nem egy pálya autóért...
max a marketingje hitethette el, hogy egyébként ez milyen jól megy pályán is mert mentek vele egy időt...
de attól még ez egy utcai autó, annak is tervezték, annak minden kompromisszumával...
ezt persze mindenki a személyes értékítélete alapján lefordíthatja úgy is, hogy ennek bírnia kell "mindent", de a valóság nem ez...
ez egy jó sportautó, utcára, hétköznapi felhasználásra...arra viszont kiváló, talán a piacon a legjobb...
és a konkurenseihez képest elég megbízható is...
egyébként az eladott darabszám azért nem olyan kevés, a k20c1-es szériából (fk2, fk8, fl5) mostanra már kb. 70-80.000db lehet...
de természetesen az s2k 115.000 darabszámától messze van...
Valahol értem amit mondasz és igazat is adok, de nem 100%-ban.
Viszont mi pont hogy extra árat fizetünk a TypeR-ért, hogy akkor mégsem egy sima utcai stock autót veszünk hanem amit azért akár hosszabb távon is lehet nyelezni. Lehet, csak a user-nak kell tovább tolni bele a pénzt. (olaj hűtő, vastag vízhűtő,...)
Ez a logika meg sajnos ott bukik meg hogy a TypeR-t meg nem tömegben gyártják, így aztán meg minek is fejlesztenénk egy olyat hogy jó legyen.
a mérnöki munka mindig az optimum keresésről szól...
a stock autó normál utcai használat során nem melegszik el...
bármennyire is szeretnénk azt gondolni, alapvetően ezek nem pálya autók, csak azért mert mentek velük egy "jó" kört a nürburgringen...
és meg tudják oldani, hogy a pályán ne melegedjen el...
csak azt ebben a szegmensben már nem fizetné meg senki...
(JAS TCR FL5 Civic Type R price --- over $200,000)
Szép példája a pályázásra már nem használható tuningnak... 6:16-nál már elkezdett melegedni a motor és 1.24-nél mentek fel a pályára.
PS: A rev match-et vajon miért lőtték ki belőle?