az aktív hőmenedzsmentes akkukat a márkaszervizek nem javítják, komplett csere...a teslánál is...
(a tesla bizonyos akksikat felújít a saját technológiája alapján, de nem a szerviz...nincs technológiájuk hozzá...ők csak a tesla által felújított pakkot rakják be...)
a prius/lexus vagy ima cella csere más tészta...
egyébként a toyota/lexus/honda szerviz hivatalosan ott sem javít, hanem komplett pakkot cserél...
a p2-höz 1,2 millió Ft az akku pakk...
természetesen vannak aftermarket megoldások amivel mégis megoldható...
én is most cseréltettem a p2-ben őket...
de ez nem oem megoldás...
Azt azért tegyük hozzá , hogy nem feltétlen kell az egész pakkot kicserélni mert pl van ami több összekapcsolt cellaegységből épül fel. Ergo ha szerencsés az ember elég a sérült részt. De nyilván típusra válogatja.
Na egy személyes tapasztalat regeneráció vs. fékezés. Ha 100-ról fékezek pedállal, és a zöld töltés csík nem éri el az alját de még a 3/4-ét sem, akkor használja az első fékeket is. Ha viszont a kormányon lévő karokkal lassítok és ugyanannyit mutat a zöld csík akkor csak regenerál és nem használja a fékeket. Hogy honnan tudom? Onnan hogy 100nál fékezéskor ráz a kormány ha viszont a karokkal lassítok akkor nem ráz. Ez mondjuk megmagyarázza miért annyira fékporos az első felni és miért van már válla a féktárcsának, 19000km van benne. Amit viszont nem próbáltam hogy a onepedaldriving-nál is fékez-e vagy csak regenerál. Ezt majd jövő héten kipróbálom. Aztán lehet hogy a sokszor lemerült kisaksi miatt a rendszer tele van hibakóddal és azért működik így mint vészprogram. Amúgy jövő héten cserélik garanciában.