HONDA fórum
2024. május 30. csütörtök, 09:03,  Janka, Zsanett Legújabb regisztráltunk: gyulko 0 



Téma neve

#318640 ePtOn 0  2023. június 8. 16:31:17 re: #318636 ([TypeV] + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Nézegettem nagyon.a Passat GTE-ket, és ezzel rémisztett el engem is.
A 700e forintos szerviz, ahol a váltó olaj, olaj, stb cserélv volt, meg karbantartás (Passat GTE FB csoportban írta egyik ember). Illetve a DSG váltó ami a 80-200e között futott autóknál simán behalhat és a javítása brutál - erre volt valami megoldás, hogy "biztosítást" lehet erre kötni külön....

Több VW-m volt és alapvetően megfelelnek. Jó érzés volt beülni elsőre, de mikor mentem egy kört utána (egy EV után) azt éreztem, hogy visszarepültem az időbe 10 évet.

Ami teszteket láttam ott autópályán 8 literes fogyasztást lehet elérni vele...
Pedig árban, külsőben, belsőben, méretben nekem tetszett.
2023. június 8. 16:43:32: megválaszolva zsoltl 0  által, → #318644 

#318636 [TypeV] +  2023. június 8. 16:16:30 re: #318634 (Tonx + )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
PASSAT GTE .... garancia lejárta után nem sokkal 2.5 millió Ft-os váltó javítás.

Majd fél év múlva újra egy ilyen kör, az előző javítás pedig semmi esetre sem garanciális. Annyi, hogy erre a második körre ki kellett szállítani Németországba az autót, ott javították.
2023. június 8. 18:41:41: megválaszolva Tonx +  által, → #318650 
2023. június 8. 16:31:17: megválaszolva ePtOn 0  által, → #318640 
2023. június 8. 16:28:08: megválaszolva zsoltl 0  által, → #318639 
2023. június 8. 16:24:37: megválaszolva Kard 0  által, → #318637 

#318634 Tonx +  2023. június 8. 16:11:10 re: #318630 (Kard 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
A 2-höz: öcsém villany gófja most volt műszakin 6 éves 50e km. Első hátsó fékek kuka. Nem elkoptak szimplán egy rozsda az egész:( Szóval jól hangzik hogy nem kopik de helyette tök rozsda lesz.
2023. június 8. 16:16:30: megválaszolva [TypeV] +  által, → #318636 
2023. június 8. 16:15:44: megválaszolva Kard 0  által, → #318635 

#318630 Kard 0  2023. június 8. 15:23:51 re: #318624 (ePtOn 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +1 | rejt
Szerinted :)

Nekem meg PHEV-em van 4,5 éve és nagyon is megérte.
1M-el került anno többe mint ugyanez nem PHEV verzióban (BMW 330i vs 330e).
1. Nem volt cégautó adó. Ami 3 évig 22e volt havonta, utána 42e. 1,3M (ez négy év volt, azóta kikerült a cégből az autó)
2. Nem költesz fékre, még így 63e km után is még 90e kilométert mond a fékekre az iDrive.
3. Meglepődnél, hogy mennyi rövid távot mész, 10-20 kilométerekre gondolok főleg ha városban vagy agglomerációban laksz. Én se hittem volna, de még így ezzel a 25 km (ennyit tud az F30 330e) hatótávval is rengeteg elektromos kilométer gyűlik össze. Csak érdekességképpen 2,3L a fogyasztásom plusz 14,3 kWh. Nálam két opció van, gyerek ovi/iskolába hordása, napi 2x full villany, illetve hosszabb utak akkor nyilván benzin.
4. Ez a fogyasztás nagyon nem igaz. Hasonlóan vagy jobban fogyasztanak mint egy dízel. Az amit sokan nem vesznek számításba, hogy ilyenkor a motor tud játszani azzal, hogy optimális tartományba tartsa magát. Tehát ha az optimális tartomány az X lóerőt ad le, de a hajtáshoz csak X-5-re van szükség akkor szépen benyomja az akkumulátorba a maradékot. Voltunk Horvátországban, Brac, Bol. Közel ezer km. Végig a megengedett értékkel (130 km/h) mentünk és 6,2L-es átlag jött ki. Ennél pl. egy 330d rosszabbul fogyaszt. Nyilván ez autópályán igaz, városban meg sokkal de sokkal jobban jársz egy phev-el.
+1 Nyugodtan elmehetsz a budira is autóval, mert nem izgulsz, hogy jajj hát két kilométer pont a legnagyobb gyilkosság a motornak.

2023. június 8. 16:39:19: megválaszolva ePtOn 0  által, → #318642 
2023. június 8. 16:11:10: megválaszolva Tonx +  által, → #318634 

#318624 ePtOn 0  2023. június 8. 12:31:22 re: #318623 (Kard 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +2 | rejt
A PHEV szerintem nem éri meg.
Ugyanazokat a költségeket fogod rákölteni (szerviz), mint egy belsőégésű, csak pluszba mellé még kapod az elektromos + és a hibrid hajtás "átkát" is.
Mellette a fogyasztása nem jobb. Egy Passat GTE 25-30km-ert megy el elektromosan (20 kWh feletti fogyasztása van). 5.5 - 8 liter között van a fogyasztása átlagban.
Ezt simán tudja egy dízel is olcsóbban és jobb fenntarthatósággal.

A töltés dolog tök jó lenne persze.
Az áram ingyen lesz, de majd rányomnak olyan egyéb terheket, hogy ez se érje meg - lásd rendszerhasználati díj és majd jön még rá az egyéb adó.
Itthon minden arról szól, hogy hogyan lehet az utolsó csepp forintot is kipréselni az emberekből és emiatt (is) tökéletesen értelmét veszti a környezetvédelem. Önmagában ezt mindenki leszarja, tehát csak akkor lenne ebben előrelépés, ha anyagilag is megérné az embereknek.
2023. június 8. 16:26:21: megválaszolva zsoltl 0  által, → #318638 
2023. június 8. 15:23:51: megválaszolva Kard 0  által, → #318630 
2023. június 8. 14:27:34: megválaszolva Locutus +  által, → #318628 
2023. június 8. 13:26:39: megválaszolva [TypeV] +  által, → #318625 

#318623 Kard 0  2023. június 8. 11:04:17 re: #318622 (ePtOn 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +4 | rejt
PHEV :)
Pont erre találták ki, helyben kis távolságokra ott a villany, hosszabb útra meg a benzin.

Visszatérve a töltőárakra. Azért ott is lehetne sokat javítani a dolgokon. Magyarországon a tavaszi és nyári időszakokban hatalmas völgyidőszakok vannak napközben, köszönhető a sok napelemnek. Sokszor akár negatív áramárakkal. Miért ne lehetne ilyenkor valami kedvezményes csomag. Múltkor volt, hogy -40 és -70 között volt az áram ára nagyker (igen jól olvasod, minden elfogyasztott kW után fizettek neked 70 forintot). Annyit kéne, hogy jön az appban az üzenet, most csak 40 forint a töltés és még keres is rendesen a szolgáltató rajta, közben meg segít a teherelosztónak kiegyenlíteni a fölösleges kapacitásokat.
2023. június 8. 12:31:22: megválaszolva ePtOn 0  által, → #318624 

#318622 ePtOn 0  2023. június 8. 10:05:08 re: #318619 (Kard 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +2 | rejt
Egyébként én azt gondolom, hogy tud működni városban is, tömblakásban az EV autózás. Viszont ez esetben már nem lesz előnye (sőt) a benzinesekkel szemben. De pl a töltés megoldható, ha vásárolni megy az ember, vagy moziba, vagy bárhova, jobb esetben 1-2 óra alatt villámtöltővel fullra tölthető az autó - és akkor itt jön az, hogy nagyon nem mindegy, hogy milyen EV, mekkora akku, mekkora hatótáv, hány naponta kell így tölteni, milyen töltés, stb-stb. Nyilván, ha van egy 70-100 kWh-s akkus autód és napi 50 km-ert mész, akkor 7-8 naponta kell csak egyszer, vagy folyamatosan kisebb (fél óra DC - 1-2 óra AC) töltések kellenek csak. Nade ez legalább 20-30 millióba kerül. Ha amúgy is ilyen értékű autót vettél volna, akkor lehet ez "jó buli"....de ha ennél olcsóbb EV-t veszel (3-8 millió forint között), akkor ott azért jönnek a kompromisszumok bőven és még többször kell tölteni, akár lassabban is tölthet, stb-stb.
Szóval szerintem sok macera lehet (pl. 10 különböző alkalmazás a töltőkhöz, amik amúgy sem működnek, vagy épp foglaltak) vele és összességében a ráfordított költségek és idő miatt sem biztos, hogy megéri. Pedig basszus mennyire jó lenne, amikor a dugóban ülve néma csend van és lehúzhatnád végre az ablakot, hogy friss levegőt lélegezz be...
2023. június 8. 11:04:17: megválaszolva Kard 0  által, → #318623 

#318619 Kard 0  2023. június 7. 23:04:36 re: #318577 (ePtOn 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Ja csak ez nehéz. Mert ha Superchargeren töltesz csak akkor drága, ha otthon akkor olcsóbb, ha van napelemed is aminek a beker ára jelenleg olyan 10 forint per kWh akkor még olcsóbb. Villanyautó akkor éri meg igazán ha van családi házad és tudsz otthon tölteni.

Amúgy az elmúlt évek tapasztalatai alapján az évek is számítanak az akkumulátorban hasonlóan mint a kilométer. emiatt egy 4 év alatt 400e km nem biztos, hogy ugyanaz mint 15 év alatt 400e km, akkumulátor degradáció szempontjából.
2023. június 8. 10:05:08: megválaszolva ePtOn 0  által, → #318622 
2023. június 8. 09:23:01: megválaszolva ePtOn 0  által, → #318621 
2023. június 8. 08:02:13: megválaszolva F.E.K. 0  által, → #318620 

#318577 ePtOn 0  2023. június 5. 12:22:34 re: #318574 (integra_type_r 0 )  ←  ‹›   →  ↑  +3 | rejt
A Model S esetén elég sok akku / motorcserés változat volt már. Nagyon remélem, hogy a Model 3 legfrissebb darabjai is tudják majd ezt az élettartamot. Ez már teljesen jó, bár ne felejtsük, ha akku csere lesz, akkor ugrik 6-10 millió, ami az autó értékének legalább a fele.

Egy olyan összehasonlításra lennék igazából kiváncsi, hogy az autó új értékén vásárolt belsőégésű konkureciával összehasonlítva mondjuk 1000 - 10 000 darabos nagyságrendben részletesen látható lenne az 5 év és x km alatti fogyasztás / töltés költségek, valamint a teljes szervizelési költség és ezeknek a környezeti lábnyoma.
2023. június 7. 23:04:36: megválaszolva Kard 0  által, → #318619 

#318574 integra_type_r 0  2023. június 5. 11:12:37    ‹›   →  ↑  +1 | rejt

"Sokan kérdezik itt mennyire megbízható a Model 3. Néhány napja került fel a Twitterre egy kép erről a közel 600 000km-t futott darabról, amiben 2500SUC után is gyári az akkumulátor (75%-on), gyári a motor és a meghajtás is sőt a GYÁRI FÉKEK voltak még rajta 500e-nél az akkori postban... Amúgy a kommentek között elég sok 500e+-t futott M3 van…"

369k miles...


2023. június 5. 12:22:34: megválaszolva ePtOn 0  által, → #318577 



Felhasználói lehetőségek
Felhasználói neved:
Jelszavad:







Get Firefox!

 A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.
Moderáció és szabályok

Szerver load: 0.44, 0.43, 0.35
Oldalgeneráláshoz felhasznált idő: 0.042 mp, 15 query