Azt mondjuk nem értem, h ilyen testületnél mi az indok h automatát válasszanak, ami ugye drágább, a legtöbb esetben rontja a menetteljesítményt (kivéve persze a dupla kuplungosok, meg a jó, sok fokozatú olajkavarók), s plusz hibaforrás..?
Jópár hagyományos, 4-es automata váltós kocsim volt eddig, és ugye most is az van. Ilyen késlekedést soha nem tapasztaltam, nem is jellemző az olajkavarókra. Inkább az, hogy lassabban váltják a fokozatot, ha az ember kézzel nyúlna bele, illetve lassabban váltanak vissza padlógáznál. De olyan, hogy letaposom a gázt, s 1, de akár 2 másodpercig ezt nem követi érdemi gyorsulás, csak a Kia csinálta nálam.. Már eladtam, úgyhogy nem tudom megmutatni, de a tesztekben is írják, hogy ilyen. Fel lehetett rá készülni, s előbb lenyomni a gázt, de akkor is idegesítő volt.
Ez a késlekedés a régebbi autómatákban volt jellemző.
A mai új autókban nincs ilyen. Normál módban sem, viszont ha berakom sport módba, a pillanat töredéke alatt ugrik. Munállal kb esélyed sincs úgy elindulni, ahogy egy autómatával tudsz.
Annak is késett az automatája? Mer a Kia olyan volt, h ha ráléptél a gázra, akkor 1 sec hatásszünet után indult el. De ha már gurultál, monnyuk egy körforgó felé, s amint meggyőződtél, h nem jön semmi, s a gázra léptél, inkább 2 másodperc volt a késlekedés.. Nem is dicsérik azt a duplakuplungost, a szervizükben sem.
Nekem Tucson 1,6 T-GDI volt egy darabig a céges autóm, 7 sebességes automata. Semmi gond nem volt vele, és eléggé tetszett, még ha nem is vagyok automata párti, akkor is
Semmi gond nincs ezzel a motorral, ha normálisan karban van tartva 250.000-300.000 km elmennek. Több ilyen motor is van ismerősi körben , illetve az előző N-emben is ennek a továbbfejlesztett változata volt. Sok-sok ilyen motor van a csoportban ami pályanapokon is részt vesz szép számban, és már 150.000 km felett van a kocsiban. Motorcseréről eddig nincs hír. 1-1 kisebb alkatrész hiba eset előfordult, de hol nem? Illetve garanciában cserélték.
A motor miatt nem kell félned. A váltó még 1 kérdés mert a 6 sebességes automatát dicsérik, de ha manuálissal veszed biztos semmi gondod nem lesz. Amúgy az 1.6 T-GDI ( 180LE) motor meg a 2019-es Tucsonomban volt sose volt semmi gondja, és azért bejártuk vele európát családdal. Most februárban adtam el 4 évesen, és nem kellett hiba miatt szervízbe vinnem. 1x egy nyest ette meg a hűtőcsövet és 1 kábelkorbácsot amit sikerült garanciában cseréltetnem.
Viszont érdekes hogy itt egy darab kép sincs a motorról