A Kia szalonban mondták, h a hagyományos, olajkavarós automata az nem ilyen szar, csak ez sikerült vhogy ilyen tohonyára. Pályán nem tűnik fel, de városban tök idegesítő. Vazz a hombárban egy tök hagyományos, tiptronic mentes 4-es olajkavaró van, de ha rápöckölök a gázra, az azonnal elkezd rombolni.
Nálunk most lett pár céges Kia nálunk, én egy 1,5 T-GDI-t használok. Nagyon jó kis autó minden szempontból, egy idegesítő tulajdonsága van. Induláskor ha kicsit is leesik a fordulat akkor rángat, nagyon nehéz vele finoman elindulni. Pedig nagyon sokat és sokféle autót vezetek, soha nem volt gondom semmivel. A Kia szalonban is mondták, hogy az összes új benzines Kia ilyen.
Na ezért gondoltam, hogy ez az autó akkor lehet jobb automata váltóval, pedig én sem szeretem az automatákat. De ezek szerint amit írtál mégsem...
Annak is késett az automatája? Mer a Kia olyan volt, h ha ráléptél a gázra, akkor 1 sec hatásszünet után indult el. De ha már gurultál, monnyuk egy körforgó felé, s amint meggyőződtél, h nem jön semmi, s a gázra léptél, inkább 2 másodperc volt a késlekedés.. Nem is dicsérik azt a duplakuplungost, a szervizükben sem.
Nekem Tucson 1,6 T-GDI volt egy darabig a céges autóm, 7 sebességes automata. Semmi gond nem volt vele, és eléggé tetszett, még ha nem is vagyok automata párti, akkor is
Semmi gond nincs ezzel a motorral, ha normálisan karban van tartva 250.000-300.000 km elmennek. Több ilyen motor is van ismerősi körben , illetve az előző N-emben is ennek a továbbfejlesztett változata volt. Sok-sok ilyen motor van a csoportban ami pályanapokon is részt vesz szép számban, és már 150.000 km felett van a kocsiban. Motorcseréről eddig nincs hír. 1-1 kisebb alkatrész hiba eset előfordult, de hol nem? Illetve garanciában cserélték.
A motor miatt nem kell félned. A váltó még 1 kérdés mert a 6 sebességes automatát dicsérik, de ha manuálissal veszed biztos semmi gondod nem lesz. Amúgy az 1.6 T-GDI ( 180LE) motor meg a 2019-es Tucsonomban volt sose volt semmi gondja, és azért bejártuk vele európát családdal. Most februárban adtam el 4 évesen, és nem kellett hiba miatt szervízbe vinnem. 1x egy nyest ette meg a hűtőcsövet és 1 kábelkorbácsot amit sikerült garanciában cseréltetnem.
Viszont érdekes hogy itt egy darab kép sincs a motorról