Az is szép teljesítmény, a Kékesre felfutni!
Az árakról csak annyit hogy egy agyrém valóban az egész, minden terméknek olyan ára van hogy a már nem tudom megállapítani néha hogy most akkor ez komoly vagy sem. 650 ezer Ft nagyjából 1.5-2 havi fizu, kb mindig is ennyi volt egy jó canga ára, amivel már nem csak a szomszéd faluig lehet eltekerni hanem komolyabb célokat lehet kitűzni. Persze a határ a csillagos ég, de az már a profi sportolók és nagyon lelkes amatőrök dimenziója.
De lehet hogy csak már csak ebben a nagy jólétben lettünk ilyen nagyravágyók, suhanckoromban nagyapám vázas Csepel biciklijével tekertem át Aggtelekről Jósvafőre a hegyek között, meg ki az erdőre földutakon, egy szaros kontrafék volt rajta hátul, elől a semmit nem érő dörzsfék, a hajtókarjai biliacélból készült ékekkel volt rögzítve, emelkedőn tekerve nyikorgott-recsegett az egész. Nagyapám is ilyen biciklivel járta a hegyeket amikor telefonszerelő volt, nem volt váltó meg ilyen úri huncutságok, szóval keménynek kellett lenni és kész.
Értelek, persze, de embertelen dolog ennyi pénzt kiadni bringára.
Nana! Kikérem magamnak a hulladék jelzőt a bicajra. Azóta is azt nyüstölöm és még gyári rajta minden.
A Kékest futva hódítottam meg. Na jó, onnan ezért nem futottam haza!
Arrébgurulni meg boltba járni talán még jó lehet egy 48 ezres canga (nyilván használtan, egy új 48 ezres canga 12 évvel ezelőtt is selejt kategória volt ), de mondjuk a Balcsit körbetekerni vagy a Kékestetőt meghódítani 60 km távolságból (meg természetesen haza is tekerni onnan ), nos arra egy teszkós bicikli már nagyon kevés.
Idehaza egy Giant Revolt 1 - ami ugyan nem hi-tec cucc, de már egy egész elfogadható bringa - 650-ért kapható. Egy ilyen gép bőven elegendő átlagos felhasználásra, nyilván aki komolyabban űzi a cangázást annak ez kevés lehet.
Méghogy leestek a bicikli árak? 6 évvel ezelőtt vettem egy Giant bringát 300 ezerért, ugyanez a modell 500 ezerbe kerül jelenleg, úgy hogy koppra ugyanaz a technika, nem fejlesztettek rajta semmit. Már egy ideje gondolkodom hogy benevezek egy gravel cangára, de egy normális, hidraulikus tárcsafékes gravel 600-650 ezertől indul.
Ebből is látszik a társadalom elkényelmesedése. Ráállsz, húzod a kart, aztán mész...
A bringa már nem divat, le is estek az árak, Decathlon tele kiárusított bringával. Kam kovidkor meg nem volt készlet, egy biciklire fél - 1 évet vártál, mert mindenki felvásárolta.
Már senki nem akar kalóriát égetni a bicklizéssel, mert az fárasztó, aztán csodálkozunk ugy nézünk ki, ahogy..
Mondjuk én ezt úgy oldanám meg, és ebben nem ördögtől való Karácsony egész sávos megtartása a bicajosoknak, hogy ha bemennék valahova autóval (egy külkerületben lévő P+R parkolóig) és jó helyen le tudok parkolni akkor a csomagtartóból előkapok egy elektromos rollert és bent a városban ezeken a sávokon tudok közlekedni. De ezzel is az a baj, hogy elég speciális és nem mindenkinek jó.
Meg az is van az elektromos rollereknél, hogy kicsi a kereke és akkora kátyúk vannak néhol, hogy ha belemész akkor perecelsz olyat, hogy beszarsz. Zacher pont most beszélt róla, hogy ha esnek az elektromos rolleresek akkor rendszerint az állkapcsuk szokott leszakadni. Köszi.
De való igaz, hogy egyszerűen nem lehet mindig bicajozni. Örülök, hogy a hollandok kisebb városokban mint Budapest meg tudják oldani.
Szeretek bringázni, tavasztól őszig sokat szoktam. De én is ingázok, mondjuk nem autóval, tömegközlekedéssel.
Csak néha jövök autóval amikor nagyon tele a tököm,h. napi majd 3 órát utazok összesen.
Azért nem szívesen bringáznék hajnalban 35km-t, meg délután lezsibbadva vissza.
Főleg nem esőben, meg főleg nem nyáron 45 fokban a 100 fokos aszfalton
Meg mi van ha elkap egy zivatar fossá ázok, reggel eleve úgy érek be,h. zuhanyzással kezdhetem, vagy szagolgassanak a munkatársaim izzadtan.
Vagy mi van ha kapok egy defektet és ezért elkésem stb. Persze a busz is kaphat amivel járok de az akkor is más.
Abszolút megértem aki inkább autóval megy, mert nincs kedve oda-vissza napi 4 órát tömegközlekedni, mikor autóval megússza a feléből.
Ha csak be kell ugrani heti egyszer pár órát az irodába, nem kell hajnalban kelni minden nap és időre beérni mert amúgy 90%-ban homeofiice-ban tolja valaki, hát úgy könnyű mondjuk kampányolni a járjál dolgozni bringával dolog mellett...
A baj, hogy nincs olyan út mint Barcelonában és nem készülnek P+R parkolók tömegével. Egyébként meg nagyon nagy ellensége lett Karácsonynak az autóval ingázó emberek csak arra sosem gondol, hogy vannak helyzetek amikor nem tudsz gyalog menni.
Engem az a példa zsibbaszt le agyilag mikor ezt mondják, hogy " minden autóban 1 ember utazik ". Lehet sok ilyen van de akkor talán kínálni kellene valamit ezeknek az embereknek de aki a gyerekét viszi ide meg oda meg van ezerötszáz csomagja az nem tud bicajozni főleg nem télvíz idején....
Az M3 pótlóbuszok sávját biciklisávvá alakítják miután újra végig járható lesz a metro.
Az autósok már úgy is megszokták,h. az a sáv nem használható....
Ezt a papucsállatkát még senki nem akarta agyonverni???