Hát, jó kis technika van akkor alattad, az én cangám sokkal egyszerűbb szerkezet. 99.9%-ban aszfalton tekerek, előzőleg egy belépő szintű Kellys trekking cangám , 4-5 ezer km-t lenyomtam vele, de valami masszívabbra vágytam mert a 90++ kilóm alatt kicsit nyeklett-nyaklott amikor bele kellett kapaszkodni egy jobbféle emelkedőn felfele. A legszívesebben valami outi cangát vettem volna, de az vékony gumi nem ezekre a fosch utakra való, majd ha az Alpokban fogok lakni, veszek egyet. Akkoriban a gravel cangák még nagyon kezdeti fázisban voltak, így a legjobb választás egy 29er merev vázas canga lett, jó ballonos gumikkal, ezek adják a rugózást lényegi részét. A hidrós tárcsafék már alapkövetelmény volt, az előző gépen nagyon bejött. Alapvetően hosszú távokat megyek -minimum 80 km- illetve régebben melózni jártam 20 km távolságra, így mindenféle kiegészítővel felszereltem a gépet hogy magammal tudjam vinni a holmimat, meg a szükséges szerszámokat, tartalék belsőt, stb.
Hát sajna pár éve nem olcsók a bringák..... Főlegm ikor divatba jött már szerintem a covid előtt is....
Én jó pár éve vettem egy 2011-es kiadású TREK 8500 bringát, nem gyári felszereltséggel. Kéz alól.
Pár dolog butított rajta, felnik, ülés, nyeregcső stb. Szóval nem a gyári Bontrager cuccok vannak rajta.
A teló is egy butább Manitou rugós. Épített bringa volt.
De nem bántam meg, mert eleve a vázba beleszerettem és a hajtás is Deore XT Hollo II (FC-M771 asszem)
Egyedül az a kurva press fit középcsapágy megoldás ami sosem hagyott nyugodni. De remélem sosem lesz baj vele
Persze azóta kicseréltem rajta jó pár dolgot, RS Reba SL dupla kamrás légrugós teló ment bele többek között (egy évig vadásztam rá) meg másik pedál, stb.
De kurva jó váz. Szerintem az egyik legjobb Alu váz ami elérhető volt talán árban is. Bírja a terepezést, egy kis CC, túrázásra is jó, nagyon jó a geója kapaszkodáshoz is. Állat, imádom
Méghogy leestek a bicikli árak? 6 évvel ezelőtt vettem egy Giant bringát 300 ezerért, ugyanez a modell 500 ezerbe kerül jelenleg, úgy hogy koppra ugyanaz a technika, nem fejlesztettek rajta semmit. Már egy ideje gondolkodom hogy benevezek egy gravel cangára, de egy normális, hidraulikus tárcsafékes gravel 600-650 ezertől indul.
Ebből is látszik a társadalom elkényelmesedése. Ráállsz, húzod a kart, aztán mész...
A bringa már nem divat, le is estek az árak, Decathlon tele kiárusított bringával. Kam kovidkor meg nem volt készlet, egy biciklire fél - 1 évet vártál, mert mindenki felvásárolta.
Már senki nem akar kalóriát égetni a bicklizéssel, mert az fárasztó, aztán csodálkozunk ugy nézünk ki, ahogy..
Mondjuk én ezt úgy oldanám meg, és ebben nem ördögtől való Karácsony egész sávos megtartása a bicajosoknak, hogy ha bemennék valahova autóval (egy külkerületben lévő P+R parkolóig) és jó helyen le tudok parkolni akkor a csomagtartóból előkapok egy elektromos rollert és bent a városban ezeken a sávokon tudok közlekedni. De ezzel is az a baj, hogy elég speciális és nem mindenkinek jó.
Meg az is van az elektromos rollereknél, hogy kicsi a kereke és akkora kátyúk vannak néhol, hogy ha belemész akkor perecelsz olyat, hogy beszarsz. Zacher pont most beszélt róla, hogy ha esnek az elektromos rolleresek akkor rendszerint az állkapcsuk szokott leszakadni. Köszi.
De való igaz, hogy egyszerűen nem lehet mindig bicajozni. Örülök, hogy a hollandok kisebb városokban mint Budapest meg tudják oldani.
Szeretek bringázni, tavasztól őszig sokat szoktam. De én is ingázok, mondjuk nem autóval, tömegközlekedéssel.
Csak néha jövök autóval amikor nagyon tele a tököm,h. napi majd 3 órát utazok összesen.
Azért nem szívesen bringáznék hajnalban 35km-t, meg délután lezsibbadva vissza.
Főleg nem esőben, meg főleg nem nyáron 45 fokban a 100 fokos aszfalton
Meg mi van ha elkap egy zivatar fossá ázok, reggel eleve úgy érek be,h. zuhanyzással kezdhetem, vagy szagolgassanak a munkatársaim izzadtan.
Vagy mi van ha kapok egy defektet és ezért elkésem stb. Persze a busz is kaphat amivel járok de az akkor is más.
Abszolút megértem aki inkább autóval megy, mert nincs kedve oda-vissza napi 4 órát tömegközlekedni, mikor autóval megússza a feléből.
Ha csak be kell ugrani heti egyszer pár órát az irodába, nem kell hajnalban kelni minden nap és időre beérni mert amúgy 90%-ban homeofiice-ban tolja valaki, hát úgy könnyű mondjuk kampányolni a járjál dolgozni bringával dolog mellett...
A baj, hogy nincs olyan út mint Barcelonában és nem készülnek P+R parkolók tömegével. Egyébként meg nagyon nagy ellensége lett Karácsonynak az autóval ingázó emberek csak arra sosem gondol, hogy vannak helyzetek amikor nem tudsz gyalog menni.
Engem az a példa zsibbaszt le agyilag mikor ezt mondják, hogy " minden autóban 1 ember utazik ". Lehet sok ilyen van de akkor talán kínálni kellene valamit ezeknek az embereknek de aki a gyerekét viszi ide meg oda meg van ezerötszáz csomagja az nem tud bicajozni főleg nem télvíz idején....
Az M3 pótlóbuszok sávját biciklisávvá alakítják miután újra végig járható lesz a metro.
Az autósok már úgy is megszokták,h. az a sáv nem használható....
Ezt a papucsállatkát még senki nem akarta agyonverni???