Ha megnyitod a linket, akkor le van írva, hogy kik regisztráltak:
- Alpine Racing
- Audi
- Ferrari S.p.A.
- Honda Racing Corporation
- Mercedes-AMG High Performance Powertrains Ltd.
- Red Bull Ford
Más nem jelentkezett, tehát 2026-tól ők lesznek "csak". A porsche-t leírtam, hogy mi lett, a GM meg szerintem egyszerűen csak nem tudott Andrettivel megállapodni, vagy Andretti jön majd a Hondával így, hogy kukába esett a RB-Honda.
Bevallom én csak felszínesen emlékszem, hogy volt vmi affér, mert a Ferrari kifogásolta, hogy a RBPT mint új gyártó tesztelési meg egyéb kedvezményeket kap. Erre jött az, hogy akkor a Honda is benevez és így jogilag elkülönülő lett a RBPT és a HRC.
Most, hogy belépett a Ford, ez azt jelenti, hogy ők is leadták '22 nov-ig a jelentkezésüket a '26-os belépésre? Tehát mint gyártó lesznek jelen? Vagy hogy van ez?
Utána olvastam elég sokat, nem csak a magyarra átfordított külföldi cikkeket. Kvázi az van, hogy a H-tól átvett mindent a RB, most saját kézben volt már a teljes motorrészleg, átcsábítottak egy rakás mérnököt is. Most annyi történt, hogy a Fordtól is érkeznek mérnökök, meg technológia (és ami a lényeg: teherautókkal hozzák a pénzt), de ugyanott fogják gyártani a motort. A Fordnak semmi beleszólása nem lesz semmibe, Helmuték döntenek mindenről. A porsche ezért nem lett partner, mert ők bele akartak szólni a dolgokba.
A Ford lényegében a RB farvizén akar VB lenni, hiszen az oroszlánrészt a RB végzi, annyi, hogy a lóvéért meg a technikai segítségért cserében a logo ott lesz a kocsin. Szóval elvileg nagyon okosan csinálja a RB, hiszen szinte semmi sem fog változni. A mostani mérnökök csinálják a következő motort is. Ami még slusszpoén, hogy ugye új gyártóként egy csomó kedvezményt megkapnak.
Szóval Kázmérnak is meg rooby-nak is igaza volt valamilyen szinten.
Ott volt vmi kavarás a mérnökökkel... Hondától jönnek, de a RB fizeti őket, vagy hogy ... No, akkor most lehet úgy lesz, hogy a Honda mérnökei a RB gyárban dolgoznak, de majd a Fordtól kapják a fizut.
3 szereplő = 3x költség plafon
2033-ra kb. lehet megint világverő autójuk. De egy nulláról belépő új motor biztos, hogy nem lesz top3. Hacsak nem azt játsszák, hogy a RBPT gyárában gyártják, és pénzügyileg támogatja a Ford, meg esetleg néhány szakemberrel. Így saját motorjuk lesz, egy nagy nevű szponzorral. Red Bull Cosworth néven mondjuk.
Mikor a hondának mentőövet dobtak, akkor se hittük volna, hogy végül elérik a vb-t. '26-tól új szabályozás... Még akár jól is kijöhetnek ebből.
Sokkal inkább érdekel mi lesz a hondával, illetve a RBpowertrains sorsa.