Na pl. ezt sem kéne csinálnia. Sajnos vagy nem sajnos a Honda sokszor elég érzékeny a nem gyári cuccokra, (vagy fordítva ) és ezek szerint ezt a Conti-t se "fogadja be" teljesen, mert ilyen "párás időben csúszik/sivít" dolognak nagyon nem kéne megtörténnie egy pár éves szíjnál.
Emlékeim szerint 4 éves,21 nyarán állítottam a feszességén, mert akkor párásabb időben sivított induláskor, ezt azóta is csinálja, de a feszültség jó akkor is.
Köszönöm a válaszod, fura, hogy ilyen könnyen megcsúszik a szíj, pedig Conti van rajta, más autóknál nekem ez vált be a legjobban. De ha van más márkával jó tapasztalat, szívesen fogadom.
Az önindító meg akkor elmegy felújításra, végülis 20 éve szolgál az autóban, lassan ideje.
Ilyen szíj csere öcsémnek volt mostanában a Jazz-ben, kb. ugyanezek a tünetek, főleg szutykos időben "zenélt" neki szépen, meleg/száraz időben semmi. Csere. (Meg is oldotta természetesen)
Az önindító meg: Ilyenre a K20-as önindítók hajlamosak, hidegben "prüszkölnek" szinte akármit csinálsz. CTR, Accord 2.0, Stream, ezeknél mind tapasztaltam ezt.
De az 1.4 7gen Civic-emnél ilyen sose volt, (14 évet volt nálam egy) azt gondolnám, hogy az 1.6-nál se természetes ez, javítani, felújítani kell a lelkemet, ez van. (de konkrét tippet nem tudok sajnos konkrét tapasztalat híján)
Sziasztok! Kis segítséget kérnék, hogy találkozott-e valaki hasonlóval, és mi lehet a megoldás. 2003-as Civic EU8, 1.6 benzin d16 automata, 180 000 km. Esős időben néha olyan, mintha megcsúszna a hosszbordásszíj néhány másodpercre, és lemegy a feszültség ilyen 11 volt környékére. A lámpán is látszik, hogy gyengébben világít, és visít is az ékszíj. Száraz időben gond nélkül működik, nem jelentkezik ez a probléma.
Másik kérdésem még az önindító lenne, néha nem húz vissza elég hamar a behúzótekercs, és egy kicsit ilyen prüszkölős hangja van. Elég lehet egy takarítás, vagy felújítás, vagy inkább új alkatrész vásárlása? Utóbbi esetben mi az ajánlott?