Nekem is 230-as van csak. Viszont a villanyóra hátulján közvetlen a fővezetéki elosztóból veszem neki az áramot 4mm2-es kábellal és egy komolyabb 230-as aljzattal plusz FI-vel, nem is melegszik (ellenben a ház oldalán az 20 perc után már 60 fok felett volt). Viszont nagyobbat meg még nem tudok mert csak 3x16A van és az E csak egy fázist hajlandó kezelni (lehetne 2 fázison is a 6,4kW) így marad a gyári töltő. Tervben van legalább 1 fázison a 32A mert többet nem tud a bejövő de azt majd jövőre.
Ezt én se értem.
A lakásokat az alap, 32 amperes vételezési lehetőséggel adtam át. De úgy rendeltem meg a villanyszerelést, hogy a villanyóráktól (ennek külön falat kellett raknom a telek sarkában) 5 eres kábelt húzzon be mindhárom lakásig, hogy ha esetleg majd vki villanyautót töltene 3 fázison, akkor erre se legyen gondja. Kifizeti az elektromos művek felé a többletet, átkötik a szekrényben , s voilá.
Azon viszont én szoktam csodálkozni, hogy sokan nem csak a hibridet, hanem a villanyautót is sima, fali konnektorban töltik, pedig ez fasság. Alapban ki kéne neki építeni töltőpontot, s akkor gyorsabb a töltés, s kisebb a veszteség, de ha 230V, akkor is ipari csatit kell alkalmazni, külön oda húzott vezetékkel, s Fi relével a biztonság miatt. S nem elfelejteni, hogy a villanyautó fogyasztásával emelni kell a vételezhető áram mennyiségét.
2022. december 25. 21:07:34: megválaszolva Tonx + által,
→ #342
Egy ismerősöm új építésű társasházban lakik 3 éve.Semmi gondjuk nem volt eddig. Néhány hónapja 2-3 lakó kiépítette az elektromos autó töltési lehetőséget, mert azzal járnak. Azóta sorban mennek ki a háztartási gépek a házban, romlanak a kütyük, állandóak az elektromos hibák a társasházban.
Ilyenről eddig még nem hallottam...