A lynk & co vagy mi a kínai villanyautó,de van hibridjük is itt nagyon nyomja!Elég sokan előfizetnek rá.leginkább olyanok akik nem mernek kocsit venni,csak lízingelik ,mert nekik a havi pl. 600€ költség az tervezhető.Jó,de mi lenne ha olyan autót venne ami tartós darab,nem pedig egy német fos hulladékot amivel beköltözhet a werkstadtba!
Több ilyenről tudok.4-5 év alatt kifizeti egy új autó árát és azért a kiákra,hunyadikra ha jól tudom van 7-8 év gari,a hondára csak 3+2.Utána még mindig el tudjuk adni a kocsit,ők meg vissza adják a kocsit és kezdik fizetni az újat elölről.
A lynkó -nál ráadásul van azt hiszem havi km korlát.Azt tudom,hogy nekem írták,hogy nem adnának,nem tudnék vele haza ugrani!nesze neked elektromobilitás! pedig pista nagyon sztárolta.Amúgy meg is lehet venni a kocsit,de jobban szeretik ha csak fizeted.
Magyarországon kapásból kiesne az eredetiség vizsga ami semmire se jó de legalább drága.
Érdekes de én ezekben az autómegosztó jővővíziókban nem hiszek. Egyrészt nézd meg a rollereket milyen tróger módon ledobálják, szarnak rá, koszosak stb. Egy közös autó amibe beülsz lehet olyan mocskos belül, hogy inkább nem ülsz bele.
Ez az egyik. A másik az, hogy ha nem birtoklod az autót akkor komoly üzletágak mint pl az autóbiztosítás tűnhetnek el vagy legalábbis a mostani formájukban. Aztán akkor ha nincs autód hogyan fognak megsúlyadóztatni?
Szerintem vegyes lesz a kép
28 fok?
Nálunk max 20 fűtés szezonban.23 foknál én már fújatom magam ventillátorral,mert végem van!Ez nyáron érdekes.Párom meg a nyári hőségben is képes betakarózni
Még nem volt fix csajom,novemberben is nyitott ablaknál aludtam,de a takarót azt fülig felhúztam.Én azt szerettem,ha a takaró alatt van meleg,nem a szobában hőség.
Unokatesóméknak nagy,szigetelentlen házuk van,ott egy télen még fával fűtöttek simán eltünt 11-12m3 fa.Viszonyítás képpen.Volt kollégám a pidingi várban lakik,ami ugye tömör kő,ő megússza 11-ből de az fenyő,mert itt az van.Apámnál a nagyon hideg tél,ha fával fűt max 6!Én éves szinten kb 3m3 fenyőt viszek haza,120-150kg/ haza út,ingyen van.Többet nem akarok vinni,mert minek szaggassam meg a kocsit,nincs értelme.Így nem fogyaszt többet,de azért jut is haza anyag.
Szóval ők kitalálták,hogy szobánként fűtenek villannyal! Amiért természetesen legalább 150 000-et kicsengettek a fűtőtestekért!Úgy,hogy apám sógorának egy telefon és az erdészettől már pakolják is le neki a fát,olyan kontaktja van!De nem.. hülyék b+.Erre mit tudok mondani.
Nagynéném meg vett sparheltot 100 000-ért,mert,hogy legyen mivel fűteni.Na most neki van egy cserépkályha ami okosan kifűtené a fél házat és van egy külön mobil cserépkályha a konyhájában.Most van 3 kályhája fája meg nincs!
Agyamat eldobom,hogy ezek nem gondolkodnak?!
A közlekedés tényleg oda fejlődött,hogy természetesnek veszik ami úri huncutság volt régen is.Szerintem el fog jönni az a korszak amikor megint az lesz és ténylegesen meg fogják ezt élni.Pl. feltöltőkártyás automobilitás,bérelhetsz,de nem lesz a tiéd,mert elhitetik veled,hogy az nem is olyan jó ha van valamid.
Én tavasztól őszig bringával járok,még viharban is ami azért nagy baromság...volt.Csak télen kocsikázok,vagy ha haza utazunk,vagy messzebbre.Lőtérre pl. vagy amit nem tudok bringával megoldani.
én még a rezsicsökkentésre vagy kíváncsi, hogy abból mi lesz..
Akiket én ismerek, rezsicsökkentés ide vagy oda, tartják a 26-28 fokot a lakásban.
Ezzel persze nincs baj, csak a sok szar mellé egy olyan 'ajándék' amit meg kellene becsülni..
Mi itthon lazán feleztük a fogyasztásunkat csupán azzal hogy ritkábban felejtjük az ajtókat ablakokat egész napra nyitva, ellenben ahogy elnézem senkit se érdekel a dolog. (nekem kíváncsiság volt, hogy mit tudok kihozni komfort csökkenés nélkül)
A tankolás is ez volt, olcsó a benzin, akkor ha kell ha nem autózom, ha véletlenül gyanus hogy elfogyna akkor megyek tankolni, képes vagyo k1 órát sorban állni az elektromos mercivel (azt néztem is, a villanyautó is állt a sorban, olcsó a benzin, neki is kell) , mellette a másik kúton van automata kútfej, benzin és diesel is van, csak 140 forinttal többért, ott nincs senki, de ő inkább 2 órát vár hátha neki is jut a koncból.
Ez egy érdekes és helyt álló megállapítás,hogy stressz tesz.
Végül is a kijárási tilalom korona idején,a a semmire se jó maszk hordás a buszon,vonaton ami egy zárt edény, és társai is azok voltak.
Vajon milyen "teszteket" találnak még ki?
Az viszont elszomorít,hogy egy egész ország megmozdul ha sokat hallja "el fog fogyni" és mennek és mennek és felhalmoznak na és persze egyből felverik maguknak az árát is.
Mivel én éves szinten 6-800€-t megspóroltam azzal,hogy kannába tankoltam az osztrák oldalon és mivel így adottak az üres kannák,nekem is van "tartalékom".Na de az azért nem akkora mennyiség.most meg kb egy ár a két oldal,vagy legalábbis nem éri meg átjárnom.
De megkockáztatom,hogy vannak honfitársaink akik külön erre a célra vásároltak kannát (ami ugye kb 4-5000ft/db és ezt soha nem fogja kitermelni egy egyszeri alkalommal)amit a net is írt,hogy megugrott a kanna vásárlás .Másrészt azt is,hogy van akinek otthon 2-3-4-500l van hordókban.
sőt mi több, a legtöbb ember tudott is tankolni.. Ami azért elég durva, hogy csak a mol látott el mindenkit, és tulajdonképpen a kiugró pánikvásárlás az, amin elhasalt, tehát egy valós szituban ha az emberek 20%ot visszafognak és értelmesen tankolnak, lazán évekig le tudna kezelni a magyar üzemanyagellátás mindenféle külső segítség nélkül.
Ez egy érdekes stressz teszt volt, de nem hittem volna hogy ekkora kapacitás van birtokunkban.
Arra gondolom azért nem gondoltál,hogy megint keltve van a pánik és mindenki egyszerre akar tankolni.Az is akik tegnap is egyszerre akartak és nem tudtak.Így persze,hogy elfogy.Főleg,mikor munka után mindenki egyszerre találja ki,hogy hazafelé megtankol.
Nem lesz olyan,hogy valaki ne tudja a plázába vinni a csaját a q7-el,mert nincs benzin .
Igazából folyamatosan mennek a tankerek mindenhova, ahova épp érkezik, ott van üzemanyag. Kerepesen valamikor a MOL kútnál áll a sor, valamikor az OMV-n, mikor melyikbe érkezik szállítmány. Csak bírom ezeket az okosságokat, hogy van nekik, csak nem adják ki. Főleg most, hogy már nincs is hatóság ár.
Egyébként tudtommal tényleg van minden kútnak stratégiai tartaléka, de az a rendőröknek, mentőnek, tűzoltóknak van félretéve.
Egész Európában csak Mo.-n van benzin hiány!
Van különbség a nincs benzin és a nem adunk,mert veszteségesek vagyunk és már elegünk lett!Ellenőrizni meg egyikünk se tudja a kúton,hogy mennyi van a tartályban.Mindenki elhiszi a cetlit és a kábelkötözős pisztoly lekötést.
Az éjszaka a benzin tündér,minden kutat feltölt majd nem hatósági áras 95-össel .
Kutas haver,mikor tankoltam.Kb még a nyáron.Mondom nincs sima 95-ös?nekem se?nekem amúgy is teli áron adjátok!
Azt mondja,hogy van,csak az adalékolt,drágább,rájuk fog rohadni ha nem veszi meg senki.Kiadták,hogy cetli,elfogyott,majd lesz.
Addig akinek nagyon kell az leveszi a 100-ast is,aki meg nem az tovább megy.
Így megy ez... vagy is a nyáron is így volt.