Maradtál a 2 literes főtengelynél? Mennyivel jobb az eredeti gyári konfignál?
Engem a 2,3-as hosszú lökete nem zavar, szeretem a nyomatékot. Bmw-s haverok úgyis szekálják mindig a hondásokat, a mi az a forgatónyomaték viccel....
Már megbontottam az F23 blokkot, - a hengerfejet levettem, meg az alját is. Nem igazán olajsáros, látszik, hogy normálisan karbantartották. Tényleg szép a hengerfurat is, nem elszíneződött, hónolás szép, válla nincs. Mérni még nem mértük az ovalitást, kopottságot.
Így, mivel lejött az F23-ról az SOHC Vtec hengerfej, mindenképp a már portolgatott H23 hengerfej megy fel (az nagyon makulátlan, gyönyörű állapot, újra szimmeringeztem), az nemsokára elkészül a síkolással. Így DOHC lesz legalább. H23 saválló vadiúj leömlő már van, még egy H23 szívósor kell. Alja tömítések, szimmeringek cseréjével megy be szerintem.
Így kíváncsi leszek mit fog majd tudni, a Vtec DOHC hengerfejjel szokták összerkani, nálam nem lesz vtec, ha már ilyen fej van
Sztem a F23-as Frankenstein, programozva biztos, hogy 160+ LE lesz a fenti konfiggal, ha már az F20A4-ből is ki lehet hozni.
Sajnos az F20A4-et szétbontás nélkül is a menthetetlennek gondolom, miután a múltkori hegyi csapatós (min 90% padlógáz) üzemódban 110 km-en bő egy liter motorolajat megevett, és sajnos ez jól látható a kipufogón is....
Utábna normál üzemmódban mentem vele kb 500 km-en szintén több, mint egy l olaj elment.
Dugók elkezdtek csattogni, sejtem milyen belülről. Csak, ha fúrni lehetne, akkor menne bele az F23 stroker bél.
Ha nincs a motornak semmi komolyabb gondja, akkor inkább ne bontsd meg, amennyi pluszt ki tudnál csavarni belőle, nem éri meg.
A H23 leömlőt és szívósort rá tudod tenni a mostani blokkra is, egy másik ECU kell még + programozás és így is lesz 160Le körüli teljesítmény. Amit még érdemes csinálni, az , hogy RuleZ átalakítja hengerenkénti trafósra a gyújtást.
F20a4 motorra azt mondta a Szakál-Metál, nem lehet fúrni. Igaz ez?
Amúgy tuningra vettem egy F23Z5 blokkot, lehet hülyeség, de jó lenne az F20 blokkba átrakni a belét (had maradna az eredeti motorsszám), az F23 bele annyira szép, és e-bayen van vai új F23 dugó, ha már preverzkedni akarnék. Persze láttam a G23 projektekről is már ezt-azt, de nekem egy H23 nonvtec hengerfejem lenne tuningnak, leömlővel. Ezek adottak. Úgyhogy majdnem G23 projekt lehetne.