HONDA fórum
2024. június 10. hétfő, 05:50,  Margit, Gréta Legújabb regisztráltunk: gyulko 0 



Téma neve
HONDA Szerviz

#124887 Tonx +  2022. április 20. 21:26:12 re: #124886 (burjois 0 )  ←  ‹›  0 | rejt
És ha mész akkor nem? A civicem is többet eszik ha regenerál kb 3-4 literrel de ettől még nem kell olajat cserélnem minden 6-800km után. Pontosan nem tudom de nem úgy van hogy ha regenerál akkor a kipufogásnál még nyom be üzemanyagot hogy az már kifelé menet égjen el és ezzel is növeli a hőmérsékletet? És pont ehhez kellenek az izzítógyertyák is hogy meglegyen az a hő amire igény van. Ugyanis a dízel levegőtöbblettel működik és magasabb fordulathoz csak több üzemanyag kell, szóval ha regenerálás csak abból állna hogy több üzemanyagot kap akkor felpörögne de még úgy sem érné el a 600-700 fokot. Talán 200-at esetleg 300-at de akkor már majdnem 4e-t kellene forognia. Alapjáraton meg 140-150 fok van. Regenerálás meg 1500-as fordulaton történik a 8gen accord esetén.

#124886 burjois 0  2022. április 20. 19:10:32 re: #124885 (Tonx + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Szia. Nem emeli meg a szintet, hanem a folyamatos regenerálás során a túlzott üa elégetetlenül a dugattyúk mellett lekerül az olajtérbe és így emelkedik meg a / motorolaj és üa/ szint, és ezért van szükség ilyenkor a motorolaj cseréjére.
2022. április 20. 21:26:12: megválaszolva Tonx +  által, → #124887 

#124885 Tonx +  2022. április 20. 18:49:44 re: #124884 (GhostCivic + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
És mégis hogyan emeli meg a szintet? És miért csak kényszerregenerálás után? Ha normálisan regenerál akkor nem? Pedig ugyanakkora a hőmérséklet de a motor terhelése kisebb kényszerített regenerálás közben. Akkor csak 1500-at forog a motor menet közben meg azért simán felmegy 3e-ig is. Amúgy azt hallottam hogy illik utána olajat cserélni de a pontos okát még senki sem tudta megmondani.
2022. április 20. 19:10:32: megválaszolva burjois 0  által, → #124886 

#124884 GhostCivic +  2022. április 20. 18:32:34 re: #124882 (pakfong 0 )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Köszi Tonx és pakfong az ötleteket, átnézzük őket.

Idöközben van dátum Hondába szervízbe, kiváncsi leszek, hogy mit mondanak a "mesterek" [SMIL:/smile2.gif]

Munkafelvevő kérdezte, hogy mikor volt utoljára olaj csere, mondom pár napja. Erre közli : pech, mert kényszer regenerálás után megemeli az olaj szintet és kuka. Nah ilyet sem hallotam még, de lehet én vagyok az amateur
2022. április 20. 18:49:44: megválaszolva Tonx +  által, → #124885 

#124882 pakfong 0  2022. április 20. 09:39:54 re: #124881 (GhostCivic + )  ←  ‹›   →  ↑  +2 | rejt
8gen Accordnál nem tudod, amikor épp regenerál, mert nincs róla semmi visszajelzés a sofőr felé.
Van aki azt mondja, hogy mélyebb lesz a motor hangja a művelet közben. Én egyszer sem hallottam.
Van aki azt mondja, hogy plafonon lesz a pillanatnyi fogyasztás, ami igaz is, de a pár perces művelet alatt nincs végig maximális fogyasztás...tapasztalatból mondom, menet közben is ki tudom olvasni az értékeket. De nekem pl volt már olyan, hogy városban 30km/h-al töttyögve a maximumon volt, pedig hozzá se értem a gázpedálhoz; utána kiolvastam az adatokat és nem regenerált.

A kézikönyvből amit linkeltél...az első ikont akkor mutatja, (1.) amikor meglett szakítva a regeneráció, nem fejezte be, és később elindulsz az autóval, csak még nem üzemmeleg a rendszer. (2.) regenerálni akar, csak vmelyik feltétel nem teljesült. A 60km/hás sebességen kívül a víznek és az olajnak is üzemmelegnek kell lennie; meg az üzemanyagszint lehetőleg ne tartalékon legyen. 40%-os üzemanyagszintnél nekem már regenerált, úgy hogy a fulltank nem feltétel.
A 2. ikont meg csak diagnosztikára dugva lehet eltüntetni. Ilyenkor a szűrő eldugultnak számít, visszavesz a teljesítményből (a turbó nem dolgozik), tempomatot nem lehet kapcsolni és a fogyasztássegéd háromszögei se jelennek meg. Asszem 3000 fölé nem is lehet pörgetni a motort.

Az eldugulás lehetséges okai:
- használat módja, sok városban araszolás, indítás és leállítás közt kevés idő telik el (nem tud felmelegedni a rendszer)
- rossz termosztát, régi hűtővíz (ha a termosztát beragadt és állandóan nyitva, nem lesz üzemi hőfokon a víz)
- koxos egr
- lyukas egr cső (falsot szív) 8gennél típus hiba
- befecskendezés hiba
- rossz nyomásszenzor vagy a csövei (8gennél nem hallottam még, hogy ezzel gond lenne)
- rossz hőszenzor
- nem megfelelő motorolaj (c2-es, de inkább c3-as minősítésű olaj kell mindenképp, olajbetöltőre rá is van írva /korommegfogó képesség/)
- klímakompresszor beállt (8gennél típushiba)
- turbó hiba
- elhasználódott/idős részecskeszűrő vagy maga a kerámiabetét törött
2022. május 5. 22:39:37: megválaszolva GhostCivic +  által, → #124904 
2022. április 20. 18:32:34: megválaszolva GhostCivic +  által, → #124884 
2022. április 20. 17:44:29: megválaszolva Tonx +  által, → #124883 


2022. április 20. 09:41: Szerkesztve pakfong 0  által, megtekintés

#124881 GhostCivic +  2022. április 19. 18:16:29 re: #124880 (Tonx + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Szia.

Pedig kézikönyv is írja, hogy különbség van az ikonok között is :


Szóval neked regenerál, de a felső ikont nem mutatja a kijelző ?
2022. április 20. 09:39:54: megválaszolva pakfong 0  által, → #124882 

#124880 Tonx +  2022. április 19. 17:30:57 re: #124879 (GhostCivic + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Hát én még egyszer sem láttam semilyen dpf lámpát világítani regenerálás közben a Hondákon. Pedig az enyém is szokott és abból látszik hogy akkor nem 5 hanem 8 a pillanatnyi fogyasztás. Haver typese sem világít. Lehet hogy a különbözeti szenzor szar, vagy egr nem zár, kevés a töltőlevegőnyomás esetleg valahol kifúj.
2022. április 19. 18:16:29: megválaszolva GhostCivic +  által, → #124881 

#124879 GhostCivic +  2022. április 19. 16:52:41 re: #124860 (Tonx + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Szia.

Elvittem dpf tisztítóhoz, kiszerel , kitakarít, visszaszerel. Azt írták, hogy nagyon szennyeződött volt.

Ezek az értékek voltak takarítás elött : 067mbar és 396m3/h flowrate. Takarítás után : 030mbar és 454m3/h flowrate.

3 nap után ismét DPF light + ! jel, megint jött a vész üzemmód. Regenerálás nem volt egyszer sem, mert azt mutatná a kijelzön ( dpf lámpa simán ), tehát regenerálás nem történt.

Most bejelentkeztem a Budaörsi Hondába teljes diagnosztikára ( légtömeg mérés, turbó nyomás, befecskendezés, egr szelep, lambda szonda és sensor társai. Ettöl függetlenül ha van járatott szaki környékén ( pest megye ), kérem jelentkezzen.

Szerintem valahol máshol kell lennie a hibának, ami végett mindig átkapcsol limp modba.
2022. május 17. 23:56:32: megválaszolva -Törölt felhasználó- által, → #124915 
2022. április 19. 17:30:57: megválaszolva Tonx +  által, → #124880 

#124860 Tonx +  2022. április 7. 20:34:18 re: #124859 (GhostCivic + )  ←  ‹›   →  ↑  0 | rejt
Hát esetleg egy erőltetett regenerálás aztán a használat átgondolása. És esetleg a pillanatnyi fogyasztás figyelése, mert ha regenerál akkor emelkedik a fogyasztás egy 2-3 literrel és akkor nem állítjuk le hanem megyünk még vagy 10-15 percet, nem eszetlenül nyomva neki hanem csak normálisan 1500-2000 felett. És akkor nincs ilyen gond. Mondjuk haver is hosszú távra használta aztán mégis 2 hetente kellett regenerálni. Mondjuk neki meg is van csipszelve a types.
2022. április 19. 16:52:41: megválaszolva GhostCivic +  által, → #124879 

#124859 GhostCivic +  2022. április 7. 20:19:53    ‹›   →  ↑  0 | rejt
Sziasztok.

Van köztetek aki szakavatott DPF tisztítás területén ?
2.2 i-dtecnél előjött a DPF vissza jelző ( Felkiáltó jellel ), tehát regenárálás nem fog történni.

Látok neten nagyon sok céget aki DPF tisztítással foglalkozik, de ezek valóban megoldást jelentenek hosszú távon ? Kinek mi vált be ?

Nagyon szépen köszönöm a segítségeket.
2022. április 7. 20:34:18: megválaszolva Tonx +  által, → #124860 



Felhasználói lehetőségek
Felhasználói neved:
Jelszavad:







Get Firefox!

 A weboldal tartalmának másodközlése, felhasználása csak a jogtulajdonos engedélyével lehetséges.
Moderáció és szabályok

Szerver load: 0.9, 0.47, 0.32
Oldalgeneráláshoz felhasznált idő: 0.085 mp, 16 query