És ha mész akkor nem? A civicem is többet eszik ha regenerál kb 3-4 literrel de ettől még nem kell olajat cserélnem minden 6-800km után. Pontosan nem tudom de nem úgy van hogy ha regenerál akkor a kipufogásnál még nyom be üzemanyagot hogy az már kifelé menet égjen el és ezzel is növeli a hőmérsékletet? És pont ehhez kellenek az izzítógyertyák is hogy meglegyen az a hő amire igény van. Ugyanis a dízel levegőtöbblettel működik és magasabb fordulathoz csak több üzemanyag kell, szóval ha regenerálás csak abból állna hogy több üzemanyagot kap akkor felpörögne de még úgy sem érné el a 600-700 fokot. Talán 200-at esetleg 300-at de akkor már majdnem 4e-t kellene forognia. Alapjáraton meg 140-150 fok van. Regenerálás meg 1500-as fordulaton történik a 8gen accord esetén.
Szia. Nem emeli meg a szintet, hanem a folyamatos regenerálás során a túlzott üa elégetetlenül a dugattyúk mellett lekerül az olajtérbe és így emelkedik meg a / motorolaj és üa/ szint, és ezért van szükség ilyenkor a motorolaj cseréjére.
És mégis hogyan emeli meg a szintet? És miért csak kényszerregenerálás után? Ha normálisan regenerál akkor nem? Pedig ugyanakkora a hőmérséklet de a motor terhelése kisebb kényszerített regenerálás közben. Akkor csak 1500-at forog a motor menet közben meg azért simán felmegy 3e-ig is. Amúgy azt hallottam hogy illik utána olajat cserélni de a pontos okát még senki sem tudta megmondani.
Köszi Tonx és pakfong az ötleteket, átnézzük őket.
Idöközben van dátum Hondába szervízbe, kiváncsi leszek, hogy mit mondanak a "mesterek"
Munkafelvevő kérdezte, hogy mikor volt utoljára olaj csere, mondom pár napja. Erre közli : pech, mert kényszer regenerálás után megemeli az olaj szintet és kuka. Nah ilyet sem hallotam még, de lehet én vagyok az amateur
8gen Accordnál nem tudod, amikor épp regenerál, mert nincs róla semmi visszajelzés a sofőr felé.
Van aki azt mondja, hogy mélyebb lesz a motor hangja a művelet közben. Én egyszer sem hallottam.
Van aki azt mondja, hogy plafonon lesz a pillanatnyi fogyasztás, ami igaz is, de a pár perces művelet alatt nincs végig maximális fogyasztás...tapasztalatból mondom, menet közben is ki tudom olvasni az értékeket. De nekem pl volt már olyan, hogy városban 30km/h-al töttyögve a maximumon volt, pedig hozzá se értem a gázpedálhoz; utána kiolvastam az adatokat és nem regenerált.
A kézikönyvből amit linkeltél...az első ikont akkor mutatja, (1.) amikor meglett szakítva a regeneráció, nem fejezte be, és később elindulsz az autóval, csak még nem üzemmeleg a rendszer. (2.) regenerálni akar, csak vmelyik feltétel nem teljesült. A 60km/hás sebességen kívül a víznek és az olajnak is üzemmelegnek kell lennie; meg az üzemanyagszint lehetőleg ne tartalékon legyen. 40%-os üzemanyagszintnél nekem már regenerált, úgy hogy a fulltank nem feltétel.
A 2. ikont meg csak diagnosztikára dugva lehet eltüntetni. Ilyenkor a szűrő eldugultnak számít, visszavesz a teljesítményből (a turbó nem dolgozik), tempomatot nem lehet kapcsolni és a fogyasztássegéd háromszögei se jelennek meg. Asszem 3000 fölé nem is lehet pörgetni a motort.
Az eldugulás lehetséges okai:
- használat módja, sok városban araszolás, indítás és leállítás közt kevés idő telik el (nem tud felmelegedni a rendszer)
- rossz termosztát, régi hűtővíz (ha a termosztát beragadt és állandóan nyitva, nem lesz üzemi hőfokon a víz)
- koxos egr
- lyukas egr cső (falsot szív) 8gennél típus hiba
- befecskendezés hiba
- rossz nyomásszenzor vagy a csövei (8gennél nem hallottam még, hogy ezzel gond lenne)
- rossz hőszenzor
- nem megfelelő motorolaj (c2-es, de inkább c3-as minősítésű olaj kell mindenképp, olajbetöltőre rá is van írva /korommegfogó képesség/)
- klímakompresszor beállt (8gennél típushiba)
- turbó hiba
- elhasználódott/idős részecskeszűrő vagy maga a kerámiabetét törött
Hát én még egyszer sem láttam semilyen dpf lámpát világítani regenerálás közben a Hondákon. Pedig az enyém is szokott és abból látszik hogy akkor nem 5 hanem 8 a pillanatnyi fogyasztás. Haver typese sem világít. Lehet hogy a különbözeti szenzor szar, vagy egr nem zár, kevés a töltőlevegőnyomás esetleg valahol kifúj.
Elvittem dpf tisztítóhoz, kiszerel , kitakarít, visszaszerel. Azt írták, hogy nagyon szennyeződött volt.
Ezek az értékek voltak takarítás elött : 067mbar és 396m3/h flowrate. Takarítás után : 030mbar és 454m3/h flowrate.
3 nap után ismét DPF light + ! jel, megint jött a vész üzemmód. Regenerálás nem volt egyszer sem, mert azt mutatná a kijelzön ( dpf lámpa simán ), tehát regenerálás nem történt.
Most bejelentkeztem a Budaörsi Hondába teljes diagnosztikára ( légtömeg mérés, turbó nyomás, befecskendezés, egr szelep, lambda szonda és sensor társai. Ettöl függetlenül ha van járatott szaki környékén ( pest megye ), kérem jelentkezzen.
Szerintem valahol máshol kell lennie a hibának, ami végett mindig átkapcsol limp modba.
2022. május 17. 23:56:32: megválaszolva -Törölt felhasználó- által,
→ #124915 2022. április 19. 17:30:57: megválaszolva Tonx + által,
→ #124880
Hát esetleg egy erőltetett regenerálás aztán a használat átgondolása. És esetleg a pillanatnyi fogyasztás figyelése, mert ha regenerál akkor emelkedik a fogyasztás egy 2-3 literrel és akkor nem állítjuk le hanem megyünk még vagy 10-15 percet, nem eszetlenül nyomva neki hanem csak normálisan 1500-2000 felett. És akkor nincs ilyen gond. Mondjuk haver is hosszú távra használta aztán mégis 2 hetente kellett regenerálni. Mondjuk neki meg is van csipszelve a types.
Van köztetek aki szakavatott DPF tisztítás területén ?
2.2 i-dtecnél előjött a DPF vissza jelző ( Felkiáltó jellel ), tehát regenárálás nem fog történni.
Látok neten nagyon sok céget aki DPF tisztítással foglalkozik, de ezek valóban megoldást jelentenek hosszú távon ? Kinek mi vált be ?