"Próbáld meg visszaküldetni, az elállási jogod miatt lehetőséged van rá, azt kész."
Egyelőre erre hajlok én is. Ennek mi legyen a menete szerintetek? Először az eladónak illene írni, mielőtt refundot (paypal) vagy dispute-t (ali) indítok. Legalábbis ez szokott lenni az elvárás a paypal-nál (Az eladóval felvettem-e a kapcsolatot?)
Ha írok, mi a bánatot írjak? Simán hivatkozzak az elállási jogomra és belinkeljem, amit wierra is?
Elég para ez nekem, illetve számomra sok pénzről van szó, jó lenne olyan tanulópénzként emlékezni rá, amit végül nem kellett megfizetnem.
Szerk.: egyébként világos, hogy hibáztam, viszont az ügyintéző mondta, hogy azért hívosgatják az ügyfeleket a vámügyintézés elindítása előtt, mert kb. senki sem tudja, hogy van ilyen, mindenki az áfával és az általános (8,5%) vámmal számol.
Őszintén szólva én is próbáltam utánanézni, hogy van-e valami rejtett költség, de semmi erre utaló jelet nem találtam, illetve most már angolul rákeresve a "bicycle parts from china anti-dumping duty" kifejezésre néhány cikk és fóum előbukkan, de hát erre így ki keres rá... .
elektromos kerékpár alkatrész esetén mi a helyzet ? Kérdezd meg a posta vámügynököt..
Különben meg nem hallgatta el senki se a vámot, az importálásnál tisztában kell lenni ezekkel a dolgokkal mert tulajdonképpen te intézed az importálását, és a vámkezelését a csomagnak. Az autószalonban se mesélik el ha megvetted a kocsit és elütsz vele egy gyalogost börtönbe kerülsz, nem a szalon felelőssége.
Próbáld meg visszaküldetni, az elállási jogod miatt lehetőséged van rá, azt kész.
A 15 nap honnan indul? Értelemszerűen a terméket még nem vettem át, mert levámolva sincs.
Itt egyébként egy nagy pluszpont a posta vámügynök szolgáltatásnak, ugyanis az ügyintéző felhívott, hogy ez a helyzet, biztosan akarom-e, hogy elindítsa a vámügyintézést (utána már sokkal nehezebb az út vissza, vagy inkább lehetetlen).
Most egyelőre annyit csinált, hogy visszatartja az egészet, míg eldöntöm, mit akarok. Ha nem kell a termék, akkor e-mailben megírom neki, hogy nem kérem a vámügyintézés indítását, és ekkor visszaküldik a csomagot.
Csavar a sztoriban, hogy az eladó a sok-sok blabla (kb. "általános szerződési feltételek) közé elrejtette, hogy nem áll módjában a full refund, ha amiatt küldöm vissza, mert rárakják a tax-et meg duty-t meg mindent.
Kérdés, hogy mennyire etikus a 48,5 százalékos, kvázi "bünti vám" elhallgatása.
Egyébként paypal-on vagy alin érdemesebb a refundot indítani? Mert már alin is megy a paypal, azzal is fizettem.
EU-n kívüli webshopból való vásárlásnál (Aliexpress, Paypallos fizetés) ugyan úgy érvényes a 14 napos elállás és termék visszaküldése?
Röviden a sztori (mert amúgy tanulságos is): kerékpár alkatrészt rendeltem postával együtt ~400 EUR értékben. Úgy számoltam, hogy ha rájön a vám és az áfa, akkor még mindig bőven jó nekem.
Viszont az EU-n kívülről érkező kerékpár alkarészekre van egy ún. anti-dumping duty, aminek a mértéke 48,5%. Na, én ezt nem tudtam.
Így a végösszeg, amit fizetnem kellene: 400 EUR x 1,485 (anti-dumping duty) x 1,27 (magyar áfa) x 1,085 (magyar vám). Mondanom sem kell, hogy így már kibaszottul nem éri meg. Nagyvonalú sem szeretnék lenni, mert emiatt a pluszban fizetendő "bünti" százezres nagyságrendű (10-20 ezer forintot benyelnék).