100e/5 év. A cserét úgy döntsd el hogy mennyit akarsz rá költeni, a gyári előírás szerint csak szíjat kell cserélni a feszítő csak ha szar a vízpumpát meg ha ereszt. De legtöbbször egyszerre cserélnek mindent, megspórolsz 2 vezérléscserét. Szóval te döntöd el hogy mi legyen. Én volt hogy csak szíjat cseréltem aztán 1 évvel később meg újra szétszedtem és cseréltem a vízpumpát is mert közben elkezdett folyni.
Helló!
Csak 63 ezer km van benne, de idén 10 éves már a vezérlés az ESi-nkben, anno gyári szíj, aisin vízpumpa, GMB görgő ment bele. A gyári előírás szerint a szíjcsere intervalluma (tudomásom szerint) 144e km vagy 6 év, az időtartam alapján nyilván nagyon cserélni illene már. Vízpumpára, hosszbordás szíjakra csak ellenőrzést ír, nincs előírt csereintervallum. Hajlok rá, hogy lecseréltessem a relatíve kevés km ellenére a szíjakat (gondolom öregszik, mint minden műanyag, gumi alkatrész), maga a szíj feszítővel nem is egy nagy összeg, szerintetek cserélessem megint kompletten, vízpumpával együtt?
Az alacsony futás miatt nem tennék bele gyárit, minőségi ugy. megteszi szerintem. Conti szíjkészlet, aisin pumpa szerintetek egy jó kombó lehet? Tudtok ajánlani esetleg a dél-budai környéken szerelőt, aki korrektül megcsinálja nekem?
köszi