Borbély Zsolti is tudna erről mesélni, hogy hány 8 gen. 2.4-es Accordot újított már fel...
A fészen is kb. heti szinten merül fel a kérdés, hogy mitől eszi ennyire...
Az egyik magyarázat az, hogy igen sok a németektől behozott példány és ott simán beleteszik az 5W40 meg 10W40 olajakat amit 20 ezrenként cserélnek. 100 ezer km. felett meg jönnek a gondok.
Erre volt az a mondás, hogy amit 0W20-szal használtak az jó azokkal nincs ilyen gond. De sajnos van. Ott is előjött az olajzabálás. Illetve azért 2008 környékén még nem voltak annyira elterjedve a 0W20 olajak.
Másrészről a 0W20-ról is megoszlanak a vélemények. Van aki szerint nem bele való, mások szerint teljesen jó de ha nem azt kapta új korától akkor már mindegy meg ilyenek.
Egy biztos, a K24A mocinál ez az olajevés nem jellemző. Nagyon nem. Annak ellenére hogy öregebb autók és több bennük a méter.
Én ki szoktam print screen-elni az olajzabálásról szóló post-okat, és face belső haveri csoportokba lőjük őket tovább.
Van pár közvetlen ismerősömnek 2.4 8gen-je, de 1, azaz egy autó van, ami ezek közül nem zabálja az olajat, az is automata kombi.
Tehát nem lehetetlen, csak készülj fel rá, ha zabálja, akkor 1-1.2M egy motorfelújítás, de van, akinek ezek után is újra zabálta...
Civic-nél igen.
De itt az olaj a lehúzógyűrűknél mászik el, mert bekoxosodik, és már nem látja el eredeti feladatát. Lud77 újított fel motort, elég sok képpel prezentálta, hogy milyen gázok ezek a motorok.
Dehogy eszik ennyi olajat. Legfeljebb csak az amelyik el volt hanyagolva. Nekem 10e km alatt legfeljebb 0,5 litert kellett utána töltenem.
Eddig csak a facebookon volt divat, hogy valaki mindig odaírta ezt a bölcsességet, ha valaki 2.4-est keresett, most már itt is elkezdődött.
egy darabig vettem a fáradtságot, hogy erre rácáfoljak, mostanra már kezdek ráunni. Kismillió tulajdonos megírta az ellenkezőjét, mégis folyamatosan ez terjed.
Előfordulhat biztosan ilyen probléma, de közel sem annyira általános, mint ahogy sokan állítják.
Ne bassz! Tényleg ennyi olajat zabál? Mikor a civitet vettem is ez volt a gond, de egy síkolás meg szelepfedéltömítés megoldotta.. Nem szeretném újra átélni ezt az "örömöt".
Nincs ezzel gond. Sokan szeretnek keverékkel járni. 1000 km-enként 1 liter olaj sem ritka a 8gen 2.4 typeS-nél a tulajok saját bevallásuk szerint.
Akinek mázija van, esetleg tud 1:40-es keveréket tankolni is valahol, akkor nem kell utána töltögetni.
Én is 8 gen accord vásárlása előtt állok, csak én kimondottan a 2.4 type s-t szemeltem ki. White :P
Amit találtam a leírtakon felül mint típushiba az a kormányműnél a lógó fogasléc. Ez a hiba az első néhány 10k km után jelentkezik, szóval az eltelt 10-11 év távalatában elvileg orvosolva kellett, hogy legyen minden autónál.