Mondjuk én mindenkit sajnálok akinek Toyotát kell használni, azt alig tudom elképzelni, hogy valaki saját magától ilyenre költené a pénzét.
Kivétel talán a Camry, és az FJ
Nekünk is, édesapám kocsija nem az enyém. Én 1* vezettem amikor a szalonbol elvittem az öregnek.
Néha ha meglátogatjuk mondja hogy vigyük el a kocsiját de nekem nem kell 1 éve hoztuk el de nekem olyan megrázó élmény volt hogy ilyen alja autó létezik hogy az elég volt.
Édesapámra a szent és sérthetetlen M1 televízió parancsolt hogy kell ilyet vennie és ezért megvette. Az embereknek vannak kötelességeik.
kicsi az esély a váltó miatt, nálunk a mazda is ritkán forog el 2200 körüli értékre, 1300-1800 közötti a normál érték.
de nem tűnt fel a dús olaj..
a toyotát nem tudjuk, majd pár év mulva ha 500km lesz benne, de lehet hogy olyan sokáig nem marad nálunk.
szerintem nem viszem el olajcserére se, ne terheljem túl a gépet.
Itt nem az volt a lényeg, hogy milyen olaj, hanem az iszonyat üzemanyaggal dúsulás.
Saját autóink olajainak mérésére vásároltam. Következő olajcseréket követően minden 500 km után fogok végezni egy mérést, puszta kíváncsiságból. Legalábbis ez a terv, csak mivel általában időhiányban szenvedek, lehet el fog maradni.
MOTUL, ENEOS, TOTAL, stb. ...mindenki abban hisz amiben akar, azt használ amit akar.
Kíváncsi lennék egyéb olajok mérésére is. Mármint hogy mit mutat pl. egy Sustina esetében vagy a total-nál stb.
Amúgy a városi használat durva igénybevételnek minôsûl. Fôleg a sok rövidtáv, indítgatások. A 10 ezres olajcsere periódust simàn lefelezi. Illetve ha nincs is meg a méter akkor is évente illik cserélni nem?! Normál használat mellett. Városozásnál nem rövidûl ez le?
Nekünk a motul eco-nergy 0W30 a feleségem 1.8-as ufo Civic-ében olyan volt mint a trutyi amikor leengedtük. Szürke színû sûrû massza szerû trutyfusz. Azt volt benne kb. 5 ezer km. se.
Mondjuk neki a motul dot5.1 fékfolyadék is takonysûrû lett kb. 1 év után.
A noname szar fékfolyadékok nem néznek ki így 4-5 év használat után a szerelôm szerint.
Kicsit furcsa nekem a motul az utóbbi idôkben.
Anno a 300V is olyan volt 3000 km. után amikor leengedtük az Accordbóo mint egy 50 ezret futott diesel autó olaja...
Elképesztően idegesített, hogy a HONDA CIVIC 1.5T és a TOYOTA AYGO 1.0 nívópálcáját megszaglászva elképesztően érezhető a benzinszag már 1.000 km futott olaj esetén is. Ami egyébként a HONDA és TOYOTA álláspontja szerint is jó így, rendjén van.
Azért eltanakodtam, hogy ha nem is 100% profi, de ahhoz nagyon közel álló módon vizsgálnom kellene az olajat.
Vettem is egy remek készüléket.
Na most megvizsgáltam a TOYOTA AYGO olaját vele, ami az utolsó olajcsere óta futott 4.315 km-t, mindezt 11 hónap alatt.
MOTUL 8100 ECO-lite 0W-20
Az eredmény olyan szinten azonnali csere, hogy a műszer kiakadt, a lehető legrosszabb értéket mutatta.
A TOYOTA szerint ezzel nyugodtan elmehetek 20.000 km-t is (vagy 1 év).
________________________
Amint úgy hozza a sors és szabad időm, következik a CIVIC.
HONDA Type 2.0 0W-20
kb. 4.800 km futás 5 hónap alatt
Kompjúúútör még 4.800 km-t jelez cseréig És undorító benzinszaga van az olajnak. Durvább, mint a TOYOTA olajának.