Hát akkor próbálok sorjában mindenkinek válaszolni egy bejegyzésbe, hogy ne kutyuljam össze az oldalt…
#181911- grego
Ha full LED-es lámpatestre gondolsz akkor nincs, és sajnos azt sem tudom ki tervezte, ha a LED-es DRL-re gondolsz akkor ahhoz nem volt közöm, de doksija megvan mert kollégámhoz tartozott.
A DRL, egy LED-es "guideline", ami kettő egyszerű hűtőbordára szerelt power LED-es panelből és egy különálló meghajtó panelből áll. Szerencsére itt a Honda a specifikációnál nem azt alkalmazta amit az európai gyártók zöme, (pl, BMW, Audi, Porsche, stb.) hogy a lámpatestbe integráltatja a meghajtó elektronikát, ezáltal szinte megduplázza a komplett amúgy sem szerelhető/olcsó lámpatest árát.
#181912 – teletxt
Nem kőbe vésve, de igen megvannak a koncepciók. A példaként felhozott hátsó lámpánál egyszerűen minden modell (kivéve kombi) megkapta Type-R lámpáit.
Amúgy amit említettél az az egyik oka a változtatásnak a sok közül: megy vagy nem megy az üzlet.
Azonban még kettő fontos ok van amit ki kell emelni:
- problémák miatt le kell cserélni, javítani, változtatni kell valamit,
- a következő szériának már egy letesztelt kiforrott technológia kell azaz ki kell élesbe ”próbálni” valamit.
ide illő példa: UFO-nál megjelent a guminyomás figyelés mégpedig az ABS jeladó jelének feldolgozásával nem pedig a kerékbe épített jeladós verzió... következő szériában már alap tartozék volt többek között törvényi előírások miatt, és mivel bevált nem kellett változtatni.
Kérdezted:„Az nem lehet hogy amiket felsoroltál, azok pl nem EU piacos modellekbe fognak kerülni?”
Nem. A régió specifikus termékeknél lehet tudni, mibe/hova kerül.
Pl. Merci GT Roadster belső tükörnél lévő kezelőmodul: HW oldalról 3 féle, SW oldalról 12, burkolattal ellátva fogalmam
sincs, rengeteg. Vagy Ford fő óracsoport: felszereltségnek megfelelően kell gyártani, tesztelni, programozni.
Szerintem nem árulok el titkot, hogy hardware oldalról nem jellemző, de software oldalról szinte folyamatos fejlesztés és mosósítás van akár havonta változtatnak ”valamiért” a megrendelők.
#181913 – grego
Egyéb célra nem felhasználható, de amiket felteszek azok ebben a formában máshol nem kerültek publikálásra, felbontásuk miatt infót nem lehet kinyerni belőle és a PS-t is használom az azonosítók leradírozására … szabadalommal védett dolgot nem teszek fel.
Amúgy ezek már szériában nincsenek gyártva, max valamikor valahol mit spare part.
#181916 – Tonx
Az elektronikával kapcsolatban megvan minden infó, alkatrész lista, kapcsolási rajz, verziófüggések, meghajtó panel programja, stb… a műanyag komplett lámpatestről semmim nincs.
Ha mint érdekesség kell valami infó írjál rám...
Bocs, de ezt ugye senki nem gondolja komolyan, hogy megvalósul az adott időn belül?
Ez jól hangzik leírva, jól hangzik mint környezettudatos, innovatív, törvényi és politikai iránymutatásoknak megfelelni kívánó propaganda tevékenység a médiában, de semmi egyéb.
Egyrészt max a személy és kistehet gépjárművek tekintetében lehetne ilyen kijelentést tenni,
mivel a tömeges országhatárokon illetve kontinenseken átnyúló személyszállítás és árú továbbítás, (legyen az szárazföldi, légi, vízi) nem lesz kivitelezhető a belsőégésű motor nélkül történő megvalósítás. – lehet villanymotor hajtja, de a villanyenergiát és annak pótlását valahogy menet közben meg kell oldani…
Másrészt aki kicsit benne van a tervezés és gyártástervezés világában az tudja, hogy 5-8 év az olyan rövid idő, hogy szinte már napjainkban kész koncepciónak kellene lennie. (és itt nem a számítógépen megrajzolt tervekre gondolok, hanem kézzel fogható, tesztelésre alkalmas egységekre).
Csak, hogy levezessem egy ide passzoló példán:
Elsőre egy kérdés: mi látható a képen (2 db) aminek története a következő?
- 2011 specifikációk lefektetése (az új modellnek még el sem indult a tömeggyártása!)
- 2012 Hardware, software, vizuális tervezés (vevővel történő folyamatos egyeztetés mellett)
- 2013 Engedélyezetés, (esetleges gyárthatósági módosítások, de a termék elemei már léteznek)
- 2014 prototípusok gyártása és tesztelések, (funkcionális, élettartam, EMC,)
- 2015-2017 a termék ipari sorozatgyártása a ráncfelvarrott modellhez.
És amiről szó van az "csak" egy lámpatest, a 9 gen Civic hátsó lámpája ami összeszerelve a búra alatt így néz ki:
Nem írhatok sajnos tényeket mire alapozom, az első gondolatot, de pl.
- a Daimler-nél valószínű 2025-26-ban több belsőégésű motorral szerelt gépjárművet ad el minta a tisztán elektromos hajtásút.
- Az említett VAG csoportnak most van tervezés alatt több milliós darabszámú (több éves futamidőre) olyan elektronikai modulja ami nem elektromos autóhoz van tervezve.
- A Garrett nem állt volna neki tavaly elektromos turbó fejlesztésének belsőégésű motorokhoz elsősorban a németeknek (ami nem csak turbó, hanem energia-visszanyerő egység is egyben), ha 5-8 éven belül dobhatná a kukába a komplett innovációt.
És amit sokan elfelejtenek, hogy:
- az infrastruktúra nincs kiépítve és a mostani olajvállalatok, és az autógyártók sem érdekeltek még gazdaságilag benne (ha valamit tömegesen el akarunk terjeszteni, akkor illik mellé tenni a szükséges szolgáltatásokat valós időben és felmerülő helyen, de ez hiányzik)
- hol lesz fizetőképes kereslet a 40-70%-os árnövekedésre (egy olyan központi egység ami már megfelelő perifériákkal önvezetés terén képes a SAE 3, 4 vagy 5-ös szintre -megj.: Magyarországon terveztek ilyet, próbagyártás alatt van, nem európai gyártású autókba fog bekerülni, egy régebbi hozzászólásomba raktam be róla képet- 35-45000 $)
- Részvény ugye befektetés is ami hát jobb esetben árfolyam növekedést, osztalékot, stb. jó dolgot hozhat, aminek elmaradása (a nem megfelelő profit vagy eladási mutatók miatt) napjainkban nem bevállalható kockázat…
Akkor bizony reszszint nemet autot kell venni mindenkinek aki nem elektromos autoval akar jarni es itt a szintetikus benzinre gondolok, legalabbis a nemet allam es a VAG nyit ebben az iranyban.
Szerintem biztos nem kérdéses. Japán pont most jelentette be, hogy 15 év múlva nem lehet belső égésű motorral szerelt autót náluk üzembe helyezni. Az EU-ban ugyanez van tehát lesz Honda itt is továbbra is.
Miattam aztán gucci is lehet, vagy szín arany, az nekem sosem lesz 'szép'.
Egy idegesítő zavaró műanyag darab, akkor is ha személyesen Keiichi Tsuchiya teszi fel a kocsimra.
Ránézek erre a kocsira és nem mondom, hogy nem tenném bele a seggem, de mindig az jut eszembe, hogy ez a homasita edition. A kevesebb néha több, itt nagyon igaz, szerintem.