Én értem, hogy sokszor működik a "múltbeli tapasztalatok alapján előre lehet vetíteni a jövőre vonatkozó esélyeket" de nem az van, hogy éppen egy nagy átalakuláson megy át az autóipar és még a nagy iparági szakértők se tudják megmondani mit és pláne hogyan és milyen ütemben történnek a változások?
Ha ők se tudják, akkor mi honnan tudnánk?
mindenképpen külön autót kell "gyártani" eu-nak, még ha a műszaki alapok ua. is...
az adott piacra történő homologizáció elég összetett és messze nem (csak) emissziós (vagy EV) szabályzásról szól...
másrészt az árnövekedésből származó 1-2%-os piacvesztés teljesen mást jelent az ázsiai vagy amerikai piacon, mint az eu-n...ha az eu-ban lesz további pár %-os piacvesztés, az gyakorlatilag a piac kinullázódását jelenti...
a piaci átrendeződést 5-10 éves spektrumban lehet majd vizsgálni...(hogy lesz e és milyen formában...)
de szkeptikus vagyok abban, hogy a prémium szegmensből lefelé lenne átjárás, hogy úgy ha az valamilyen márka többletértékkel nem párosul...(ezért írtam, hogy én nem látom a premizálódás jeleit a hondánál, ami egy új piaci irányt jelölhetne...)
amire nagyobb esélyt látok, hogy a felárazódással, a használt szegmensben lesz egy átrendeződés...kávzi relatív felértékelődés...
Én konkrétan írtam ezt amit írtál, hogy az elektrifikáció és a norma mint irányvonal erősen beszűkíti a Honda jelenlétét európában. Nos úgy tűnik Japán is erre az útra tévedt tehát pusztán ez nem lesz akadály. Ez a táblázat meg a jelenre érvényes. Nem lesz szükség külön autót gyártani európának tehát nem látom értelmét annak, hogy teljesen kivonuljanak. Főleg úgy nem, hogy a Honda nem egy Audi e-tron meg Tesla árban lesz tehát még piacot is nyerhet.
a jelenlegi (nagyon alacsony) eu-s piaci részesedés, egy alacsonyabb átlag árszinten valósult meg...
ebben még érdemben nincsenek meg a hybridizációs és elektrifikációs többlet felárak amik az autók árában érvényesítődnek...
ennek hatása az autó átlag árakat 20-40% tolja felfelé...
egy növekvő ár eleve szűkíti a potenciális piacot, (azt meg nem látom, hogy a honda a premium szegmens irányába nyitna, ami meg további áremelést jelentene...mert semmi nincs ingyen) így a jelenlegi piaci rész tovább erodálódik majd...
Szerintem biztos nem kérdéses. Japán pont most jelentette be, hogy 15 év múlva nem lehet belső égésű motorral szerelt autót náluk üzembe helyezni. Az EU-ban ugyanez van tehát lesz Honda itt is továbbra is.
Miattam aztán gucci is lehet, vagy szín arany, az nekem sosem lesz 'szép'.
Egy idegesítő zavaró műanyag darab, akkor is ha személyesen Keiichi Tsuchiya teszi fel a kocsimra.
Ránézek erre a kocsira és nem mondom, hogy nem tenném bele a seggem, de mindig az jut eszembe, hogy ez a homasita edition. A kevesebb néha több, itt nagyon igaz, szerintem.