Szív valamennyit falsot mind nálam is de nem gond.
A rendszerbe visszafelé nem tud levegő menni hiszen azt mind elszívja a vákuum.
Egyébként van aki teflon szalagot szokott tekerni a légtelenítőre.
De már számtalan autót csináltam így és soha sem volt gond.
Arra kell figyelni, hogy a tartályba úgy öntsd a folyadékot, hogy ne képződjenek buborékok!
Mert ugye akkor azok bekerülnek a rendszerbe amikor szívod lefelé.
Egyébként ha tuti 1000%-ra akarsz menni miuátn így átmostad rendszert lecserélted a vákuumossal a folyadékot, manuálisan még 1-2x rá lehet légteleníteni. Pályamotorokon mi is mindig megcsináltuk, biztos ami tuti.
Így is sokkal gyorsabb mintha manuálisan kellene átdolgozni az egész rendszeren az új folyadékot.
Azt hogyan oldjátok meg, hogy ne szívjon a légtelenítő csavar meneténél külső levegőt?
Nemrég cseréltem féknyerget, először használtam volna a vákuumos légtelenítőm, de ha kicsit nyitottam a légtelenítő csavaron, akkor nem jött még a folyadék, ha annál csak egy kicsivel többet is, akkor már láthatóan falsot szívott. Így inkább hagyományos módon lett légtelenítve. Láttam olyat, hogy bezsírozzák a légtelenítő csavar menetét, de attól idegenkedtem első körben.
Akkor az kaki volt, gondolom valami kínai hulladék műanyagból.
Nekem FESTO a vákumgenerátor, a többi minden homemade, mint írtam kuplung folyadék 2perc.
Tartályból kiszívatom, öntök bele újat és a rendszeren átszívatom a tartály tartalmát, mielőtt kiürülne pedig újra feltöltöm és kész is.
ez nálam szart sem ért!Nem a kompresszorral volt a baj 2 henger 50l tartály a légkulcs vígan megy róla.Nekem volt hozzá tartály is meg szívó cső,meg a féktartályra után adagoló tartály is,hogy ne kelljen nézni,mikor ürül ki.
Közben sikerült!tegnap vagy egy órán keresztül pumpálgattuk és semmi.Valószínűleg,mert mikor az összes folyadék alul távozott asszony meg kinyomta a maradékot is a dugattyúból.Hiába öntöttem felülre az az istenért sem akart tegnap lecsurogni.Feltöltöttem a kis tartályt éjszakára,aztán ott hagytuk,persze a légtelenítőt alul kinyitottam.Aztán ma reggel egy 7-8mm-rel lejjebb volt a szint és már működött a pumpálás is!
A "B" terv az volt,hogy egy vákuumos kaja dobozra ragasztottam egy IKEA-s csavart aminek az oldala sima,belső menetes és kereszthornyos,van egy talpa.Csináltam rá egy átmenő furatot és beragasztottam a doboz tetejébe.Amire a csövet rá lehet dugni a másik felét meg a légtelenítőre.Elég hülye ötletnek tűnik ahoz,hogy működjön is .De,majd ha egyszer haza jutok akkor a vákuum mérővel megmérem,hogy mennyire lett volna hatékony.
De,hogy ne pimpósodjon meg ez a fél liter fékfolyadék,így az ufoban is lecserélem és majd ott tesztelem .
Pedig a kuplungnál csak így működik. A vákuumossal az lesz a gond hogy az alsó légtelenítőcsavarnál a menet ha nem zár rendesen akkor ott fogod átszívni a levegőt és állandóan levegős lesz a folyadék ami kifolyik, már ha egyáltalán sikerült annyi vákuumot csinálni hogy a folyadék is átjöjjön.
Eddig az összes kuplung légtelenítésnél így csináltuk és mindig működött. Esetleg annyit tudtok még csinálni hogy amikor visszahúzod a pedált akkor párszor pumpáljátok fel. A levegőt is össze tudod nyomni és ki is tágul tehát a pedált visszanyomja. Aztán működnie kell annak.
Tudom hogy kell légteleníteni!Amit írtál azt játszottuk elég sokáig és a kuplungnál nem működik...féknél igen.
Nem emlékszem pontosan,de azt hiszem az ufo-nál működött,de a jazz-nél nem.Legutóbb mikor cseréltem folyadékot benne a vákuumos szívókával csináltam,még az a 2. használat után tönkre nem ment én meg úgy basztam az akna oldalához,hogy ripityára tört .
Az ufo-ban ha jól emlékszem nincs ilyen buzi szelep sem.
Az itthon fellelhető dolgokból fabrikáltam egy légtelenítőt...holnap kiderül működik e élesben.Vagy is,hogy elég vákuumot tudok e csinálni?!
Asszonyt beülteted a kocsiba és megmondod neki hogy amikor szólsz akkor lépjen rá a kuplungra, majd amikor megint akkor húzza vissza kézzel. Te meg a légtelenítőnél nyitod zárod a csavart a légtelenítőre ráraksz egy átlátszó csövet, amit vagy egy flakonba vezetsz vagy paraszt módjára a földre engeded. Szóval kb így néz majd ki:
1 mehet, ekkor rálép és te kinyitod a légtelenítőt majd ha már nem folyik akkor elzárod.
2 vissza ekkor visszahúzza a pedált.
3 goto 1.
Egészen amíg nem jön már levegő. Közben néha ránézel a tartályban a szintre és feltöltöd.
Meg lett a hiba oka,de a miért és hogyanra nincs válasz...
Jazz kuplung munkahengerek közötti -értelmetlen- szelep.
Az új
Mivel eleredt az eső így holnapig agyalhatok,hogyan csinálok vákuum pumpát amivel ki lehet szívni a bubikat...Mulatságos eszköz lesz abban már biztos vagyok.