Én nem cserélgetem az autóimat, de a 7g accordot amikor fórumtárs ugymond kikönyörögte azért adtam oda, mert nem tudtam elviselni a 20 km/h-s koccanás által okozott ocsmány javítást (1.3m ft volt a munka, 1 lámpa 1 sárvédő és még lehuztak azzal hogy értékesebb lett a kocsim) es rusnya volt az autó mert hozzányultak..
Na szóval ezt ellensúlyozni azzal, hogy kereket cserélek évente 2x, úgyis van téli felnim amit más a só szétmart, azon most figyel asszerm bridgestone téli, nyára meg a dunlop sportmaxx rt, és nekem így kerek a világ..
Nyáron mentünk autópályán előttem fék, passatos aki levillogott és megelőzött ő csattant. Én fékeztem, mögöttem azon izgultam hogy ne jöjjenek belém.
Megérte nekem a gumi csere, mivel jelenleg se kedvem se időm se hangulatom nincs új autót venni, 1 ilyen koccanás erlkerülése teljesíti azt amit erre áldozok, mivel 5 év alatt pont lejárjuk a gumi szettet és elég öreg lesz a kocsi (kb 120-130e km) amikor el kell adnom, mert váltó olajat kellene benne cserélni, ami eredménye az lesz hogy tönkreteszik így amikor ez aktuális inkább eladom. De addig pont jó, így plusz pénzbe nem kerül, és a lelkem nyugodt.
A nyári és téli cserénéll meg egyből érzem, hogy ez megint szarabb, mint a múlt szezonban. Különösen a télinél.
Elhasználtam én elég sok nyári és téli gumit. Sok-sok százezret költöttem gumikra. Nyáriból különösen a szupersport kategória volt kedvelt a számomra, csalódtam bennük így utólag. Télikről meg nem is beszélve, lehet túl sokat vártam tőlük.
Ezek után mondom, hogy igen fasza a Michelin négyévszakosa, nekem jól lesz.
Tudom, hogy itt javarészt mindig mindenki erősen kanyarodik, azt nézegeti, hogy az adott kanyart 110, van 112 km/h-val sikerült bevenni , ilyen jellegű dolgaim nekem már nincsenek. Kellően papásan közlekedek szerintem, már-már túlságosan óvatos is vagyok.
Sőt, azon agyalok, hogy egész évben téli szélvédőmosót kellene használnom. CIVIC vagy 3 hónapja nem látott esőt, egy cseppet sem. Bogarakat is ritkán kellett mosni. Ott tartunk, hogy ott áll a fűtetlen - de jól szellőző - garázsban, kb. tele nyári szélvédőmosóval, amit azért csak kellene lassan télire cserélni. Szuperül kiszesszenyezek a környezetbe 4 litert feleslegesen majd.
folyamatosan hozzászokik... nomeg nem igazán van hasonlítási alapja, mert jó lenne ha felváltva használna ugyanolyan civicet eltérő gumikkal de az esélytelen.
Én egy tavaszi, nyári, őszi szezon után azt kell mondjam nagyon elégedett vagyok a CrossClimate+ gumival a CIVIC-en. Konkrétan ha akarnék sem tudnék rosszat mondani, azon kívül, hogy ocsmány a mintázata.
ez olyan mint az olaj kérdés...
picit azért árnyaltabban látom...
pár dolog...
szerintem a gumigyártók fejlesztései szándékosan tolták szét a gumik viselkedési spektrumát, egyrészt a technológia és anyagtudomány fejlődése miatt, másrészt önös érdekből, hogy még több terméket adhassanak el...
(kis kitérő...azért emlékezzünk rá, hogy 30 évvel ezelőtt nem is igazán volt még téli gumi legalábbis konzumer piacon, mert ipari igen, aztán mégis volt közlekedés, másrészt sanszos, hogy a 30 évvel ezelőtti "nyári" paraméterei biztosan rosszabbak mint a mostani négyévszakosé...mert egyszerűen ennyit fejlődött a technológia...)
persze nyilván a marketing ideológia megvan mögötte, egy céleszköz az adott célnak jobban megfelel mint egy általános, ahol bizonyos kompromisszumokat kell kötni...ergo szépen be lehet mutatni valami valamihez képest mennyivel jobb vagy rosszabb...
könnyű érvelni és kvázi egy számmá lehet redukálni a különbséget amit mindenki ért...(pontosabban megvan az "értés" illúziója...)
de sztem itthon egy átlagos autónál, átlagos sofőrrel, klasszikus élethelyzetben teljesen jó alternatíva lehet a négyévszakos...
plusz az itthoni éghajlati viszonyok egyre kevésbé indokolják a gumik szétválasztását...(és ez a hatás a globális felmelegedéssel fokozódik majd...)
gyakoratilag nincs "igazi" tél...hó meg nopláne, vagy alig...
arról nem beszélve, hogy "dupla" ktg két garnitúrát finanszírozni...
állandó macera a gumicserével, tárolással, stb...
az ehhez kapcsolódó a környezeti terhelésről/hulladékról már nem is beszélve...
plusz a vezetési képességek kapcsán meg annyit, hogy az emberek 99%-a sztem élete során max. 1x-2x csinál igazi vészfékezést, ahol ezek a különbségek ilyen markánsan kijönnének...(sokan még az ülést sem tudják beállítani, hogy a pedálerőt maximalizálják...ha kell...)
de sztem, sokkal de sokkal többet számít az aktuális vezetési körülményekhez igazított sebesség, mint a négyévszakos és a célgumi (pl. nyári) közötti különbség...
mert egy ésszerű sebesség megválasztása ezeket a különbségeket minimalizálja...
(most általános felhasználási célról beszéltem, nem egy "nagy" teljesítményű autó speciális "igényeiről", mert az nyilván más megközelítést kíván...meg nyilván nem a kékestetőn lakó papról/orvosról akinek mindenhova mindig el kell tudnia menni... )
Alább a talán legfontosabb jellemzők láthatók, bal oldalon a száraz felületen, 100 km/órás sebességről fékezve mért féktáv látható méterben, jobb oldalon pedig ugyanez, csak vizes felületen és csupán 80 km/órás sebesség mellett:
Ezen az ábrán pedig a havas – bal oldal – illetve jeges felületen – jobb oldal – mért féktávok láthatóak, itt értelemszerűen nem nyári, hanem egy teljes értékű téli abroncshoz hasonlították a tesztben szereplő egész évben használható gumikat:
1 métert is jelentős különbségnek szoktam jellemezni, itt meg aztán tényleg botrányos számokkal találkozhatunk......
Na ezért nincs 4 évszakos gumi a civicen. Én inkább lecserélem évente kétszer.
Nekem Bridgestone van, eddig tökéletes. Direkt szoktam forszírozni (meg amúgy is), s meg se rezzen, nagyon jól bírja. De majd beszámolok, ha ez nem így lesz. Vki (tán Tonx) írta korábban, h az a tapasztalata, h az idő előrehaladtával gyengülnek.
Ezt annak a continental gyárnak magyarázd meg, mint írtam én már 1 hónapja esőben elakadtam, de feleségem is elakadt vele, pár hete, megmondta hogy ő többet nem megy azzal az autóval míg ezek a gumik vannak rajta..
Ennyi. Biztos van ami elfogadható, nekem is volt olyan, az meg valami koreai nexen volt, egész jó volt csak 10e km alatt slickre kopott, de az első 4-5e km télen nem volt ám rossz.. Nyáron is jó volt slick gumiként
Ez így baromság, ahogy leírtad. Persze biztos van olyan 4 évszakos gumi.. Nekem 3 garintúra szerelt kerekem van a kocsihoz (téli, nyári, 4 évszakos), úgyhogy egyrészt van összehasonlítási alapom, másrészt meg azonnal tudnám is cserélni, ha vmi miatt kéne.
Én is felraktam a héten a téli gumikat, de ilyenkor napokig olyan érzésem van az autóban, h úristen, mindjárt fejre állok! Mint a takony, olyan a nyári gumihoz képest, rendesen át kell szokni.